Ανακαλύφθηκε το παλαιότερο γνωστό θύμα δολοφονίας

Ο παλαιότερος γνωστός φόνος έγινε πριν από 500 χιλιετίες, σύμφωνα με στοιχεία που ανακαλύφθηκαν σε προϊστορικό τάφο, όπου βρέθηκε… δολοφονημένο απολίθωμα.
Ανακαλύφθηκε το παλαιότερο γνωστό θύμα δολοφονίας
Πριν από 420.000 χρόνια, ένας άνθρωπος έπεσε νεκρός από δολοφονική επίθεση. Με δύο θανατηφόρα χτυπήματα στο κεφάλι, ο δολοφόνος έσπασε το κρανίο του θύματος, το πτώμα του οποίου στη συνέχεια θάφτηκε σε ένα βαθύ ομαδικό τάφο, όπου τα απομεινάρια του παρέμειναν καλά κρυμμένα για χιλιετηρίδες.

Μέχρι τη στιγμή που ερευνητές από το πανεπιστήμιο Complutense ανακάλυψαν τον συγκεκριμένο τάφο στα εδάφη της Ισπανίας. Σε πρόσφατη δημοσίευση στο επιστημονικό περιοδικό PLOS one, οι ερευνητές κάνουν λόγο για ανακάλυψη του παλαιότερου μέχρι στιγμής γνωστού θύματος δολοφονίας, συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν εξαιτίας της φύσης των τραυμάτων του κρανίου.

Λίγα είναι γνωστά για την «ταυτότητα» του θύματος – ούτε καν το φύλο του – ωστόσο οι επιστήμονες κάνουν λόγο για φόνο, καθώς εντοπίστηκαν δύο μεγάλες τρύπες στο μέτωπο, ακριβώς πάνω από το αριστερό μάτι. Το κρανίο εντοπίστηκε ανάμεσα σε 50 θραύσματα οστών στον ίδιο τάφο, και οι ειδικοί εικάζουν πως το θύμα δέχτηκε κατά μέτωπο επίθεση από άλλο άνθρωπο, βρίσκοντας θάνατο πριν προλάβουν να επουλωθούν οι πληγές του.

«Ατυχήματα συμβαίνουν στα πλάγια του κρανίου», σημειώνουν οι συγγραφείς της μελέτης, «αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με μετωπικά τραύματα. Άλλωστε τα δύο επάλληλα βαθουλώματα καθιστούν απίθανο τον φόνο άνευ προθέσεως – κανένας δεν καταφέρνει να ανοίξει δύο τρύπες στο κεφάλι κάποιου, την μία μετά την άλλη, “από ατύχημα”», τονίζουν.

Πρόκειται λοιπόν για το παλαιότερο δείγμα διαπροσωπικής εχθροπραξίας στο ανθρώπινο είδος. Για την ακρίβεια, δεν μιλάμε για το ανθρώπινο είδος όπως το γνωρίζουμε σήμερα, αλλά για έναν «πρόγονό» μας, τον homo heidelbergus, που τοποθετείται στον ευρωπαϊκό χώρο, την Αφρική και την Ασία – περί τα 700.000 με 200.000 χρόνια πριν. Ήταν το πρώτο είδος που κατάφερε να ζήσει σε πιο κρύο κλίμα, να κυνηγήσει συστηματικά μεγάλα ζώα και να χτίσει καταφύγια. Και να φροντίσει για την ταφή των νεκρών του, όπως αποδεικνύει ο ομαδικός τάφος της Ισπανίας με τα 50 οστά 28 συνολικά σκελετών.

«Δυστυχώς, οι προθέσεις δεν απολιθώνονται, επομένως είναι αδύνατο να καθοριστούν τα κίνητρα του φόνου. Ούτε ο Σέρλοκ Χολμς δεν θα μπορούσε να μας βοηθήσει σ’ αυτό», σημειώνουν στη μελέτη τους οι παλαιοντολόγοι.

Πηγή