ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ

Οι Social Hackers διδάσκουν προγραμματισμό και ανθρωπιά

Ο ιδρυτής της μη κερδοσκοπικής εταιρείας που διδάσκει δωρεάν προγραμματισμό και βρίσκει δουλειές σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, μιλά στο in2life.

της Ηρώς Κουνάδη

«Ο λόγος που θέλω να γίνω προγραμματιστής είναι γιατί πολύς κόσμος πιστεύει πως η χώρα μου είναι κακή χώρα» λέει ο Henok, από την Αιθιοπία, που ζει τα τελευταία δύο χρόνια στην Αθήνα με την γυναίκα του και τον γιο του, τον μικρό Markonal. «Δεν είναι κακή χώρα η Αιθιοπία, η κυβέρνηση είναι που την κάνει να φαίνεται έτσι. Θέλω λοιπόν να φτιάξω ένα site, να δείξω στον κόσμο την Αιθιοπία όπως πραγματικά είναι. Και όταν γυρίσω στη χώρα μου, να ανοίξω ένα σχολείο για όλα τα παιδιά που δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση».

Ο Henok είναι ένας από τους μαθητές της Social Hackers Academy, μη κερδοσκοπικής εταιρείας που διδάσκει προγραμματισμό σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Ένας από τους «ήρωές» τους, όπως τους λένε.



Δημιουργία τριών προγραμματιστών, του Δαμιανού Βαβανού, του Michael Thomas και τους Chris Owen, η Social Hackers Academy ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2017 να διδάσκει προγραμματισμό στην πρώτη της τάξη, η οποία έχει κιόλας αποφοιτήσει, και επτά από τους μαθητές της έχουν ήδη βρει δουλειά. Από τότε, έχουν ξεκινήσει δύο ακόμα τμήματα, και ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δύο επιπλέον.

Μιλήσαμε με τον Δαμιανό Βαβανό, συνιδρυτή και διαχειριστή του οργανισμού, για όλα όσα κάνουν το έργο τους σπουδαίο.

Πείτε μας δυο λόγια για τα μέλη της ομάδας σας. Τι ήταν αυτό που σας έφερε κοντά και σας «ένωσε» σε έναν κοινό σκοπό;
Η ιστορία του Social Hackers Academy ξεκινάει από δύο παράλληλα σημεία: Την Ταϊλάνδη και την Ελλάδα. Εγώ ταξίδευα και δούλευα από απόσταση χτίζοντας εταιρίες, ενώ ο Michael Thomas -επιτυχημένος επιχειρηματίας της Silicon Valley- είχε έρθει στην Ελλάδα να συνδράμει στην προσφυγική κρίση. Μετά από μια πρόταση, επέστρεψα στην Ελλάδα για να ξεκινήσω ένα coding school και έτσι δημιουργήσουμε την Social Hackers Academy. Κάπου εκεί μπήκε στην ομάδα και ο τρίτος συνιδρυτής από την Μ. Βρετανία Chris Owen, ο οποίος έφερε την πολύ σημαντική δεξιότητα του προγραμματιστή.

Αργότερα, στην ομάδα μας ενσωματώθηκε ο Αhmed από την Αίγυπτο (μαθητής στην 1η τάξη μας) και η Αγγελίνα που είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του οργανισμού.

Πριν την δημιουργία του σχολείου, είχαμε βαρεθεί να διαβάζουμε για τις συγκεντρώσεις των προσφύγων και την κατάσταση που ζούσαν οι πρόσφυγες εκεί μέσα. Επίσης, δεν μας αρέσει το γεγονός ότι υπάρχουν 100.000 Έλληνες απόφοιτοι STEM σχολών οι οποίοι δεν μπορούν να βρουν εργασία γιατί τα πανεπιστήμια δεν τους έδωσαν τα απαιτούμενα εφόδια για να είναι πραγματικά έτοιμοι για την έξοδό τους στην αγορά εργασίας.

Αυτά τα κοινωνικά προβλήματα μας οδήγησαν να ιδρύσουμε την Social Hackers Academy. Ο σκοπός μας είναι η εκπαίδευση, η εύρεση εργασίας και η κοινωνική ένταξη προσφύγων και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων. Με άλλα λόγια, λόγος δημιουργίας της εταιρείας είναι η παροχή μιας βιώσιμης και ουσιαστικής λύσης στην ζωή αυτών των ανθρώπων, με την εκπαίδευσή τους σε πράγματα που χρειάζεται η αγορά σήμερα.



Υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια με τα οποία επιλέγεται κάποιος για να παρακολουθήσει το μάθημα; Για παράδειγμα σχετική προϋπηρεσία, σπουδές ή κάτι άλλο; Φαντάζομαι θα είναι πολύ μεγαλύτερο το ενδιαφέρον για τα μαθήματα από τις θέσεις που μπορείτε να παρέχετε προς το παρόν.
Όντως, είναι μεγάλη μας χαρά και ικανοποίηση να λαμβάνουμε πολλές αιτήσεις σε κάθε κύκλο αιτήσεων που ανοίγουμε. Αυτό επιβεβαιώνει για εμάς την ανάγκη ύπαρξης μας και την σημασία του έργου που φέρουμε σε πέρας.

Για να κάνει κάποιος αίτηση, πρέπει να ανήκει σε ευαίσθητη κοινωνική ομάδα (πρόσφυγας, Έλληνας άνεργος πάνω από 12 μήνες) και να μιλάει αγγλικά. Πέρα από αυτά δεν έχουμε θέσει κανένα απολύτως περιορισμό για αυτό και έχουμε κάνει τις υπηρεσίες προσβάσιμες σε όλους. Μέσα από τα στάδια που πρέπει να περάσει ο ενδιαφερόμενος, εξετάζει μόνος του αν τελικά μπορεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα και να ανταπεξέλθει και για αυτό αυτό-επιλέγονται εν τέλει. (online courses & practical challenges)

Για παράδειγμα, στην τρίτη μας τάξη, αξίζει να σημειωθεί πως από 120 αιτήσεις μόνο 11 ολοκλήρωσαν την διαδικασία. Από αυτούς ελάχιστοι είχαν μια κάποια προυπηρεσία, αλλά έδειξαν ότι είναι πρόθυμοι να διαθέσουν χρόνο και ενέργεια για να εκπαιδευθούν σε κάτι, πάνω στο οποίο θα δουλέψουν μελλοντικά.



Τα βίντεο των μαθητών/ ηρώων σας είναι υπέροχα. Υπάρχει κάποια ιστορία που ξεχωρίζετε, κάτι που σας έκανε να σκεφτείτε «γι’ αυτό και μόνο αξίζει αυτό που κάνουμε»;
Ένας μαθητής μας, που ήρθε στην Ελλάδα πριν από δύο χρόνια εξαιτίας της εμπόλεμης κατάστασης στην πατρίδα του και βρίσκεται αυτή τη στιγμή μόνος του και χωρίς συγγενείς στην Ελλάδα, είπε σχετικά με τα μαθήματα και το σχολείο μας: «Αυτή τη στιγμή δύο είναι τα βασικά προβλήματά μου: η διακοπή των σπουδών μου στη Νομική στη Συρία και η άγνοια της ελληνικής γλώσσας, που με εμποδίζει να δουλέψω εδώ. Δεν έχω επαγγελματική ιδιότητα, γι’ αυτό και τα μαθήματα εδώ είναι μια μεγάλη ευκαιρία. Είναι σπουδαίο να σου δίνουν γνώσεις, πληροφορίες και μια επαγγελματική ιδιότητα χωρίς να πρέπει να δώσεις τίποτα πίσω. Να σ’ τα δίνουν απλώς επειδή το χρειάζεσαι. Τίποτα δεν είναι εύκολο να μάθεις από την αρχή, αλλά πρέπει να προσπαθείς σκληρά. Είμαι αισιόδοξος ότι μια μέρα θα δουλέψω ως προγραμματιστής. Και δεν θέλω να φύγω από την Ελλάδα. Θέλω να χτίσω τη ζωή μου εδώ».

Και αυτό είναι ένα μόνο παράδειγμα από τα παιδιά τα οποία έρχονται για να συνεχίσουν τις σπουδές τους και να πραγματοποιήσουν τα όνειρα τους. Αυτά μας ωθούν να δουλεύουμε σκληρά για να τρέχουμε περισσότερες τάξεις και να εκπαιδεύουμε συνεχώς άτομα στον προγραμματισμό.

Σε ποιες εταιρείες απορροφώνται οι απόφοιτοί σας;
Ο στόχος μας είναι να βρουν οι μαθητές μας δουλειά. Για να το πετύχουμε αυτό δημιουργούμε (και επεκτείνουμε τις ήδη υπάρχουσες) συνεργασίες με εταιρίες τεχνολογίας και οργανισμούς όπου οι μαθητές μας μπορούν να απασχοληθούν ως προγραμματιστές. Κάποιοι ήδη δουλεύουν για πελάτες τους, ως ελεύθεροι επαγγελματίες, και άλλοι είναι στην διαδικασία συνεντεύξεων και αξιολόγησης.

Έχουμε επίσης συνεργαστεί και συνεργαζόμαστε με: Pathhea's Path, UNHCR, Διεθνής Ομοσπονδία Coaching, Generation 2.0, Venture Friends, Marathon VC, Ugrow, Bizout Lab - Κρήτη και SKGTech - Θεσσαλονίκη.



Βοήθησε κι εσύ να εκπαιδευτούν περισσότεροι άνθρωποι

Τα έξοδα των πρώτων κύκλων μαθημάτων έχουν ήδη καλυφθεί από ελληνικές εταιρείες αλλά και ιδιώτες που συνεισέφεραν οικονομικά ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες για γραφεία και εξοπλισμό. Ωστόσο, προκειμένου να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του προγράμματος, η Social Hackers Academy τρέχει μια crowdfunding καμπάνια ώστε να εξασφαλίσει τους επόμενους κύκλους μαθημάτων και να δημιουργήσει νέα τμήματα σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, πλην της Αθήνας, όπου διαμένει μεγάλος αριθμός προσφύγων.

Κάνοντας έστω και την παραμικρή δωρεά εδώ βοηθάτε:
- 70 ανθρώπους να κατοχυρώσουν μια εργασία, με μεγάλες δυνατότητες
- 280 άτομα να λάβουν τις βασικές γνώσεις στον χειρισμό Η/Υ
- 84 μαθητές να συμμετάσχουν στην εκμάθηση Wordpress


SPONSORED LINKS

"Κάθε απαίσια πράξη είναι μια κραυγή για βοήθεια."

Zig Ziglar, Αμερικανός συγγραφέας

  • 1945 - Αρχίζει η Δίκη της Νυρεμβέργης, με 24 Ναζί να κάθονται στο εδώλιο ως εγκληματίες πολέμου.

    1989 - Ιδρύεται ο Ελληνικός τηλεοπτικός σταθμός MEGA

© 2002-2018 MEDIA2DAY