Ο μαγικός φωτογραφικός κόσμος του Χέλμουτ Νιούτον στην Στέγη
                                        Ο «μισογύνης» φωτογράφος που εξύμνησε το γυναικείο σώμα φτάνει στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών μέσα από τα πορτρέτα και τις ονειρικές εμπνεύσεις του φακού του, και το in2life θυμάται τον βίο και την πολιτεία του μεγάλου καλλιτέχνη.
                                    
                                    
                                    
                                                                        
                                    
                                         
                                                

 Ο Νιούτον και ο ναζισμός
Ο Νιούτον και ο ναζισμός  Την ίδια εποχή στη πολιτική ζωή της Γερμανίας, ο Ναζισμός έγινε εξουσία. Όταν εφαρμόστηκαν οι αντισημιτικοί Νόμοι της Νυρεμβέργης, η επιχείρηση του πατέρα του πέρασε στα χέρια «Αρείου», ενώ το φωτογραφείο της Yva έκλεισε και η ίδια άφησε την τελευταία της πνοή λίγο αργότερα, και απότομα, χτυπημένη από τα χέρια των Ναζί. Την ίδια χρονιά, η οικογένειά του εγκαταλείπει την Γερμανία με προορισμό την Λατινική Αμερική.
Την ίδια εποχή στη πολιτική ζωή της Γερμανίας, ο Ναζισμός έγινε εξουσία. Όταν εφαρμόστηκαν οι αντισημιτικοί Νόμοι της Νυρεμβέργης, η επιχείρηση του πατέρα του πέρασε στα χέρια «Αρείου», ενώ το φωτογραφείο της Yva έκλεισε και η ίδια άφησε την τελευταία της πνοή λίγο αργότερα, και απότομα, χτυπημένη από τα χέρια των Ναζί. Την ίδια χρονιά, η οικογένειά του εγκαταλείπει την Γερμανία με προορισμό την Λατινική Αμερική. 

 Ο ανορθόδοξος τρόπος που φωτογράφιζε την ακάλυπτη σάρκα, τις απίθανες στάσεις και τα αντικείμενα φετίχ λατρεύτηκε αλλά και μισήθηκε. «Βασίλια της Διαστροφής», «Εκμεταλευτή των Γυναίκων», «Μισογύνη» είναι κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που του πρόσαψαν οι διαφωνούντες με την εικόνα της δουλείας του.
Ο ανορθόδοξος τρόπος που φωτογράφιζε την ακάλυπτη σάρκα, τις απίθανες στάσεις και τα αντικείμενα φετίχ λατρεύτηκε αλλά και μισήθηκε. «Βασίλια της Διαστροφής», «Εκμεταλευτή των Γυναίκων», «Μισογύνη» είναι κάποιοι από τους χαρακτηρισμούς που του πρόσαψαν οι διαφωνούντες με την εικόνα της δουλείας του.  Σημαντική ήταν η μεγάλη αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο του, που παρουσιάστηκε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Παρισιού το χειμώνα του 1984. Από το 1980 εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Μονακό και το λιλιπούτειο πριγκιπάτο τον έχρισε Ιππότη των Τεχνών. Οι διακρίσεις συνεχίστηκαν: το 1989 ονομάστηκε «Chevalier des Arts et des Lettres» από το Γάλλο Υπουργό Πολιτισμού, ενώ το 1992 του απονεμήθηκε ο τίτλος «grosses Bundesverdienstkreuz» από την ομοσπονδιακή δημοκρατία της Γερμανίας.
Σημαντική ήταν η μεγάλη αναδρομική έκθεση αφιερωμένη στο έργο του, που παρουσιάστηκε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Παρισιού το χειμώνα του 1984. Από το 1980 εγκαταστάθηκε μόνιμα στο Μονακό και το λιλιπούτειο πριγκιπάτο τον έχρισε Ιππότη των Τεχνών. Οι διακρίσεις συνεχίστηκαν: το 1989 ονομάστηκε «Chevalier des Arts et des Lettres» από το Γάλλο Υπουργό Πολιτισμού, ενώ το 1992 του απονεμήθηκε ο τίτλος «grosses Bundesverdienstkreuz» από την ομοσπονδιακή δημοκρατία της Γερμανίας.  Η έκθεση στην Στέγη
Η έκθεση στην Στέγη 





 
 
