Πώς να κάνεις πετυχημένο launch ενός νέου προϊόντος
Δίνουμε τα φώτα μας σε όσους βρίσκονται ένα βήμα πριν λανσάρουν ένα νέο προϊόν κι αναζητούν ολούθε μια χείρα βοηθείας για να ολοκληρώσουν πετυχημένα το έργο τους.
Δίνουμε τα φώτα μας σε όσους βρίσκονται ένα βήμα πριν λανσάρουν ένα νέο προϊόν κι αναζητούν ολούθε μια χείρα βοηθείας για να ολοκληρώσουν πετυχημένα το έργο τους.
Αμέτρητες ώρες δουλειάς, ατελείωτα mail και τηλέφωνα, πολλές μακέτες που δεν δούλεψαν κι άλλες τόσες αλλαγές της τελευταίας στιγμής μέχρι να έχεις το τελικό προϊόν που εμπνεύσθηκες έτοιμο για launch. Το λανσάρισμα ενός νέου προϊόντος ωστόσο μοιάζει με την πρεμιέρα ταινίας: έχεις δουλέψει μήνες, έχεις δώσει τα πάντα, και τώρα ήρθε η στιγμή να το δει ο κόσμος. Για να μη μείνει, όμως, το έργο σου χωρίς κοινό, απαιτείται σωστή προετοιμασία, κατάλληλη στρατηγική και επικοινωνία η οποία θα κάνει τη διαφορά.
Μπορεί να έχεις το καλύτερο προϊόν στον κόσμο, αλλά αν δεν ξέρεις το κοινό σου, το μήνυμά σου δεν θα φτάσει ποτέ στον παραλήπτη. Για αυτόν τον λόγο κάνε έρευνα αγοράς, δες τι λείπει, τι ζητά ο κόσμος, και πώς μπορείς να καλύψεις αυτή την ανάγκη. Οι δημογραφικές πληροφορίες είναι πάντοτε χρήσιμες, όμως αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να καταλάβεις το mentality των υποψήφιων πελατών σου, αναγκάζοντάς τους να αγοράσουν το «προϊόν» σου.
Πρέπει να σταματήσεις να βλέπεις το προϊόν σου τελείως απλοϊκά, προϊοντικά ή ως μια υπηρεσία αντίστοιχα αλλά αντίθετα πρέπει να το δεις ως μια υπόσχεση. Μίλησε για το πρόβλημα που λύνεις, για το όραμά σου κι εστίασε στο τι είναι αυτό που σε κάνει διαφορετικό. Όταν το μήνυμά σου έχει συναισθηματικό αντίκτυπο, μένει στη μνήμη για αυτό προσπάθησε να κινηθείς προς τη σωστή κατεύθυνση.
Μην περιμένεις να τα κάνεις όλα την ημέρα του launch γιατί δυστυχώς θα μείνεις με την όρεξη. Ξεκίνα με teasers στα social media, μοιράσου behind-the-scenes υλικό, άφησε τους χρήστες να μαντέψουν τι είναι αυτό που έρχεται κάνοντας τον απαραίτητο ντόρο. Στη συνέχεια, δημιούργησε μια λίστα αναμονής ή ένα pre-launch event ώστε να μεγαλώσεις το επίπεδο προσμονής σε φίλους, γνωστούς, συνεργάτες, υποψήφιους πελάτες. Το επίσημο launch πρέπει να μοιάζει με γιορτή που να είναι όλοι καλεσμένοι επομένως κάνε την απαιτούμενη προετοιμασία.
Διάλεξε πρόσωπα που ταιριάζουν με το brand σου και μπορούν να μιλήσουν αυθεντικά και εμπεριστατωμένα γι’ αυτό. Η αυθεντικότητα μετράει περισσότερο κι από το reach που μπορεί να αποδειχθεί πρόσκαιρο κι ανώφελο. Απευθύνσου σε experts και θα δεις ότι σε βάθος χρόνου θα ανταμειφθείς για την επιλογή σου.
Από τη στιγμή που κάποιος αγοράζει ή δοκιμάζει το προϊόν σου, πρέπει να νιώθει ότι έκανε την καλύτερη επιλογή. Για αυτόν τον λόγο φρόντισε η συσκευασία, η εξυπηρέτηση και η υποστήριξη μετά την αγορά να αντικατοπτρίζουν την αξία του brand σου παραμένοντας πιστός/η στο όραμά σου.
Παρακολούθησε τα metrics και τα πιθανά analytics του launch σου προκειμένου να δεις ποιοι είδαν το προϊόν, ποιοι το αγόρασαν, ποιοι το πρότειναν σε άλλους. Η επιτυχία δεν κρίνεται μόνο από το πρώτο launch day, αλλά κυρίως από τη διάρκεια και τη συνέπεια σου ως προς τον στόχο σου. Άκου το κοινό σου, προσαρμόσου και εξέλιξε το προϊόν σου σύμφωνα με τα σχόλιά που θα δεχθείς, δείχνοντας την απαιτούμενη υπομονή.
Ένα πετυχημένο launch άλλωστε είναι το αποτέλεσμα προσεκτικού σχεδιασμού, συνέπειας και πάθους. Αν το πιστεύεις, το γνωρίζεις καλά και το παρουσιάσεις με ειλικρίνεια, τότε ήδη έχει γίνει το πρώτο και σημαντικότερο ίσως βήμα προς την επιτυχία.