Τα βραβεία, οι προσωπικότητες, η λάμψη και η κινηματογραφική "σοδειά" της Ελλάδας. Το 48ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έριξε και φέτος την αυλαία του, αφήνοντάς μας στο φινάλε του μία γλυκόπικρη επίγευση. Όπως, άλλωστε, κάθε τι ελληνικό...
Ένας συνηθισμένος άνδρας, στο κατώφλι της μέσης ηλικίας, αντιμέτωπος με ασυνήθιστες καταστάσεις είναι το θέμα που προσεγγίζει με χιούμορ ο Βασίλης Βαφέας στη νέα του ταινία, η οποία προβάλλεται σε avant premiere στις 23/11 στα πλαίσια του 48ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Πιο γεμάτο από το προηγούμενο, προσηλωμένο σε νέους σκηνοθέτες και ποικίλες εθνικές φιλμογραφίες, με εξαιρετικά ενδιαφέροντα αφιερώματα, αλλά και ανοιχτές συζητήσεις και διαλέξεις, το 48ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου ανοίγει σήμερα τις πύλες του και μας περιμένει όλους στη Θεσσαλονίκη.
Λέει πολλά χωρίς να λέει τίποτα το καινούργιο πολιτικό θρίλερ του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, πασχίζοντας να υπερτονίσει το αμερικανικό μότο της ελευθερίας επιλογών, χωρίς φυσικά να καταφέρνει να πείσει το ευρωπαϊκό κοινό.
Το "Lust Caution" ειναι μια μαεστρικά σκηνοθετημένη ερωτική ιστορία με ιδεολογικές προεκτάσεις. Ο Λι έπαιξε το χαρτί που λέγεται νουάρ και κέρδισε το Χρυσό Λέοντα στη Μόστρα. Ίσως ανεπανάληπτες οι ερωτικές σκηνές.
Γνωριμία με το νέο σκανδιναβικό κινηματογράφο υπόσχεται το αφιέρωμα που διοργανώνει η Διεύθυνση Κινηματογράφου του Υπουργείου Πολιτισμού και στο οποίο θα προβληθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα δεκατρείς ταινίες από τη Δανία, τη Σουηδία και τη Νορβηγία.
Μια από τις πιο καυτές περιπτώσεις κρατικής αυθαιρεσίας στο όνομα της αντιτρομοκρατίας περιγράφει το Rendition, του οσκαρικού Γκάβιν Χουντ. Αν και το σενάριο έχει τρύπες, η ταινία απέχει από το να θεωρηθεί αδιάφορη ή βαρετή.
"Ό,τι ήταν να πω το λένε οι ταινίες μου" δήλωνε ένας περίεργος Ούγγρος σκηνοθέτης σε μια συνέντευξή του πριν από 5 χρόνια στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Όσα έχει να πει ο Μπέλα Ταρ -και είναι πολλά- θα τα ακούσουμε στη ρετροσπεκτίβα του έργου του, που προβάλλεται στο Τριανόν από σήμερα και μέχρι τις 31/10, παρουσία του ιδίου.
Η τελευταία ταινία του Ρουμάνου Κρίστιαν Μούντζιου αγγίζει ευαίσθητα κοινωνικά θέματα. Έχει ήδη κερδίσει "Χρυσό Φοίνικα" στις Κάνες και αναμένεται να μας συγκλονίσει όσο καμία άλλη αυτή τη χρονιά.
Μεγαλόσχημη στις προθέσεις αλλά μέτρια ως αποτέλεσμα αποδεικνύεται η κινηματογραφική βιογραφία του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, η οποία, απουσία οποιασδήποτε σκηνοθετικής άποψης, βασίζεται στο ενδιαφέρον που προκαλεί το θέμα και μόνο και καταλήγει προβλέψιμη και αδικαιολόγητα πομπώδης.