Νεοκλασικά: Διασώσεις με αιτία και μεράκι
Μπορεί τα νεοκλασικά κτίρια ανά την Ελλάδα να "μαραίνονται", αλλά η αίγλη της δεν σταματά να μας γοητεύει. Όπως γοήτευσε και τον ιθύνοντα νου της διαδικτυακής πρωτοβουλίας, που στοχεύει στην καταγραφή και διατήρηση της αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς... μέσω Facebook.


*Τι σας ώθησε να ξεκινήσετε αυτή την προσπάθεια; Ποιος ο σκοπός της και πώς το Facebook βοηθά σε αυτόν;
*Γιατί τα νεοκλασικά και όχι κάποιο άλλο αρχιτεκτονικό ύφος/ρυθμό; Σε τι συνίσταται η γοητεία του νεοκλασικού; 
Η ουσιαστικά παντελής απουσία νόμων όσον αφορά την διάσωση τους, ή αν θέλετε ακόμη και την καταγραφή τους, για να υπάρχουν έστω και με αυτή την μορφή, βαρύνει αποκλειστικά και μόνο το κράτος. Το ποσό αδιάφορη είναι η εκάστοτε κεντρική εξουσία απέναντι στην πολιτιστική μας κληρονομία, είναι γεγονός παγκοσμίως γνωστό.
Προσωπικά, πάντως, έχω σταθεί σε δυο ιδιαίτερες ιστορίες νεοκλασικών. Το πρώτο είναι το αρχοντικό του Αγγέλου και της Εύας Σικελιανού στην πόλη των Δελφών. Στο κτίριο αυτό έζησε μαζί με την "μούσα του" ο Άγγελος Σικελιανός και σαφέστατα μεγαλούργησε ζώντας τον ερώτα της ζωής του. Χωρίς να θέλω να παρεξηγηθώ, θα ήθελα να μπορούσα να είχα "κλέψει" στιγμές δημιουργίας με την πολυαγαπημένη του Εύα στο πλευρό του, να τον χαϊδεύει και να τον κοιτά γεμάτη από αγάπη και ερώτα στο πρόσωπο του. Αν επισκεφθείτε το συγκεκριμένο αρχοντικό, είμαι σίγουρη ότι θα νιώσετε ό,τι ένιωσα κι εγώ. Σήμερα ο χώρος αυτός, φιλοξένει το Μουσείο Δελφικών Εορτών.
Ένα δεύτερο αρχοντικό στο όποιο έχω σταθεί, είναι αυτό του Γεώργιου Πλατή και βρίσκεται στην πόλη της Λαμίας. Ο Γεώργιος Πλατής, έχοντας διατελέσει Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, είχε στην κατοχή του ένα πραγματικό υπέροχο νεοκλασικό σχεδόν στο κέντρο της πόλης. Η ζωγραφική στα ταβάνια των δωματίων είναι λίαν επιεικώς υπεροχές. Ο αείμνηστος Γ.Πλατής ,το υπέροχο αυτό νεοκλασικό το δώρισε στον Δήμο Λαμιέων για να γίνει χώρος παράγωγης πολιτιστικού έργου. Μετά από περιπέτειες χρονών, κατάφερε να είναι έτοιμο και σήμερα στεγάζει το Δημοτικό Ωδείο της πόλης, αν και σε αυτό θα με βρείτε αντίθετη, καθώς τον χώρο αυτό θα τον ήθελα ως χώρο πραγματικής παραγωγής πολιτιστικού έργου υψηλών προδιαγραφών. 




