"Η ομορφιά του Twitter είναι οι 140 χαρακτήρες"

Το Twitter ξεκινά επίσημα την εμπορική του δράση στην Ελλάδα και το In2life βρήκε ευκαιρία να κάνει ερωτήσεις στον επικεφαλής για την Ευρώπη.     
Η ομορφιά του Twitter είναι οι 140 χαρακτήρες
Λίγα πράγματα είναι τόσο “φρέσκα” στο ελληνικό ίντερνετ όσο η κοινότητα των χρηστών του Twitter, που αριθμεί λιγότερους πιστούς από εκείνη του Facebook, αλλά στέκεται περισσότερο στην πληροφορία και την φαρμακερή κριτική.

Ο εισηγμένος στο χρηματιστήριο της Wall Street κολοσσός έρχεται τώρα επισήμως και στην Ελλάδα για να διεκδικήσει μερίδιο της διαφημιστικής πίτας. Υπόσχεται περισσότερο multimedia περιεχόμενο, ευκολότερη διαδικασία κοινοποίησης και άρα σημαντικές ευκαιρίες προώθησης και μια πλήρως αφοσιωμένη ομάδα- αυτή της HTTPool- εγκατεστημένη εδώ, ώστε να εξυπηρετεί τους ενδιαφερόμενους.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε για το επίσημο launching το απόγευμα της Τρίτης, το In2life συνάντησε τον Niall Horgan, επικεφαλής του τμήματος Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής και μίλησε μαζί του για το θα σημάνουν οι διαφημίσεις στους… νευρικούς έλληνες χρήστες του, το πόσο επικίνδυνο είναι να συγκεντρώνεται πολιτική ισχύς στα χέρια ιδιωτικών επιχειρήσεων και τις ιδιαιτερότητες των ελλήνων χρηστών.

Γιατί αργήσατε τόσο πολύ να έρθετε;

Ναι, μας πήρε λίγο χρόνο. Βλέπετε, το Twitter υπάρχει μόνο από το 2007 και μεγάλωσε πιο γρήγορα από ό,τι περίμενε ο οποιοσδήποτε- ακόμη και εμείς. Συνέχεια προσπαθούμε να δώσουμε στους χρήστες μας την καλύτερη δυνατή πλατφόρμα, το ίδιο και στους διαφημιζόμενους. Στο τέλος του 2013 η διαφημιστική προβολή ήταν διαθέσιμη σε μόλις 7 ευρωπαϊκές χώρες και τον τελευταίο χρόνο προσθέσαμε σχεδόν 26 αγορές. Αν και όσοι ήθελαν να διαφημιστούν μπορούσαν να το κάνουν και πριν υπάρξουν διαφημιστικά προϊόντα, έχουμε τώρα δημιουργήσει αρκετά εργαλεία προώθησης. Εξάλλου θέλαμε οι ενδιαφερόμενοι από την Ελλάδα να μπορούν να μιλάνε με ανθρώπους από εδώ και όχι με ένα γραφείο στο Λονδίνο. 

Πώς βλέπετε το Twitter στην Ελλάδα;

Η Ελλάδα είναι πολύ συναρπαστική αγορά. Οι χρήστες εδώ είναι πολύ ενεργοί στο Twitter. Τα σχετικά ποσοστά είναι σημαντικά μεγαλύτερα από ό,τι σε άλλες χώρες: 1-3% αλλού, ενώ στην Ελλάδα τα ποσοστά είναι στο 3-5%. Τους τελευταίους έξι μήνες, τον τελευταίο χρόνο, υπήρξε μεγάλη αύξηση των χρηστών εδώ. Οι εκλογές, οι πολιτικές εξελίξεις οδήγησαν πολύ κόσμο στο μέσο. Υπάρχουν πολλοί διαφημιζόμενοι που θέλουν να εμπλακούν με το κοινό αυτό. 

Πιστεύετε πως το εμπορικό λανσάρισμα του Twitter θα χαλάσει το προφίλ του «αντιεμπορικού» που έχει το Twitter στο ελληνικό κοινό;

Από την πλευρά του Twitter κάναμε πολύ νέα και καινοτόμο προσέγγιση στην διαφημιστική μας πρόταση. Δεν είναι όπως η παραδοσιακή διαφήμιση στο Internet που χρησιμοποιεί banners ή pop ups, είναι native advertising. Οι διαφημίσεις που βλέπει κανείς στο Twitter είναι πρώτα tweets και μετά διαφημίσεις. Οπότε μοιάζουν πολύ με κανονικό περιεχόμενο στην πλατφόρμα και αυτός είναι ένας λόγος που δεν φαίνεται κάτι άσχημο στους χρήστες. Δεν πρόκειται για ενοχλητική διαφήμιση. Επίσης προσέχουμε πολύ το πόσες διαφημίσεις προβάλουμε. Εξαρτάται από τον χρήστη. Έχουμε ανώτατο όριο με το πόσες διαφημίσεις μπορούν να προβάλλονται σε μια οθόνη, ώστε να μην ενοχλούμε τους χρήστες υπερβολικά. Ακόμα, η στόχευση είναι πολύ- πολύ συγκεκριμένη. Αυτή γίνεται πρωτίστως στη βάση δύο παραμέτρων: του ποια ενδιαφέροντα έχει ο χρήστης και ποιους ακολουθεί. Οπότε αυτό που βλέπουν είναι πολύ σχετικό με ό,τι τους ενδιαφέρει. Τέλος, το παρακολουθούμε και, αν τα ποσοστά ενεργής συμμετοχής υποχωρήσουν ή αν δούμε ότι άνθρωποι αρχίσουν να παραπονιούνται, θα προσαρμοστούμε ώστε να είμαστε σίγουροι ότι οι χρήστες θα είναι το πιο σημαντικό πράγμα για εμάς.

Τουλάχιστον στην Ελλάδα το κοινό του Twitter είναι κατά κάποιον τρόπο «ελιτίστικο»- αν μπορώ να χρησιμοποιήσω την έκφραση. Πιστεύετε ότι αυτό περιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται;

Το Twitter είναι μια σχετικά καινούργια πλατφόρμα και, όπως συμβαίνει με τα νέα πράγματα, οι πρώτοι που τα ανακαλύπτουν έχουν την τάση να είναι άνθρωποι υψηλότερης μόρφωσης, αυτοί που επηρεάζουν την αγορά: δημοσιογράφοι, διασημότητες, πολιτικοί. Αυτό συμβαίνει στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες. Αυτό όμως που γίνεται είναι ότι αυτοί προσελκύουν και άλλο κόσμο στο Τwitter. Οι υπόλοιποι ακολουθούν. Αυτό που είδαμε τους τελευταίους μήνες εδώ στην Ελλάδα είναι ότι ένα ευρύτερο κοινό μπήκε στο Τwitter. Αυτό κυρίως έγινε λόγω των events όπως το Μουντιάλ, οι εκλογές, οι πολικές αλλαγές. Η τάση αυτή πιστεύουμε ότι θα επιταθεί.
 
Οι άνθρωποι ακούν ‘140 χαρακτήρες’ και νομίζουν ότι αυτό είναι όλο. Όμως έχουμε φτιάξει και μια σειρά από Multimedia προϊόντα, φωτογραφίες, video cards που επιτρέπει στους χρήστες να πάρουν, να επεξεργαστούν και να τουιτάρουν video πολύ απλά και από διαφημιστικής άποψης επιτρέπει στις μάρκες να προωθήσουν video content με αποτελεσματικό τρόπο.

Αν και συχνά συγκρίνονται το Twitter με το FB, νομίζω ότι είναι διαφορετικές πλατφόρμες. Το Facebook είναι ένα κοινωνικό δίκτυο για να συνδέεσαι με τους φίλους σου να μαθαίνεις τι έγινε, ενώ το Twitter είναι μια πλατφόρμα ενδιαφερόντων και διασύνδεσης με ανθρώπους ανά τον κόσμο που ούτε τους ξέρεις. Έχει πολύ να κάνει με αυτό που συμβαίνει τώρα. Νομίζω ότι οι πλατφόρμες συμπληρώνονται. Εγώ τις χρησιμοποιώ και τις δύο, αλλά για διαφορετικό λόγο.

Το Twittter έχει συγκεντρώσει και σημαντική πολιτική δύναμη. Πιστεύετε ότι θα πρέπει να υπάρχει κάποιας μορφής έλεγχος στην τέτοιου τύπου ισχύ που συγκεντρώνουν οι ιδιωτικές εταιρίες;

Όπως το βλέπουμε, το Twitter είναι ένας τόπος που μπορεί ο καθένας να δει ό,τι θέλει και ό,τι τον ενδιαφέρει. Από σπορ έως πολιτική. Και προφανώς η πολιτική είναι κάτι με το οποίο ασχολείται πολύς κόσμος σε πάρα πολλές χώρες. Από την πλευρά του Twitter η πλατφόρμα είναι εκεί για να δώσει στους χρήστες φωνή. Αυτό είναι στη βάση όσων κάνει το Twitter: να δίνει στον κόσμο τη φωνή να εκφράσει το πώς νιώθει, τι σκέφτονται και να το κάνουν ανοικτά και χωρίς φόβο. Πρέπει σε όλες τις χώρες να έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν αυτό. Τα τελευταία χρόνια είδαμε στο Twitter απίστευτες στιγμές: αεροπλάνα να προσγειώνονται σε ποτάμια, την αραβική άνοιξη, τις ταραχές στην Τουρκία. Το Twitter έπαιξε σημαντικό ρόλο στο να δώσει φωνή. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να δίνουμε αυτή τη δυνατότητα και θα είναι στο χέρι των χρηστών να το χρησιμοποιήσουν όπως νομίζουν σωστό. 

Πώς πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον στα Social Media; Ποιο είναι το επόμενο βήμα;

Προφανώς όλα κινούνται προς το mobile- και δεν είμαι ο πρώτος που το λέω. Όποιος αρνείται να κινηθεί προς τα εκεί θα μείνει πίσω. Εκεί εστιάζουμε όλες τις προσπάθειές μας. Το Twitter γεννήθηκε και οι ιδρυτές του είχαν στο μυαλό τους το mobile. Στο Twitter επιλέξαμε τους 140 χαρακτήρες με βάση το ότι ένα SMS έχει χώρο για 160. Όποια καινοτομία έχει κάνει τα τελευταία χρόνια το Twitter έχει να κάνει με το πώς θα επηρεάσει τους χρήστες μέσω κινητού τηλεφώνου. Το 80% των χρηστών μας μπαίνει στο Twitter μέσω κινητού. Νομίζω ότι οι φορητές συσκευές θα συνεχίσουν να είναι ο κυρίαρχος τρόπος να καταναλώνεται το περιεχόμενο. Ο κόσμος θέλει να μάθει τι συμβαίνει τώρα, να πει τι κάνουν τώρα και να μάθει τι κάνουν άλλοι άνθρωποι τώρα. Νομίζω ότι είναι μια περιοχή όπου θα υπάρξουν αρκετές εξελίξεις, το πώς μπορούμε να κάνουν πραγματικά εύκολο και γρήγορο για τους χρήστες να δημιουργούν και να μοιράζονται περιεχόμενο. Και κάτι ακόμη που αποτελεί προσωπική άποψη. Η ροή που περνάει γρήγορα από τις οθόνες γίνεται πολύ σημαντική. Το να σκέφτεσαι έτσι σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο έτσι, είτε είσαι εκδότης, είτε διαφημιστής είτε ό,τι άλλο, ότι δηλαδή οι χρήστες θα το καταναλώνουν με τον τρόπο αυτό- τον συμπιεσμένο, τον γρήγορο. Αυτή η τάση θα δυναμώνει με τα χρόνια.

Δημήτρης Γλύστρας
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v