Η δικτατορία του Σφακιανάκη

Η ελληνική κοινωνία με τρόμο ακούει γνωστούς τραγουδιστές να "μην έχουν πρόβλημα με την Χρυσή Αυγή". Την ίδια στιγμή, η "πραγματική" ελληνική κοινωνία ψηφίζει κανονικότατα Χρυσή Αυγή. Και η τηλεόραση που τόσο διαφωνεί, τρελαίνεται να τους σιγοντάρει...
Η δικτατορία του Σφακιανάκη
του Γιώργου Κόκουβα

Μια «ωραία» τηλεοπτική ημέρα της προηγούμενης προεκλογικής περιόδου, ο Κασιδιάρης έδωσε χείρα και ύδωρ σε δύο υποψήφιες βουλευτές. Και τα άγια κανάλια της ελληνικής τηλεόρασης, παίρνοντας σοβαρό ύφος, στηλίτευσαν τις χρυσαυγίτικες πρακτικές, υποσχόμενα σε μεγάλο ποσοστό να μην τους δίνουν βήμα για να διαδίδουν τον τρόμο τους.

Την επόμενη ημέρα, όμως, είδαν τα νούμερα τηλεθέασης. Κάτι άλλαξε μέσα τους. Κάτι που μας αναγκάζει σήμερα να πρέπει να ανεχόμαστε τους διασημότερους εκ των κρυφο-υποστηρικτών τους να παρελαύνουν από εκπομπές και να ανακαλύπτουμε εκ νέου «σοκαρισμένοι» το αυγό του φιδιού κάπου ανάμεσα στους ύμνους του Γαϊτάνου και τα τσιφτετελοειδή νταλκαδιάρικα άσματα του Σφακιανάκη.

Ο αοιδός του Αγίου Πάσχα και ο άρχοντας της λουλουδιασμένης πίστας – αυτής, ένα τραπέζι για τέσσερις μπροστά στην οποία στοιχίζει περί τα 170€- απασχόλησαν τους τηλεοπτικούς δέκτες την εβδομάδα των Παθών που μόλις πέρασε. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τι είπανε, ο πρώτος στην εκπομπή «Κορίτσια για σπίτι» του TV Μακεδόνια και ο δεύτερος στο «Μίλα» της Τατιάνας Στεφανίδου στο STAR. Δεν θα σας δώσουμε καν links προς τα videos των λεγομένων τους, για να διαδώσουμε κι εμείς με την σειρά μας τον ιό. Άλλωστε, από ένα σημείο και μετά, οι λέξεις που έβγαιναν από το στόμα τους θα μπορούσαν απλώς να αντικατασταθούν από βοθρολύματα γαρνιρισμένα με τις στάχτες του Χάρτη των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Εκεί που ίσως αξίζει να σταθούμε είναι στις επιλογές του τηλεοπτικού μενού, αυτού που μας σερβίρει η κάθε Τατιάνα, γιατί ξέρει ότι αυτό θα πουλήσει. Η (κάθε) Τατιάνα πιθανότατα ξέρει ότι μεγάλο μέρος του κοινού (της) είναι έτοιμο σαν ώριμο φρούτο να πέσει στην παγίδα της ψευτο-επανάστασης κόντρα στο σύστημα. Ξέρει ότι η αισθητική μεγάλου μέρους των 11 εκατομμυρίων νοικοκυραίων βρίσκεται σε αγαστή σύμπνοια με την αισθητική του Notis.

Δεν φαίνεται απλώς στα άσπρα ρουχαλάκια, το γυαλί-αεροπόρου και το μακρύ νύχι στο μικρό δάχτυλο. Φαίνεται στο κατηγορηματικό ταμπούρωμα πίσω από θεωρίες συνωμοσίας και ξεπερασμένα κλισέ ελληνικότητας που φοριούνται πολύ τελευταία, ειδικά από ανθρώπους που έχουν μπλέξει σε σκάνδαλα φοροδιαφυγής και καλούν τον Έλληνα να ξεσηκωθεί – αλλά προτού το κάνει να περάσει από το Γκάζι που τους έχει κρατημένο ένα μπουκαλάκι του ενός μισθού.

Γιατί τον Σφακιανάκη τώρα, Τατιάνα; Επειδή βγάζει καινούριο δίσκο; Αυτό όχι απλώς δεν είναι δικαιολογία, αλλά είναι αποδεικτικό στοιχείο της εμπορικής υποτίμησης της νοημοσύνης μας. Επειδή τον αγαπά ο κόσμος; Κι αυτό η τηλεόραση και το «σύστημα» που καταριέται το κατάφερε, προ δεκαετιών. Γιατί τώρα οι δηλώσεις Γαϊτάνου; Γιατί να μας νοιάζει;

Η σύγχρονη Ρούλα Βροχοπούλου και η σημερινή Έφη Θώδη έχουν την μορφή αγκυλωτού σταυρού, το φιλοθεάμον κοινό αλλάζει προς το χειρότερο, αλλά ένα πράγμα μένει απαράλλαχτο. Η κουτοπονηριά της τηλεοπτικής πραγματικότητας, που προσπαθεί να βρει νέους τρόπους να κάνει όλους τους σκεπτόμενους θεατές να πατήσουν το off. Ώστε να μείνει μόνη με τους υπόλοιπους, και να χαίρονται μαζί με ύμνους και αμανέδες, αποκλειστικά για (100%) Έλληνες.

*Τα νούμερα της εβδομάδας
(σημ: εννοούμε πέρα από τα ήδη προαναφερθέντα)

Top 10 εβδομαδιαίο προγράμματος


Τα μερίδια των καναλιών


Πηγή: Nielsen Audience Measurement
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v