Με ποιον τρόπο η άσκηση μας προστατεύει από το στρες;

Νέα μελέτη αποκαλύπτει με ποιον τρόπο η γυμναστική ελαττώνει το στρες, αλλά και πολλές άλλες δυνατότητες για την καταπολέμηση της κατάθλιψης.
Με ποιον τρόπο η άσκηση μας προστατεύει από το στρες;
Ενώ ήταν γνωστό πως η άσκηση ελαττώνει το άγχος, δεν ήταν σίγουρο με ποιον τρόπο το κάνει αυτό. Μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου της Τζόρτζια ίσως βρήκε την απάντηση.

Ο οργανισμός μας όταν γυμναζόμαστε παράγει ενδορφίνες, οι οποίες ειναι ουσίες που περιορίζουν τον πόνο και προκαλούν ευφορία. Μία από αυτές είναι η γαλανίνη (galanin), η οποία παίζει ρόλο στην επικοινωνία των νευρικών κυττάρων μεταξύ τους. Όπως ανακαλύφθηκε, η γυμναστική αυξάνει τα επίπεδά της γαλανίνης στην περιοχή του εγκεφάλου που διαχειρίζεται το στρες.

Τα πειράματα διεξήχθησαν σε αρουραίους, χωρισμένους σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα είχε την δυνατότητα να ασκείται, ενώ η δεύτερη ήταν αναγκασμένη να κάνει καθιστική ζωή. Με ένα ελαφρύ ηλεκτροσόκ στις πατούσες των αρουραίων, οι επιστήμονες τους προκάλεσαν άγχος. Στην συνέχεια, τα πειραματόζωα τοποθετήθηκαν σε έναν λαβύρινθο. Οι αρουραίοι που είχαν ασκηθεί ήταν πρόθυμοι να εξερευνήσουν τον λαβύρινθο, σημάδι έλλειψης άγχους, ενώ οι αρουραίοι που δεν ασκούνταν είχαν την τάση να παραμένουν ακίνητοι και φοβισμένοι. Το ίδιο συνέβη και με αρουραίους που ασκούνταν αλλά είχαν λάβει ουσίες που εξουδετερώνουν την γαλανίνη.

Το συμπέρασμα είναι πως η γαλανίνη είναι ο καταλύτης στην επίδραση της γυμναστικής εναντίον του άγχους. Περισσότερες εξετάσεις έδειξαν ότι η γαλανίνη διατηρεί την συναπτική πλαστικότητα, την ικανότητα δηλαδή του εγκεφάλου να δημιουργεί νέες συνάψεις ανάμεσα σε νευρώνες. Ενδιαφέρον προκαλεί ότι έχει παρατηρηθεί μείωση της συναπτικής πλαστικότητας σε ασθενείς με κατάθλιψη και διαταραχή γενικευμένου άγχους, και οι ερευνητές ελπίζουν πως αυτά τα ευρήματα μπορούν στο μέλλον να εφαρμοστούν κλινικά, χορηγώντας σε ασθενείς ουσίες που μιμούνται την δράση της γαλανίνης.

Πηγή: in.gr