Γιατί είναι τόσο βαρετό το Πάσχα στην ελληνική TV;

Ποιος αποφάσισε να είναι τόσο προβλέψιμη η τηλεόραση κάθε Μεγάλη Εβδομάδα; Αναζητάμε τους «ενόχους» και την μοναδική εναλλακτική του έλληνα τηλεθεατή.
Γιατί είναι τόσο βαρετό το Πάσχα στην ελληνική TV;
του Γιώργου Κόκουβα

Λίγες περίοδοι του έτους είναι τόσο προβλέψιμες τηλεοπτικά όσο το Πάσχα. Αξίωμα αδιαπραγμάτευτο. Οι τηλεοπτικοί σταθμοί σουβλίζουν τον τηλεθεατή, τον ριγανίζουν με θρησκευτικό συναίσθημα και τον στριφογυρίζουν στην πασχαλιάτικη σούβλα τους για να βλέπει ξανά και ξανά, σαν σε αναγκαστικό ζάπινγκ, τα ίδια και τα ίδια κάθε Μεγάλη Εβδομάδα.

Και δεν είναι μόνο ο Φράνκο Τζεφιρέλι που έχει επτά ημέρες λόξυγκα κάθε χρόνο τέτοια περίοδο. Δεν είναι μόνο ο Άντονι Κουίν σαν Βαραββάς, οι σκλάβοι του Μπεν Χουρ με τα χαριτωμένα φουστάκια τους και τα άλλα κινηματογραφικά παιδιά της Μεγάλης Εβδομάδας - τα οποία συγκεντρώσαμε ήδη εδώ- που συνθέτουν αυτό το σκηνικό μαρμότας στο τηλεοπτικό τοπίο.

Οι ειδήσεις πρώτες και καλύτερες σέρνουν τον χορό της εθιμοτυπικής βαρεμάρας, παρουσιάζοντας τα «αποκαλυπτικά ρεπορτάζ» τους στη Βαρβάκειο για την τιμή του οβελία. «Ο Έλληνας δεν θα κάνει Πάσχα φέτος», «το πασχαλινό καλάθι της νοικοκυράς ψυχοραγεί», «έρχονται αλλά δεν αγοράζουν» και κανένα ξέμπαρκο «α, το αρνί δεν το διαπραγματευόμαστε, δεν θα μας στερήσουν και το Πάσχα» για να σπάει η απαισιοδοξία μέρες που 'ναι, είναι τα μόνιμα συστατικά κάθε προβλέψιμης ανταπόκρισης από την αγορά κρεατικών.

Φυσικά, θα μπορούσε να πει κανείς, με τι να ασχοληθούν και οι ειδήσεις τέτοιες μέρες, δεδομένου ότι δεν συμβαίνει τίποτα φοβερό; Από την άλλη, με την σειρά μας, αναρωτιόμαστε: Είναι τυχαίο που δεν συμβαίνει τίποτα φοβερό σε περίοδο γιορτών; Σταματούν τα εγκλήματα οι δολοφόνοι επειδή σέβονται την Αγία Γραφή; Διακόπτουν τις πιέσεις οι τροϊκανοί ή σταματούν να έχουν άποψη επί παντός επιστητού οι πολιτικάντηδες των παραθύρων; Όπως είχε πει και ένας φίλος στο Twitter, επικαιρότητα είναι αυτό που δημιουργούν τα media. Είναι τυχαίο πως μετά τις 12, το Σαββατοκύριακο και τον Αύγουστο, δεν υπάρχει;

Το ίδιο άλλωστε γίνεται και τα Χριστούγεννα: Λίγο η τιμή της γαλοπούλας, λίγο «αθλητικές γκάφες» (που για κάποιο λόγο θεωρείται αναπόσπαστο κομμάτι των ειδήσεων κάθε παραμονή Πρωτοχρονιάς) και έτοιμο το δελτίο ειδήσεων.

Ευτυχώς για όλους, μετά την Ανάσταση ακολουθεί ποιότητα: Η Νατάσα Θεοδωρίδου live, για να συνοδεύσετε την μαγειρίτσα σας ή αιθέριοι χρυσαυγίτες να ψάλλουν, για να σας πάει κάτω ευχάριστα το τσουρέκι– ναι, και φέτος ο Πέτρος θα είναι κοντά μας..

Προφανώς, κάποιοι καναλάρχες, κάπου, κάποτε στην αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης σκέφτηκαν μία-δύο ιδέες για να προσαρμόσουν το πρόγραμμά τους στις γιορτές. Το πρόβλημα τελικά ίσως να μην είναι ότι αναγκαζόμαστε να κάνουμε Πάσχα με την Θεοδωρίδου, αλλά το ότι ακολουθούνται ακόμη πιστά εκείνες οι ιδέες των πρώτων διευθυντών προγράμματος, λες και αν κάποιος παρεκκλίνει με λίγη φαντασία και σεβασμό στον τηλεθεατή, θα διαλυθεί το (τηλεοπτικό τους) σύμπαν.

Το θετικό είναι πως, σε αντίθεση με τα Χριστούγεννα, τώρα έχουμε Άνοιξη. Και έχουμε εναλλακτική απέναντι στα ρεπορτάζ του οβελία. Βγείτε έξω – κι εκεί Πάσχα θα έχει.

*Τα νούμερα της εβδομάδας

Τα 10 κορυφαία προγράμματα για την εβδομάδα 22-28/4/2013



Τα μερίδια των τηλεοπτικών σταθμών για την ίδια εβδομάδα



Πηγή: NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v