Το Spiderman είναι η σπουδαιότερη ταινία που δεν γύρισα ποτέ, λέει ο Τζέιμς Κάμερον

Στο πλαίσιο της ομιλίας του για το επερχόμενο βιβλίο του Tech Noir: The Art of James Cameron ο σκηνοθέτης μίλησε για τη λαχτάρα του να γυρίσει το Spider-Man.
Το Spiderman είναι η σπουδαιότερη ταινία που δεν γύρισα ποτέ, λέει ο Τζέιμς Κάμερον
Ο σκηνοθέτης των κορυφαίων ταινιών «Τιτανικός», «Ο Εξολοθρευτής» και «Avatar», Τζέιμς Κάμερον αποκάλυψε πως η ταινία Spider-Man που απέτυχε να σκηνοθετήσει, σύμφωνα με τον ίδιο θα ήταν «η καλύτερη ταινία που δεν γύρισε ποτέ».

Στο πλαίσιο της ομιλίας του για το επερχόμενο βιβλίο του Tech Noir: The Art of James Κάμερον - το οποίο περιέχει artwork του ίδιου από όλη τη διάρκεια της ζωής του, καθώς και προσωπικούς του σχολιασμούς - ο σκηνοθέτης αποκάλυψε πως στο περιεχόμενο του βιβλίου του συμπεριέλαβε το έργο του για τον Spiderman και μοιράστηκε τους λόγους που το φιλμ ήταν «η καλύτερη ταινία που δεν γύρισε».

«Πιστεύω πως θα ήταν πολύ διαφορετική η ταινία», είπε ο Κάμερον. «Το σενάριο το έγραψα με τις ευλογίες του Stan Lee. Ο Stan και εγώ γίναμε φίλοι καθ’ την όλη διαδικασία, ο Spider-Man ήταν ένας από τους αγαπημένους του χαρακτήρες, και δεν έκανα τίποτα χωρίς να ζητήσω την άδειά του».

Μία από τις αλλαγές που θα έκανε ο Κάμερον – την οποία τελικά εκμεταλλεύτηκε ο Sam Raimi αργότερα - ήταν οι ιστοί που εκτόξευε ο ήρωας από τους καρπούς του. Αν και στα κόμικς, όπως και στις ταινίες της MCU, οι ιστοί είναι τεχνικοί, στην ταινία του Κάμερον θα ήταν βιολογικοί.

«Επιλέγοντας τους βιολογικούς ιστούς ως μέρος της βιολογικής προσαρμογής του στο τσίμπημα της ραδιενεργούς αράχνης, μου έβγαζε νόημα. Ρώτησα και τον Stan και είπα “Κοίτα αυτό το παιδί είναι το Spider-Kid. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να βάλεις στο μυαλό σου είναι ότι δεν είναι ο Spider-Man. Παρουσιάζεται σαν Spider-Man, αλλά δεν είναι Spider-Man. Είναι ο Spider-Kid. Είναι ο Spider-High-School-Kid (μτφ. Το γυμνασιόπαιδο Spider-Man). Είναι κάπως geek και κανείς δεν τον παρατηρεί, είναι αντιδημοφιλής και οτιδήποτε συνεπάγεται αυτό”, είπε ο Κάμερον.

Αυτή η νέα προοπτική για τον Spider-Man θα ήταν επίσης, σύμφωνα με τον Κάμερον, « εξαιρετική αλληγορία για την αναξιοποίητη ‘δεξαμενή’ ικανοτήτων που έχουν οι άνθρωποι και δεν έχουν αναγνωρίζουν στον εαυτό τους. Και στο μυαλό μου την είχα επίσης ως μία ακόμη μεταφορά για την εφηβεία και όλες τις αλλαγές στο σώμα, τις κοινωνικές ανησυχίες, τις προσδοκίες, τις σχέσεις και όλα αυτά».

Η ταινία όπως την οραματιζόταν ο Κάμερον θα ήταν «ένα είδος σκληρής πραγματικότητας» γι’ αυτό ήθελε η πλοκή να διαδραματίζεται στον «πραγματικό κόσμο» σε αντίθεση με κάποια «μυθική» πόλη όπως η Γκόθαμ Σίτι.

Ο λόγος που το εγχείρημα του δεν προχώρησε ποτέ ήταν οι εταιρείες που είχαν τα δικαιώματα. Πρώτα η Marvel τα πούλησε στην Cannon, η Cannon ήταν μια low-budget εταιρεία, δεν ήξερε πώς να τρέξει το project και μετά τα αγόρασε η Carolco. Η εταιρεία παραγωγής χρεοκόπησε και έτσι τα δικαιώματα βρέθηκαν στον αέρα. Προσπάθησε να πείσει την 20th Century Fox να τα πάρει, αλλά το στούντιο δεν ήθελε να μπλεχτεί σε κάποια δικαστική μάχη με την Sony η οποία «είχε κάποια αμφισβητήσιμη σύνδεση» με αυτά.

«Αποφάσισα κάπως μετά τον Τιτανικό να προχωρήσω και να ετοιμάζω τα δικά projects και όχι να εργάζομαι πάνω σε έργα με πνευματική ιδιοκτησία», κατέληξε ο Κάμερον.

Με πληροφορίες από IGN
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v