ΑΠΟΨΕΙΣTELEGOURMETHealth

Νέοι κανονισμοί της ΕΕ για το αλκοόλ στα social media

Νέοι κανονισμοί της ΕΕ για το αλκοόλ στα social media

Την επιρροή των social media σε θέματα lifestyle, προϊόντων, συνηθειών και βέβαια σε οτιδήποτε σχετικό με το αλκοόλ, την έχουμε πλέον καταλάβει όλοι. Το γεγονός ότι τα social media είναι εξαιρετικά διαδεδομένα στα μικρά παιδιά και ότι πλέον παίζουν άμεσο ρόλο στην καθημερινή τους ζωή και στην κοινωνικοποίησή τους, είναι επίσης γνωστό. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι, εκεί που συναντιούνται αυτά τα δύο φαινόμενα "μυρίζει μπαρούτι". Γι αυτό και οι εταιρείες στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών παίρνουν τα μέτρα τους εσπευσμένα.


Συγκεκριμένα, με την αρωγή - ίσως και με την πίεση - των κλαδικών τους οργάνων αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι εταιρείες - που δίνουν εδώ και καιρό ολοένα και περισσότερη επικοινωνιακή προτεραιρότητα στα social media - προχωρούν στη λήψη μέτρων για την προστασία των ανηλίκων από την έκθεση σε οποιαδήποτε επικοινωνία που προάγει την κατανάλωση αλκοόλ. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σύμφωνο αυτοδέσμευσης, στο οποίο συμμετέχουν ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του παγκόσμιου κλάδου των αλκοολούχων ποτών, και συγκεκριμένα οι AB InBev, Bacardi, Brown-Forman, Carlsberg, Diageo, Heineken, Pernod Ricard και SAB Miller, σε συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς, όπως οι World Federation of Advertisers (WFA) και European Alcohol Health Forum (EAHF).


Οι όποιοι κανονισμοί που ισχύουν ως τώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αόριστοι και οδηγούν σε σπασμωδικές λύσεις, ειδικά σε ό,τι αφορά στα social media. Το νέο "Σύμφωνο Υπεύθυνου Μάρκετινγκ" που προωθεί αυτή η τελευταία πρωτοβουλία στηρίζεται σε 3 βασικά μέτρα, τα οποία είναι:


1. Να γίνεται έλεγχος της ηλικίας του επισκέπτη/χρήστη μίας σελίδας social media όπου γίνεται διαφήμιση/προώθηση αλκοολούχων προϊόντων, ώστε να αποφευχθεί η ανεξέλεγκτη έκθεσή του σε αυτήν


2. Να τεθεί ένα κοινό δημογραφικό standard στην επικοινωνία αλκοολούχων προϊόντων και, συγκεκριμένα, η όποια διαφήμιση να γίνεται σε σελίδες το 70% του κοινού των οποίων είναι ενήλικο


3. Η επικοινωνία να βασίζεται σε περιεχόμενο που απευθύνεται κυρίως σε ενήλικα κοινά, ελαχιστοποιώντας την ελκυστικότητά του προς τους ανήλικους


Η Μεγάλη Βρετανία, χώρα στην οποία το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης κατανάλωσης αλκοόλ από ανήλικους και έφηβους είναι έντονο, είναι από τις πρώτες που έχει ευαισθητοποιηθεί από αυτή την ενέργεια, και σύσσωμος ο διαφημιστικός της κλάδος έχει ταχθεί υπέρ της λήψης αυτών, τουλάχιστον, των μέτρων. Το παράδειγμά της ακολουθούν πολλές ακόμα Ευρωπαϊκές χώρες, ενώ κάτι αντίστοιχο προωθείται ήδη και στις ΗΠΑ.


Βέβαια η επικοινωνία μας διδάσκει ότι, όσο πιο δυσπρόσιτο και απαγορευμένο είναι κάτι, τόσο πιο ελκυστικό μπορεί να γίνει σε κάποιες ομάδες κοινών, και ιδίως σε αυτές των μικρότερων ηλικιών. Δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να γίνει, όμως, σε αυτή τη φάση. Και στα social media, λοιπόν, όπου υπάρχει αλκοόλ επιβάλλεται σύνεση και υπευθυνότητα.

 

"Τα πράγματα δεν τα βλέπουμε όπως είναι, τα βλέπουμε όπως εμείς είμαστε."

Αναΐς Νιν, 1903-1977, Γαλλίδα συγγραφέας

  • 1812 - Ο Ναπολέων Α΄ Βοναπάρτης υποχωρεί από την Μόσχα.
    1935 - Η Κοινωνία των Εθνών επιβάλει οικονομικές κυρώσεις στην φασιστική Ιταλία για την εισβολή της στην Αιθιοπία.
    1960 - Οι Ηνωμένες Πολιτείες αποφασίζουν την επιβολή εμπάργκο στην κομμουνιστική Κούβα.

© 2002-2019 MEDIA2DAY