Social networks και καριέρα: Δείτε την... διαδικτυακά

Marketing στο facebook; Βιογραφικό μέσω Twitter; Αναζήτηση θέσεων με το LinkedIn; Τι κερδίζουμε από την «εισβολή» των social networks στην αγορά εργασίας και πώς;
Social networks και καριέρα: Δείτε την... διαδικτυακά
του Νικόλα Γεωργιακώδη
 
Αν ακούγαμε πριν από μερικά χρόνια ότι μια ή περισσότερες ιστοσελίδες θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν στην εύρεση εργασίας, θα γελούσαμε. Η τεχνολογία όμως έκανε για ακόμα μια φορά το... θαύμα της.

Η αρχή έγινε με την παρθενική λειτουργία δεκάδων sites τα οποία εξειδικεύονταν στην εύρεση θέσεων εργασίας, ενώ μετά ήρθαν τα social networks για να θέσουν καινούργιες βάσεις στον χώρο.Σε χώρες του εξωτερικό, τα «πατροπαράδοτα» βιογραφικά και τα face to face interviews αντικαταστάθηκαν από online αιτήσεις και συζητήσεις με τους εργοδότες. Η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τη ραγδαία αύξηση της τεχνολογίας και των δυνατοτήτων του διαδικτύου δημιούργησε νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας: οι διαθέσιμες θέσεις ελαττώθηκαν, ο ανταγωνισμός αυξήθηκε και οι εργοδότες με τους wannabe εργαζόμενους απέκτησαν περισσότερες δυνατότητες online επαφής.

Νέος, άνεργος, μόνος ψάχνει...
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες στο εξωτερικό, το 80% των θέσεων εργασίας «έκλεισε» online με την βοήθεια των social networks, αλλά ελάχιστοι ήταν αυτοί που έκαναν την αναζήτηση θέσεων με βάση τα άτομα που θα ήθελα να συνεργαστούν σε εταιρείες που τους ενδιέφεραν. Και όμως, η συγκεκριμένη πρακτική φαίνεται πως είναι και η πιο αποδοτική. Αρχικά, προσδιορίστε πέντε επιχειρήσεις στις οποίες θα σας ενδιέφερε να εργαστείτε και επικεντρώστε το ενδιαφέρον σας σε αυτές. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να «σπαμάρετε» με βιογραφικά σας επιχειρήσεις που κατά πάσα πιθανότητα δεν έχουν κάτι σημαντικό να σας προσφέρουν.

Ύστερα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μία μηχανή αναζήτησης για να βρείτε άτομα που δουλεύουν στις επιχειρήσεις που επιλέξατε. Στο Technorati για παράδειγμα υπάρχουν παραπάνω από 130 εκατομμύρια blogs διαθέσιμα για να βρείτε εργαζομένους στις επιχειρήσεις αυτές. Εναλλακτικά μπορείτε να ψάξετε μέσω της αναζήτησης του Facebook για pages, groups και άτομα ή μέσω του Twitter. Από την στιγμή που θα βρείτε το όνομα που σας ενδιαφέρει, δοκιμάστε να το «googlάρετε» για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες. 

Τα social media έχουν καταρρίψει πλέον κάθε εμπόδιο στην ανθρώπινη επικοινωνία, σε σημείο που να μπορείτε άνετα να προσεγγίσετε online κάποιον που δεν γνωρίζετε καν και να του στείλετε μηνύματα ή το βιογραφικό σας.

Follow me (on Twitter)
Τον τελευταίο καιρό το εν λόγω social network έχει «πάρει τα πάνω» του, αυξάνοντας κατακόρυφα τον αριθμό των χρηστών του (ακόμα και ο Πρόεδρος της Βενεζουέλας συγκαταλέγεται σε αυτούς), ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησε και η επίσημη εφαρμογή για το Iphone. Τι κερδίζετε εσείς από αυτό;

Δεκάδες επιχειρήσεις και υπεύθυνοι προσωπικού διατηρούν λογαριασμό στο Twitter, επομένως η δημιουργία ενός επαγγελματικού προφίλ κρίνεται κάτι παραπάνω από απαραίτητη για να αυξήσετε τις πιθανότητες να βρείτε δουλειά. «Παίξτε» με την αναζήτηση, «ακολουθήστε» επιχειρήσεις που σας ενδιαφέρουν και χρησιμοποιήστε το «@» για να επικοινωνήσετε μαζί τους δημοσίως ή στείλτε τους προσωπικό μήνυμα. Απαραίτητη προϋπόθεση για να κάνετε όλα αυτά είναι το προφίλ σας να είναι «σοβαρό» (προτιμήστε μια δικιά σας φωτό και όχι του super Mario) και ενημερωμένο με ένα σύντομο βιογραφικό, πληροφορίες για τον τόπο κατοικίας σας, καθώς και έναν σύνδεσμο για την προσωπική σας ιστοσελίδα.

Αν δεν έχετε, τότε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποια από τις δωρεάν υπηρεσίες δημιουργίας site ή να φτιάξετε το προφίλ σας σε κάποιο από τα social networks που «ειδικεύονται» μεταξύ άλλων και στην εύρεση θέσεων εργασίας. Ποια είναι αυτά;

Τα social networks της κρίσης
Το Twitter δεν είναι το μοναδικό social network που μπορεί να σας βοηθήσει στο να βρείτε δουλειά. Το LinkedIn και το Facebook είναι επίσης «δυνατά» χαρτιά στην αναζήτηση μιας θέσης εργασίας.

* LinkedIn: Το πιο δημοφιλές site για εύρεση δουλειάς, διαθέτει περίπου 35 εκατομμύρια χρήστες μεταξύ των οποίων και εργοδότες, υπεύθυνους marketing και δημοσίων σχέσεων και φυσικά άτομα που ψάχνουν για δουλειά. Ότι αναφέραμε για την δημιουργία του προφίλ σας παραπάνω ισχύει και εδώ: δώστε μια σαφή εικόνα του εαυτού σας και των ικανοτήτων σας.

* Facebook. Εξίσου δημοφιλές αν και λιγότερο «στοχευμένο» στην εύρεση εργασίας, το Facebook παρ’ όλα αυτά, μπορεί να αποτελέσει ένα έξυπνο εργαλείο στα χέρια σας, το οποίο μπορείτε να εκμεταλλευτείτε με δύο τρόπους:

1. Στο Marketplace καταχωρούνται θέσεις εργασίας και άλλες επαγγελματικές ευκαιρίες που αφορούν το δίκτυό σας (αντικείμενα προς πώληση, προς αγορά κτλ.). Αναζητώντας την δουλειά που σας ενδιαφέρει, έχετε την δυνατότητα να δείτε ποιος έκανε την καταχώρηση και να επικοινωνήσετε άμεσα μαζί του για να εκφράσετε το ενδιαφέρον σας.
2. Συμμετέχοντας σε groups, fan pages και κάνοντας “like” σε events, μπορείτε να κάνετε γνωριμίες με άτομα που μοιράζονται τα ίδια ενδιαφέροντα με εσάς και πιθανώς στον μέλλον να σας φανούν χρήσιμα.

AdWords και Facebook Social Ads: Το μέλλον της online διαφήμισης
Το Adwords αποτελεί την βασική διαφημιστική πλατφόρμα της Google, η οποία χρεώνει τις διαφημίσεις της εταιρείας – ή του εαυτού σας - είτε μέσω Cost per Click είτε μέσω Cost per Impression. Πριν ξεκινήσετε να χρησιμοποιείτε την πλατφόρμα είναι απαραίτητο να έχετε ήδη μια βασική ιστοσελίδα με στοιχεία για εσάς (blog, site) στην οποία θα «μεταφέρεται» όποιος κάνει κλικ στην διαφήμιση.

Πώς να φτιάξετε την διαφήμισή σας: Αρχικά θα πρέπει να βρείτε έναν ελκυστικό τίτλο (πεδίο title) και μια εξίσου ελκυστική περιγραφή (πεδίο description) του εαυτού σας ή της επιχείρησής σας. Στην συνέχεια, στο πεδίο Url, θα βάλετε την διεύθυνση της ιστοσελίδας σας. Καλό θα ήταν να έχετε αγοράσει ένα δικό σας domain name ώστε η διεύθυνση να είναι της μορφής “yourname.com ή gr”.

Το Social Ads του Facebook μοιάζει αρκετά με το Adwords, προσφέροντας στην διαφήμισή σας μια θέση στα δεξιά της Homepage των χρηστών. Είναι χρήσιμο τόσο για επιχειρήσεις, όσο και για ιδιώτες και στηρίζεται περισσότερο στο “word of mouth” , μιας και οι διαφημίσεις εμφανίζονται τόσο στα news feed, όσο και στα προφίλ.

Πώς να φτιάξετε την διαφήμισή σας: Αρχικά επιλέξτε τίτλο για να προωθήσετε τον εαυτό σας ή την δουλειά σας. Πχ: «Επιθυμώ να δουλέψω για...» ή «Βιογραφικό για την .... θέση». Όσο πιο συγκεκριμένοι είστε, τόσο το καλύτερο. Στην συνέχεια θα πρέπει να ανεβάσετε μια φωτογραφία που θα θέλατε να δείξετε στον μελλοντικό σας εργοδότη, ενώ ολοκληρώνοντας την δημιουργία της διαφήμισης θα γράψετε μια σύντομη περιγραφή για τον εαυτό σας, τα προσόντα σας και το είδος της δουλειάς που σας ενδιαφέρει. Τώρα που φτιάξετε την διαφήμιση, μπορείτε να την «συνδέσετε» με την σελίδα σας στο Facebook, με το site ή με το προφίλ σας στο LinkedIn.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v