ΔΙΑΤΡΟΦΗΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

Εγκυμοσύνη: Τα φαγητά που εγκυμονούν κινδύνους

Κατά την διάρκεια των πιο σημαντικών μηνών της ζωής σας οφείλετε για την καλή υγεία του μωρού αλλά και εσάς της ίδιας να προσέχετε την διατροφή σας. Γυναικολόγοι και διατροφολόγοι τονίζουν τα φαγητά που πρέπει να αποφεύγετε.

Εγκυμοσύνη: Τα φαγητά που εγκυμονούν κινδύνους

Όταν μία γυναίκα είναι έγκυος, το «τρώω για δύο» σημαίνει πολλά παραπάνω πράγματα από το «χρειάζομαι περισσότερη τροφή». Ένα από αυτά είναι να αποφεύγονται φαγητά τα οποία εγκυμονούν κινδύνους για την γυναίκα και το μωρό της. Γιατί μπορεί τα αγαπημένα πιάτα και ποτά να μοιάζουν ακίνδυνα με πρώτη ματιά, αλλά αν το ψάξετε λίγο παραπάνω θα ανακαλύψετε τα πιθανά τους μειονεκτήματα και θα τα περιορίσετε. Γιατί; Οι ειδικοί μας δίνουν τις απαντήσεις:

* Ξιφίας, καρχαρίας, σκουμπρί βασιλιάς, τόνος σε κονσέρβα, σολομός, γαρίδες, γατόψαρο: Παρόλο που η κατανάλωση ψαριών εν γένει θεωρείται ένα από τα υγιέστερα είδη διατροφής, μεγάλα ψάρια όπως τα παραπάνω περιθάλπουν υψηλότερα επίπεδα μεθυλαργύρου, μέταλλο επιβλαβές για την ανάπτυξη του παιδικού εγκεφάλου και του νευρικού του συστήματος. Οι έγκυες γυναίκες και όσες θηλάζουν μπορούν με ασφάλεια να καταναλώνουν έως 170 γραμμάρια λευκού τόνου ως μέρος της εβδομαδιαίας τους κατανάλωσης σε ψάρι, η οποία δεν πρέπει να ξεπερνά τα 300 με 350 γραμμάρια σε ψαρικά με χαμηλή, ωστόσο, περιεκτικότητα σε υδράργυρο.

* Ποταμίσια ψάρια, ψάρια από λίμνες ή από άλλο είδος νερού: Οι ερασιτέχνες ψαράδες μπορεί ψαρεύουν ψάρια μολυσμένα με βακτήρια και χημικά, αλλά να μην το γνωρίζουν. Ελέγξτε το κατά πόσο ασφαλή είναι τα ψάρια που σας φέρνει κάποιος φίλος ψαράς, σε ένα εργαστήριο χημικό αναλύσεων και δοκιμών τροφίμων, όπως το APPERT.

* Ωμά ή μέτρια μαγειρεμένα κρέατα, πουλερικά, θαλασσινά (όπως τα ωμά μύδια, τα οστρακοειδή και το σούσι) και αυγά (συμπεριλαμβανομένων των αυγών στη ζύμη γλυκών και στα αλεύρια για κέικ): Τα μέτρια μαγειρεμένα ζωικά τρόφιμα μπορεί να περιέχουν διάφορα βακτήρια και ιούς. Το ιδανικό είναι να χρησιμοποιείτε ένα θερμόμετρο κρέατος για να προσδιορίζετε πότε το κρέας ή το πουλερικό είναι καλά ψημένο. Επίσης, φροντίστε να μαγειρεύετε τα αυγά καλά ώστε να μην είναι καθόλου σε υγρή μορφή όταν τα τρώτε.

* Hot dogs και λάντσεον κρέας (όπως το Swan), συμπεριλαμβανομένων των ζαμπόν, γαλοπούλα, μορταδέλα και σαλάμι, εκτός αν έχουν μαγειρευτεί πολύ καλά: Τα τρόφιμα αυτά είναι επιρρεπή σε λιστέρια μονοκύτταρα (Listeria monocytogenes), βακτήρια που προκαλούν λιστερίωση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αποβολή, στο να γεννηθεί το μωρό νεκρό ή σε πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας.

* Μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά, συμπεριλαμβανομένων κάποιων γαλάτων και τυριών, όπως το μπρι, η φέτα, το καμαμπέρ, το ροκφόρ, αλλά και τα κατεψυγμένα πατέ ή κρέατα για επάλειψη σε ψωμί. Επίσης, τα κατεψυγμένα καπνιστά θαλασσινά, όπως ο σολομός, η πέστροφα, ο μπακαλιάρος, ο τόνος ή το σκουμπρί: Τα τρόφιμα αυτά μπορεί να περιέχουν βλαβερά επίπεδα λιστέρια βακτήρια. Τα κατεψυγμένα καπνιστά θαλασσινά είναι ασφαλή μόνο όταν έχουν μαγειρευτεί καλά.

* Μη παστεριωμένοι χυμοί, όπως ο χυμός κίτρου που βρίσκουμε σε κιόσκια ή καταστήματα τοπικών προϊόντων στην επαρχία: Αυτά τα προϊόντα είναι επιρρεπή σε μικροοργανισμούς, όπως ο Ε. coli. Ελέγχετε πάντα τις ετικέτες για να είστε σίγουροι πως ο χυμός έχει παστεριωθεί.

* Ωμά βλαστάρια λαχανικών, συμπεριλαμβανομένων των ήμερων (και μη) τριφυλλιών, ραπανάκια και βλαστάρια φασολιών: Η αμερικανική FDA συγκεκριμένα λέει πως οι βλαστοί αυτοί δεν είναι πραγματικά ωφέλιμοι για κανέναν, πόσο μάλλον για τις έγκυες που είναι πιο επιρρεπείς στις επιπτώσεις που έχουν στην υγεία οι μικροοργανισμοί των τροφίμων.

* Συμπληρώματα βοτάνων και τσάγια: Τα βότανα είναι φυτικά, αλλά τα προϊόντα που περιέχουν βότανα δεν έχουν μελετηθεί αρκετά ώστε να συνιστώνται άφοβα και κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης.

* Αλκοόλ: Η μπύρα, το κρασί και τα οινοπνευματώδη αποστερούν τα αναπτυσσόμενα κύτταρα οξυγόνου, κάνοντας την φυσιολογική ανάπτυξη του μωρού αδύνατη. Άλλωστε, οι επιπτώσεις του αλκοόλ στην διανοητική ικανότητα είναι ανεπανόρθωτες. Οι γιατροί, λοιπόν, υποστηρίζουν πως δεν υπάρχει ένα ασφαλές επίπεδο για την κατανάλωση του αλκοόλ κατά την εγκυμοσύνη.

* Νερό βρύσης σε υποανάπτυκτες περιοχές: Αν ανησυχείτε για την καθαρότητα του νερού από την βρύση σας, προτιμήστε εμφιαλωμένο νερό που δεν θα έχει βακτήρια και ιούς.

* Ορισμένα τρόφιμα που προκαλούν αλλεργίες: Σύμφωνα με το ιστορικό της οικογένειάς σας, το παιδί σας μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο να αναπτύξει αλλεργίες σε κάποια φαγητά. Αποφεύγοντας φαγητά όπως π.χ. τα φιστίκια ή τα παράγωγα των φιστικιών κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης (και του θηλασμού) μπορεί μειώσει τον κίνδυνο των αλλεργιών σε επιρρεπή παιδιά. Πριν, ωστόσο, αρχίσετε να κάνετε μεγάλες αλλαγές στην διατροφή σας, μιλήστε με έναν αλλεργιολόγο ή έναν παιδίατρο που να ειδικεύεται στις αλλεργίες για να βεβαιωθείτε για το μέγεθος του κινδύνου που μπορεί να διατρέχει το μωρό σας, ενώ μπορείτε να ζητήσετε σε έναν εξειδικευμένο σε θέματα εγκυμοσύνης διαιτολόγο να συντάξει για εσάς ένα ειδικό πρόγραμμα διατροφής.

Ε.Μ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Εάν πενήντα εκατομμύρια άνθρωποι επαναλαμβάνουν μια ανοησία, εξακολουθεί να είναι ανοησία."

Ανατόλ Φρανς

  • 1946 - Στην Αργεντινή εκλέγεται πρόεδρος ο Χουάν Περόν

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2