Μουσειακά αρχεία: Οι πολλαπλές εκδοχές της Ιστορίας της Τέχνης
Η διευθύντρια των αρχείων του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης, Michelle Elligott, μιλά για τον λόγο ύπαρξης των μουσειακών αρχείων στην εποχή μας, και εξηγεί γιατί δεν υπάρχει μία, αλλά πολλές, ιστορίες της σύγχρονης τέχνης.

«Στα Αρχεία του MoMA γνωρίζουμε το παρελθόν μας, εργαζόμαστε στο παρόν και προσδοκούμε το μέλλον» είπε η Michelle Elligott (φωτό, αριστερά) για τον οργανισμό που διευθύνει, και ο οποίος είναι κατά πολύ νεότερος από την ιστορία του μουσείου. Τα αρχεία ιδρύθηκαν, ως ξεχωριστό τμήμα, εξήντα χρόνια μετά τα εγκαίνια του ΜοΜΑ το 1989. Μόλις στη δεκαετία του 1980 αναγνωρίσθηκε στις ΗΠΑ σε εθνικό επίπεδο η σημασία του να διαθέτουν αρχεία τα μουσεία. Σήμερα σύμφωνα με την Michelle Elligott θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς, πως, στην ουσία, με τη δημιουργία των Αρχείων του, το MoMA, ως φορέας, αποδέχεται και ενδυναμώνει το ρόλο του στην ιστορία της τέχνης του 20ου και του 21ου αιώνα. 
Τα Αρχεία του MoMA συνιστούν, ωστόσο, όχι μόνο ένα κέντρο έρευνας, αλλά και μια πλούσια πηγή υλικού που χρίζει, από μόνο του, ανάλογης προβολής. Για παράδειγμα πριν από τρία χρόνια, η Michelle Elligott συνεπιμελήθηκε την έκθεση με τίτλο «1969». Στην έκθεση το 40% από τα 200 εκθέματα, προερχόταν από τα Αρχεία. «Έφερα στην επιφάνεια τεκμήρια από τη σημαντική περιουσία των Αρχείων, όπως σπάνιο φωτογραφικό υλικό από περφόρμανς καλλιτεχνών» είπε η διευθύντρια των αρχείων. Ακόμα, στην έκθεση ενεργοποιήθηκαν αρχεία με σκοπό να γίνει η αναβιώση μιας μικρή έκθεση που είχε παρουσιαστεί στο ΜοΜΑ το 1969. 




