5 ελληνικές κινηματογραφικές δημιουργίες που κάνουν τους εθνικά ρομαντικούς να δακρύζουν από υπερηφάνεια, τους λάτρεις του cult να (χαμο)γελούν για τις επικές δημιουργίες της ελληνικής ένατης τέχνης και τους κριτικούς κινηματογράφου… Τούρκους!
Χρησιμοποιώντας τα κλισέ των ταινιών του είδους της υπέρ της, η νέα ταινία του Κεν Λόουτς πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα από το πολεμικό θρίλερ, εξελισσόμενη σε ένα έξυπνο ψυχογράφημα του μισθοφόρου.
Με αφορμή τις... γκρίνιες που ακούστηκαν για τις φετινές υποψηφιότητες και τα βραβεία, ρίχνουμε μια ματιά σε δέκα ταινίες της τελευταίας δεκαετίας που άξιζαν ασυζητητί το Όσκαρ –αλλά δεν το πήραν.
Ένα western σε animaton, και μάλιστα δύο διαστάσεων; Κι όμως. Ο Γκορ Βερμπίνσκι αποτίει φόρο τιμής σε δύο αγαπημένα είδη κινηματογράφου και τα αντίστοιχα κλισέ τους, κι εμείς απολαμβάνουμε το υπέροχο αποτέλεσμα.
Ο πρωτάρης Τζορτζ Νόλφι παίρνει μια ιστορία του Φίλιπ Ντικ, της προσθέτει μία έξτρα δόση ρομάντζου, δύο αναγνωρίσιμους πρωταγωνιστές και πολλά ονειρικά πλάνα, και φτιάχνει τελικά μια ευχάριστη, διασκεδαστική ταινία.
Η πατρική φιγούρα του Μουφάσα, η μνήμη χρυσόψαρου της Dory, ο gourmet Ρατατούης, το αιώνιο κυνήγι του βελανιδιού από τον Scrat και άλλες 11 «κινούμενες» ιστορίες με τις οποίες μεγαλώσαμε, αλλά τελικά, μας ξανακάνουν παιδιά.
Χωρίς ανατροπές και χωρίς αγαλματάκι για τον Κυνόδοντα έληξε η 83η απονομή των Όσκαρ. Σε μια μάλλον άνευρη βραδιά, τα φαβορί επικράτησαν, ενώ μεγάλος νικητής αναδείχθηκε ο «Λόγος του βασιλιά» αποσπώντας τα περισσότερα πρωτοκλασάτα βραβεία.
Έχει ελπίδες ο Κυνόδοντας; Θα κερδίσει ο Κόλιν Φερθ; Θα αναγνωριστεί η αξία του Αρονόφσκι; Μήπως χάσουν όλοι (πάσα ιδέα) από την επέλαση του Social Network; Σκέψεις και προβλέψεις για τη μεγάλη βραδιά της 27ης Φεβρουαρίου.
Δύο υπέροχοι πρωταγωνιστές, μία σκηνοθέτης - αποκάλυψη και πολλά βραβεία είναι τα διαπιστευτήρια του ατμοσφαιρικού, καλογραμμένου θρίλερ που βαδίζει ολοταχώς προς τα Όσκαρ.
Έντονο πολιτικό χρώμα είχε η φετινή Μπερλινάλε, με την απουσία του κριτή Τζαφάρ Πανάχι, λόγω φυλάκισής του από το ιρανικό καθεστώς, και τη Χρυσή Αρκούδα να απονέμεται στον συμπατριώτη του, Ασγκάρ Φαράντι, για το «Nader And Simin, A Separation».