Το Twitter γίνεται η νέα AGB

Το νέο show του ANT1, Your Face Sounds Familiar, έκανε πρεμιέρα την Κυριακή και το Twitter απέδειξε περίτρανα ότι γίνεται το νέο μέτρο τηλε-επιτυχίας.
Το Twitter γίνεται η νέα AGB
του Γιώργου Κόκουβα

Αν μείνατε μέσα την Κυριακή, τότε αποκλείεται να μην έπεσε το μάτι σας σε αυτό το πολυσυλλεκτικό παρεάκι στο πλατό του ANT1. Ο Στράτος Διονυσίου έκανε κους κους με την J.Lo, ο Γιοκαρίνης είχε στήσει πηγαδάκι με την Sade και την Γιάννη Πουλόπουλο, ενώ ο Γιώργος Ζαμπέτας, η Ζωή Λάσκαρη και ο Freddie Mercury τελούσαν χρέη κριτικής επιτροπής.

Δεν θα μιλήσουμε για «ιεροσυλία» του νέου show του ANT1, "Your Face Sounds Familiar" – άλλωστε η συγκεκριμένη έννοια «τερμάτισε» στην ελληνική τηλεόραση από την στιγμή που η Στέλλα Μπεζαντάκου τραγούδησε Χατζιδάκι. Κάθε άλλο παρά ιερόσυλο ήταν αυτό που παρακολουθήσαμε το βράδυ της Κυριακής – για όσους δεν έχουν ιδέα, το show φιλοξενεί δέκα έλληνες καλλιτέχνες, ο καθένας από τους οποίους μεταμορφώνεται κάθε εβδομάδα σε ένα εμβληματικό πρόσωπο της παγκόσμιας ή ελληνικής καλλιτεχνικής σκηνής, και αυτός με την καλύτερη βαθμολογία δίνει στο τέλος ένα ποσό στον φιλανθρωπικό οργανισμό της επιλογής του. Αντίθετα, ήταν κάτι που καιρό είχαμε να νιώσουμε για κάποιο εν Ελλάδι τηλεοπτικό show: Ευχάριστο.

Τα νούμερα της τηλεθέασης συμφώνησαν με την άποψή μας (το πρόγραμμα ήρθε πρώτο και με τεράστια διαφορά στους πίνακες της ημέρας). Αυτοί που διαφώνησαν ήταν οι έλληνες χρήστες του Twitter. Και μας έδωσαν έτσι μια ωραιότατη ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι το εν λόγω social network έχει γίνει το νέο μέτρο κρίσης για το αν ένα πρόγραμμα «το έχει».

Και σχεδόν πάντα, αν αναλογιστούμε ότι η πλειονότητα των tweet freaks είναι η καυστική, εναλλακτική πλευρά της ελληνικής πραγματικότητας, το Twitter αποφαίνεται ότι κάθε τηλεοπτικό πρόγραμμα είναι χάλια. Με άλλα λόγια, αν ήσουν online στο Twitter Κυριακή βράδυ, θα διαπίστωνες ότι έχει κάνει πρεμιέρα ένα αισχρό show, ότι το τριώδιο άνοιξε εκ νέου και δέκα καρναβάλια ξεχύθηκαν στο studio, ότι μάζεψαν ένα μάτσο άφωνους και ότι αν ανοίξεις τον δέκτη σου κινδυνεύεις να πεθάνεις από ανία.

Τα ηλεκτρονικά Μέσα, με την σειρά τους, που ασχολούνται με τα τηλεοπτικά, σπεύδουν να μεταφέρουν «τα σχόλια των χρηστών του Twiiter για το YFSF», με την ετυμηγορία πως το show δεν έπεισε. Από την άλλη, οι τηλεοπτικοί κριτικοί είναι ευνοϊκοί μαζί του – και η αλήθεια είναι πως συμμεριζόμαστε την άποψή τους, γιατί αφενός ξεφύγαμε από τα στημένα σόκιν αστειάκια των ακριβοπληρωμένων επιτροπών του Dancing With the Stars, και αφετέρου είδαμε κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί στα μέρη μας, με πιο συμπαθή ως επί το πλείστον επιτροπή και ακόμη πιο συμπαθή, αν και ελαφρώς αμήχανη παρουσίαση από την Μαρία Μπεκατώρου. Έτσι, στο τέλος της ημέρας, οι στήλες είχαν διχαστεί: Συμπαθητικό το show, αλλά το «έθαψε» το κοινό, κάτι που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε.

Κανένα πρόβλημα για τους ιθύνοντες του show: Πιθανότατα γνωρίζουν πολύ καλά πως οι χρήστες του Twitter ζουν για κάτι τέτοιες στιγμές, που τους δίνεται η ευκαιρία να «θάψουν». Άλλωστε, αυτοί οι τελευταίοι σιχαίνονται την τηλεόραση, αλλά σε κάθε Eurovision είναι παρόντες κατά χιλιάδες και την παρακολουθούν για να «θάψουν» ασύστολα υπό τα hashtags #eurovisiongr και #foustanela. Σε κάθε “Dancing with the Stars” είναι εκεί για να σχολιάσουν υπό το #dwts. Και τώρα, κάθε Κυριακή θα είναι εκεί για να βγάλουν χολή υπό το #yfsf_ant1. Το ίδιο το κανάλι άλλωστε προμοτάρει αυτή τη συνήθεια, έχοντας μόνιμα καρφωμένο στην οθόνη του το παραπάνω hashtag καθ’ όλη την διάρκεια του show.

Δεν υπάρχει καλό και κακό tweet για την τηλεόραση, για να παραφράσουμε και τη γνωστή ρήση. Υπάρχουν μόνο trending topics, που φέρνουν το “hype” και γίνονται το νέο ζητούμενο στα τηλεοπτικά δρώμενα, περισσότερο ίσως και από τους πίνακες των τηλεθεάσεων. Αυτούς άλλωστε το YFSF τους έχει στο τσεπάκι του, ελλείψει ανταγωνισμού. Το θετικό είναι πάντως πως ακόμη κι έτσι, με παιχνίδι σε άδειο γήπεδο, έγινε επιτέλους καλή δουλειά στην προετοιμασία και την παραγωγή του show, με αξιοπρεπές studio, αξιοπρεπή πρόσωπα και αξιοπρεπή… «καρναβάλια».

*Τα νούμερα της εβδομάδας

Τα 10 κορυφαία προγράμματα για την εβδομάδα 8-14/4/2013



Τα μερίδια των τηλεοπτικών σταθμών για την ίδια εβδομάδα


Πηγή: NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v