Eurovision 2013: Habemus Αγάθωνα

Μπαγλαμάδες, «δωρεάν αλκοόλ», φάλτσα, χιούμορ, διαδηλώσεις, νικητές, χαμένους, γερασμένους καλεσμένους και πολύ eurofan στοιχείο. Απ’ όλα είχε ο ελληνικός τελικός της Δευτέρας, κι εμείς συγκεντρώνουμε τα καλύτερα και τα χειρότερα της Eurovision βραδιάς.
Eurovision 2013: Habemus Αγάθωνα
του Γιώργου Κόκουβα

Ο ελληνικός τελικός για την επιλογή του τραγουδιού που θα εκπροσωπήσει τη χώρα στην Σουηδία έλαβε τέλος και (τι έκπληξη!) οι Koza Mostra ήδη κάνουν χώρο στις βαλίτσες τους για το μπαγλαμαδάκι του Αγάθωνα.

Αλλά αυτό το ξέρατε ήδη – ή τουλάχιστον θα το ξέρατε, αν είχατε διαβάσει την πρόβλεψή μας στο παλαιότερο δημοσίευμα του in2life. Αυτό που περιμένατε να δείτε είναι την Δέσποινα Βανδή να παρουσιάζει, τους διαγωνιζόμενους να τραγουδούν live, και τις εκπλήξεις της βραδιάς. Κι αυτές οι τελευταίες ήταν πολλές. Όσοι δεν είδατε τον τελικό της Δευτέρας (αλλά και όσοι θέλετε μια ανακεφαλαίωση), δείτε συγκεντρωμένες τις καλύτερες (και τις χειρότερες) στιγμές της βραδιάς. Ιδού τι ξεχωρίσαμε στην «Eurosong Mad Night»:

*Η οδοντοστοιχία της Θωμαής Απέργη

Δεν μπορείς να την αγνοήσεις. Όσο κι αν τα αστέρια του φορέματος και το δραματικό άνοιγμα της πλάτης προσπαθούν να σου αποσπάσουν την προσοχή. Το χαμόγελο της Θωμαής μπορεί άνετα να πρωταγωνιστήσει σε διαφήμιση οδοντόκρεμας. Για την ακρίβεια, μπορεί να γίνει ορατό και σε άλλα γαλαξιακά συστήματα (τρέμε Αλέξανδρε Πετρίδη). Κατά τ’ άλλα, τραγούδησε καλύτερα από όλους τους υπόλοιπους (αλλά ποιος το πρόσεξε;).

*Η «κατάντια» των καλεσμένων
Πώς έγινε έτσι ο Dima Bilan; Γιατί το playback της Βίκυς Λέανδρος ήταν από τριαντατριάρι δισκάκι του 1972; Πώς κατάφερε η Ruslana να μεταμορφωθεί σε ρυτιδιασμένο παρατράγουδο της Ανίτας; Ίσως πάλι να φταίει που πέρασαν εννιά χρόνια από το «Wild Dances» (ναι, κι εμείς πάθαμε ένα ελαφρύ σοκ όταν το συνειδητοποιήσαμε). Από την άλλη, τα παραπάνω δεν ισχύουν για τον Alexander Rybak από την Νορβηγία και την Marija Serifovic από την Σερβία, για τους οποίους μάλλον ισχύει το φαινόμενο Benjamin Button, και σιγά-σιγά ξαναμπαίνουν στην εφηβεία.

*Οι Έλληνες καλεσμένοι

Για καλό λόγο. Έδειξαν σε όλους αυτούς τους γερασμένους πως η ελληνική pop σκηνή έχει νέο αίμα, και είναι διατεθειμένη να το μεταγγίσει στην Eurovision. Η Demy, οι Μέλισσες, η Ελένη Φουρέιρα έκλεψαν την παράσταση, ενώ ακόμη και η Έλενα Παπαρίζου δείχνει να… ξανανιώνει.

*Το mad στοιχείο
Αυτή τη φορά, παρ’ ότι η βραδιά είχε στους συντελεστές της και πάλι τον Γιώργο Καπουτζίδη, δεν είδαμε σκετσάκια, αφιερώματα και σεναριακά στησίματα. Είδαμε εν ολίγοις μία δόση από τελετή βραβείων Mad. Ίδιο στήσιμο, ίδια λογική, πρωτότυπα ντουέτα και ευχάριστες διασκευές τραγουδιών. Χορταστικό show, χωρίς να χρειάζεται κάτι παραπάνω για να δικαιολογηθεί η ΕΡΤ στους φορολογούμενους – άλλωστε φέτος πληρώνει… άλλος.

*Τα αόρατα παρασκήνια
Αυτός ο «άλλος» που πληρώνει είναι μεγάλο κεφάλαιο. Το Mad και ο όμιλος Κουρή που βρίσκεται πίσω του ανέλαβε τα έξοδα της φετινής ελληνικής συμμετοχής – προφανώς θυσιάστηκε ο θεσμός του Madwalk που είχε καθιερωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, για χάρη της Eurovision – και αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από κάποιους. Και συγκεκριμένα από τους πρώην εργαζομένους των καταστημάτων Metropolis (ιδιοκτησίας Κουρή), το λουκέτο στα οποία τους άφησε απλήρωτους, αγανακτισμένους και έτοιμους να διαδηλώσουν έξω από το κτίριο του τελικού της Eurovision. Όπερ και εγένετο.
 
*Η Δέσποινα Βανδή
Κι όμως, ήταν ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη της βραδιάς. Άνετη, χωρίς πολλά σαρδάμ, χωρίς πολλές κρυάδες, και «εκτελώντας» τα λόγια του Γιώργου Καπουτζίδη χωρίς να προδίδει προκατασκευασμένο χιούμορ, ταίριαξε μια χαρά στον ρόλο της οικοδέσποινας.

*Τα χειρότερα
Στις πιο ατυχείς στιγμές της βραδιάς, συγκαταλέγονται η (πολύ) κακή ερμηνεία της Αγγελικής Ηλιάδη στο εξίσου κακό τραγούδι της, το σούπερ φάλτσο της Giorgina στο φινάλε του «Angel» και η χασμουροποιός μπαλάντα της Δέσποινας Ολυμπίου, «Αν με θυμάσαι», με την οποία θα εκπροσωπήσει φέτος την Κύπρο. 

Δείτε παρακάτω την ερμηνεία των Koza Mostra και του Αγάθωνα στο νικητήριο τραγούδι, ψάξτε στο Twitter για τις καλύτερες ατάκες για την βραδιά με τα κλασικά hashtags #foustanela και #eurovisiongr, και παρακολουθήστε εδώ ξανά ολόκληρη τη βραδιά της επιλογής του Eurosong. 


*Τα νούμερα της εβδομάδας
Για όσους αναρωτιούνται, την ελληνική βραδιά της Eurovision παρακολούθησαν 1.072.000 τηλεθεατές, κάτι που αντιστοιχεί στην τρίτη θέση στους ημερήσιους πίνακες και σε αρκετά μέτριο ποσοστό τηλεθέασης σε σχέση με τους αντιπάλους της εκείνη την ώρα: Ο Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής παρέμεινε σταθερά πρώτος (1.525.000 τηλεθεατές), το Master Chef σχεδόν ισοβάθμισε (1.014.000 τηλεθεατές) και τα «Κλεμμένα Όνειρα» του Mega ήρθαν στην δεύτερη θέση της ημέρας (1.451.000 τηλεθεατές). Βέβαια, για τα δεδομένα της ΕΡΤ, τα ποσοστά που κατόρθωσε να φέρει η Eurovision ήταν κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά, αφού διπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρυσι. Δείτε παρακάτω και τα συγκεντρωτικά νούμερα της προηγούμενης εβδομάδας.

Το top 10 των προγραμμάτων για την εβδομάδα 11-17/2/2013


Τα μερίδια των τηλεοπτικών σταθμών για την ίδια εβδομάδα
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v