ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Τηλεοπτικός πολιτισμός στην Αγία Παρασκευή (και 13)

Η φαρσοκωμωδία με την λογοκρισία στην ΕΡΤ συνεχίζεται, και μετατρέπεται σε δράμα, καθώς ο νέος Γενικός Διευθυντής Ενημέρωσης κόβει και ράβει εκπομπές στα μέτρα του… δημοσίου, ξεχνώντας(;) τις εποχές του STAR, των κίτρινων φυλλάδων και του κίτρινου Dwear’s.

Τηλεοπτικός πολιτισμός στην Αγία Παρασκευή (και 13)

του Γιώργου Κόκουβα

Πόσο εύκολο είναι να χτυπήσεις τον Αιμίλιο Λιάτσο κάτω από τη ζώνη αυτή την εβδομάδα… Πραγματικά παιχνιδάκι. Άλλωστε η περιοχή κάτω από τη μέση ήταν η αγαπημένη του για πολλά χρόνια εκεί κάτω, στο δελτίο ειδήσεων του STAR, όπου καθημερινά εκφωνούσε νέα που είχαν να κάνουν με οπίσθια.

Ναι, ο Λιάτσος από τα ρεπορτάζ για το τελευταίο αμόρε της Πάρις Χίλτον και των ξέφρενων πάρτι στην Ψαρού που κρίση δεν κοιτά, ο Λιάτσος της «Παρασκευής+13» και του κιτρινισμού, ο Λιάτσος που συνελήφθη προ μηνών μετά από μήνυση της συζύγου Καμμένου, αυτός ο Λιάτσος είναι πλέον σε θέση να κόβει δημοσιογράφους από τον αέρα επειδή δεν τήρησαν την «δημοσιογραφική δεοντολογία». Είναι εκείνος ο κώδικας δεοντολογίας που λανσάρει σε αποκλειστικότητα η ΕΡΤ, και μπορεί να συνοψιστεί στην φράση «αγαπάμε την κυβέρνησή μας».

Ως γνωστόν, την Δευτέρα κόπηκε με εντολή του Αιμίλιου Λιάτσου η εκπομπή «Πρωινή Ενημέρωση» της ΝΕΤ, επειδή οι παρουσιαστές της, Κώστας Αρβανίτης και Μαριλένα Κατσίμη «προέβησαν σε απαράδεκτους υπαινιγμούς κατά του υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Νίκου Δένδια, χωρίς μάλιστα να του δώσουν το δικαίωμα να εκφράσει τη δική του άποψη, ενώ με τα σχόλιά τους εμφανίστηκαν να προκαταλαμβάνουν το αποτέλεσμα δικαστικής απόφασης». Ο ίδιος αποσαφήνισε πως «σέβεται απολύτως τους κανόνες της ελευθεροτυπίας και το αποδεικνύει εμπράκτως στην καθημερινή παρουσίαση της επικαιρότητας και την προβολή όλων των απόψεων. Όμως, δεν μπορεί να αποδεχτεί την καταπάτηση στοιχειωδών κανόνων της δημοσιογραφικής δεοντολογίας».

Ταυτόχρονα, ήρθε στην επιφάνεια άλλη μια απομάκρυνση δημοσιογράφου, αυτή τη φορά στην ΕΤ3. Αιτία που έκανε τον Αιμίλιο Λιάτσο να βγει από τα δεοντολογικά ρούχα του, η δημοσιογραφική περιγραφή για την ισχυρή αστυνομική παρουσία έξω από τον ναό του Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Πρωθυπουργού. Εν τω μεταξύ δεν πάει πολύς καιρός από το λογοκριμένο φιλί του Downton Abbey – βέβαια αυτό δεν έχει να κάνει με τον τομέα της ενημέρωσης στον οποίο προΐσταται ο Αιμίλιος, αλλά σίγουρα είναι ενδεικτικός του κλίματος νέο-ΥΕΝΕΔ που επικρατεί εκεί – εκεί - στην Αγία Παρασκευή (και 13).

Είναι, επομένως, εύκολο, όπως προαναφέρθηκε να θυμίσει κανείς στον Λιάτσο το «ένοχο» παρελθόν του στην τηλεοπτική υποκουλτούρα. Είναι όμως ενδιαφέρον να σταθούμε και σε κάτι άλλο. Στο παρελθόν της μαθητείας του σε αυτή την υποκουλτούρα. Τόσα χρόνια με τον Μαλέλη, κάτι θα έμαθε ο Αιμίλιος.

Τόσα που έχω αρχίσει να αναρωτιέμαι αν όλα αυτά τα τραγελαφικά περιστατικά, που φαντάζουν απίστευτα στον πολιτισμένο κόσμο, είναι απλώς δείγμα της ανάγκης του Λιάτσου να αποδείξει σε 10 εκατομμύρια τηλεθεατές ότι πλέον σοβάρεψε και πως αυτός κάνει τώρα κουμάντο. Και στο STAR όλοι είχαν να ψέξουν τις ειδήσεις που παρουσίαζε ο Αιμίλιος, αλλά όλοι τις έβλεπαν – αλλιώς δεν θα συνέχιζαν το ίδιο τροπάρι ως σήμερα. Συνταγή που κερδίζει, δεν αλλάζει, ακόμη και στην ΕΡΤ, για να παραφράσουμε τη γνωστή ρήση. Λέτε να χτίζει κοινό για την δημόσια τηλεόραση ο παρεξηγημένος Αιμίλιος; Προς το παρόν, πάντως, όπως θα δείτε και παρακάτω στα μερίδια των καναλιών, τα ψιλοκαταφέρνει (η ΝΕΤ ξεπέρασε τον ΣΚΑΙ και ανέβηκε στην Πέμπτη θέση του εβδομαδιαίου πίνακα).

*Τα νούμερα της εβδομάδας

Δείτε εδώ το εβδομαδιαίο top 10 του τηλεοπτικού προγράμματος (22-28/10/2012)


και εδώ τα εβδομαδιαία μερίδια των τηλεοπτικών καναλιών

Πηγή: NIELSEN AUDIENCE MEASUREMENT

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

"Ο κόσμος δεν είναι άσπρος ή μαύρος. Μάλλον μαύρος ή γκρίζος."

Γκράχαμ Γκρην

  • -1820: Ο Αλέξανδρος Υψηλάντης και οι «Φιλικοί» αποφασίζουν να κηρύξουν επανάσταση στη Μολδοβλαχία.

    -1888: Εγκαινιάζεται το Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα.

    -1918: Γεννήθηκε η Ασπασία Παπαθανασίου, ελληνίδα ηθοποιός, που διακρίθηκε διεθνώς για τις ερμηνείες της στους μεγάλους αρχαίους τραγικούς ρόλους.

© 2002-2020 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2