ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Πιείτε όσο θέλετε: Χάπι «νηφαλιότητας» στα σκαριά

Οι επιστήμονες ετοιμάζουν χάπι που θα μας βοηθά να μένουμε νηφάλιοι όσα… ποτηράκια κι αν καταναλώνουμε, περιορίζοντας τις επιπτώσεις του αλκοόλ στον εγκέφαλό μας. Λέτε το μεθύσι να γίνει σύντομα παρελθόν;

Πιείτε όσο θέλετε: Χάπι «νηφαλιότητας» στα σκαριά

Αν έχετε πέσει θύματα του αλκοόλ, αν έχετε αποκαλύψει μυστικά σε κατάσταση μέθης ή έχετε γίνει ρεζίλι αφήνοντας τα σφηνάκια να σας παρασύρουν, χωρίς να θυμάστε τίποτα την επόμενη ημέρα, και έκτοτε φοβάστε να πλησιάσετε την μπάρα, ίσως τα παρακάτω νέα να σας ανακουφίσουν: Η επιστήμη δουλεύει πάνω σε ένα ενδιαφέρον project που ονομάζεται… «χάπι νηφαλιότητας», το οποίο θα εμποδίζει το αλκοόλ από το να επηρεάζει τα εγκεφαλικά σας κύτταρα και θα σας επιτρέπει να πίνετε χωρίς τον φόβο της μέθης.

Σε πειράματα που έγιναν για το φάρμακο, οι ερευνητές έδωσαν την ουσία σε ποντίκια, τα οποία δεν παρουσίασαν κανένα σημάδι ζάλης, παρότι είχαν «ταϊστεί» με αρκετό αλκοόλ που φυσιολογικά θα τα έθετε «εκτός μάχης».

Το παραπάνω πείραμα ήταν η αφετηρία των ερευνών για την δημιουργία μιας ταμπλέτας που θα έχει τα ίδια αποτελέσματα και στους ανθρώπους. Επιπλέον, η μελέτη επιδιώκει να ρίξει φως στο γιατί κάποιοι άνθρωποι είναι «εύκολα θύματα» του αλκοόλ και τους «χτυπάει» ακόμη και το πρώτο ποτήρι, ενώ κάποιοι άλλοι μπορούν να απολαύσουν πολλά ποτά χωρίς ιδιαίτερα συμπτώματα μέθης.

Οι Αμερικανοί και Αυστραλοί επιστήμονες που εκτέλεσαν το πείραμα εστίασαν την προσοχή τους στον τρόπο με τον οποίο το αλκοόλ επηρεάζει τα λεγόμενα νευρογλοιακά κύτταρα, που συνιστούν το 90% του εγκεφάλου.

Τα συγκεκριμένα κύτταρα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθώντας στην αντιμετώπιση μολύνσεων όπως αυτή της μηνιγγίτιδας. Στην έρευνα, οι επιστήμονες «απενεργοποίησαν» αυτή την ανοσολογική αντίδραση στα ποντίκια, με αποτέλεσμα αυτά να μείνουν νηφάλια, όπως υποστηρίζουν οι επιστήμονες στο περιοδικό «British Journal of Pharmacology», όπου δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα των πειραμάτων τους.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, όχι μόνο τα αντανακλαστικά των ποντικιών ήταν πολύ καλύτερα, αλλά η ικανότητά τους να ισορροπούν και να περπατούν ήταν πολύ μεγαλύτερη από αυτή των πειραματόζωων στα οποία η ανοσοποιητική αντίδραση έμεινε ενεργοποιημένη.

Όπως δήλωσε ο ερευνητής Mark Hutchinson από το Πανεπιστήμιο της Αδελαϊδας, «η μέθη ενός ποντικιού μοιάζει πολύ με αυτή των ανθρώπων. Δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά ο συντονισμός των μηχανισμών του. Σταματώντας την λειτουργία των ανοσοποιητικών κυττάρων, τα ζώα έμειναν νηφάλια».

Πηγή: Telegraph