ΔΙΑΤΡΟΦΗΒΙΤΑΜΙΝΕΣ & ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Πώς διαλέγουμε τα φρούτα του χειμώνα;

Η επιλογή των χειμωνιάτικων φρούτων πρέπει να γίνεται με προσοχή έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε τη φρεσκάδα τους. Δείτε τι θα πρέπει να προσέξετε.

Πώς διαλέγουμε τα φρούτα του χειμώνα;

Μια βόλτα στη λαϊκή ή στο μανάβικο του σούπερ μάρκετ μας φέρνει… αντιμέτωπους με τα συνηθισμένα φρούτα του χειμώνα. Πώς μπορούμε όμως να ξέρουμε ότι η επιλογή μας είναι η καλύτερη δυνατή; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα πρέπει να έχουν ώστε να επωφεληθούμε τα μέγιστα σε γεύση και θρεπτικά συστατικά;

Δείτε παρακάτω τα πιο δημοφιλή φρούτα του χειμώνα και συμβουλές για το πώς θα διαλέξετε τα καλύτερα.

Ακτινίδια: Επιλέξτε ακτινίδια η σάρκα των οποίων «ανταποκρίνεται» ελαφρώς στην πίεση. Για να το τσεκάρετε, κρατήστε το ακτινίδιο μεταξύ του αντίχειρα και του δείκτη σας και πιέστε απαλά. Ένα ώριμο ακτινίδιο με γεμάτη γεύση, θα πρέπει να είναι κάπως μαλακό. Αυτό είναι και το ακτινίδιο που θα πρέπει να πάρετε.

Μήλα: Ελέγξτε πόσο σφιχτά είναι πιέζοντας την επιφάνειά τους, η οποία θα πρέπει να είναι σφιχτή. Αποφύγετε μήλα τα οποία είναι μαλακά και αποχρωματισμένα. Επίσης, σημάδια πάνω στο μήλο όπως γδαρσίματα ή στίγματα είναι φυσιολογικά και δεν αποτελούν ένδειξη ότι είναι χαλασμένο. Παρ’ όλα αυτά μήλα τα οποία έχουν «μελανιές» ή προφανή σημάδια αποσύνθεσης θα πρέπει να αποφεύγονται.

Μπανάνες: Προσέξτε οι φλούδες τους να είναι καθαρές, χωρίς χτυπήματα, κίτρινες ή ελαφρώς πράσινες. Οι μπανάνες επίσης, μπορούν να συνεχίσουν να ωριμάζουν και στο σπίτι, βάζοντάς τες σε θερμοκρασία δωματίου. Αποφύγετε να τις βάλετε στο ψυγείο, γιατί μαυρίζουν.

Σταφύλια: Το χρώμα τους θα πρέπει να είναι ζωηρό και ομοιόμορφο ενώ μεγάλη σημασία για τη φρεσκάδα τους έχει το κοτσάνι: θα πρέπει να είναι φρέσκο, πράσινο και σκληρό και στο σημείο που ενώνεται με τη ρώγα να μην είναι μαραμένο.

Μανταρίνια: Επιλέξτε μανταρίνια τα οποία έχουν βαθύ πορτοκαλί χρώμα και είναι σφιχτά ή ημί-μαλακά όταν τα πιέζετε. Αποφύγετε επιλογές που έχουν θαμπό ή καφέ χρώμα ή πολύ μαλακά σημεία.

Πορτοκάλια: Διαλέξτε πορτοκάλια με λεπτό φλοιό χωρίς χτυπήματα τα οποία είναι βαριά σε σχέση με το μέγεθός τους. Αυτό υποδηλώνει ότι ότι έχουν περισσότερη «σάρκα» και επομένως περισσότερο χυμό.

Ρόδι: Προτιμήστε τα βαριά ρόδια με γυαλιστερή και σφιχτή επιδερμίδα με χρώμα κόκκινο προς πορτοκαλί-καφέ. Σημειώστε ότι τα ώριμα ρόδια βγάζουν ένα μεταλλικό ήχο όταν τους χτυπάμε με το εσωτερικό της παλάμης.

Ανανάς: Θα πρέπει να είναι σκληρός, με ελαφρύ πορτοκαλί χρώμα στη βάση του. Προσπεράστε ανανάδες με «μελανιές» ή με έντονα ξινή μυρωδιά.

Σε γενικές γραμμές λοιπόν, για φρούτα ανεξαρτήτως εποχής:

* Θα πρέπει να είναι ώριμα, γιατί μόνο τότε έχουν μεγαλύτερη διατροφική αξία. Μη διαλέγετε υπερώριμα φρούτα, εκτός κι αν τα θέλετε για μαρμελάδες.

* Θα πρέπει να είναι σφριγηλά και όχι αφυδατωμένα.

* Η επιφάνειά τους πρέπει να είναι συμπαγή. Αποφύγετε φρούτα με τρύπες, χτυπήματα ή κηλίδες – «μελανιές».

Νικόλας Γεωργιακώδης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Όσο πιο πολύ θέλεις να ψηλώσεις, τόσο πιο καλά πρέπει τα πόδια σου να στηρίζονται στη γη. Κάθε δέντρο το ξέρει αυτό."

Michel Tournier, Γάλλος συγγραφέας

  • 1894 - Με πρωτοβουλία του Πιερ ντε Κουμπερτέν, ιδρύεται στο Παρίσι η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2