ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Tetris με… ιατρική συνταγή

Το γνωστό, «αθάνατο» παιχνίδι με τα γεωμετρικά σχήματα που πέφτουν βροχή μπήκε στο στόχαστρο της επιστήμης. Έρευνα έδειξε ότι το Tetris μπορεί να βοηθήσει στην μείωση του μετατραυματικού άγχους. Να το πιστέψουμε;

Tetris με… ιατρική συνταγή

Το Tetris είναι ένα από τα δημοφιλέστερα ηλεκτρονικά παιχνίδια, από την εποχή που δημιουργήθηκε, στις αρχές τις δεκαετίας του ’80, μέχρι σήμερα. Ποιος θα φανταζόταν, όμως, πως τρεις περίπου δεκαετίες μετά το πρώτο «line score», το Tetris θα γινόταν αντικείμενο μελέτης για την επιστήμη;

Αυτό συνέβη στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, όπου η Emily Holmes, επικεφαλής της έρευνας του τμήματος Ψυχιατρικής, αποφάσισε να μελετήσει την αλληλεπίδραση των διαφόρων τύπων παιχνιδιών με τις αναμνήσεις και τις εικόνες-flashback που έρχονται στο μυαλό μας.

60 υγιείς εθελοντές εκτέθηκαν σε video με τραυματικές εικόνες, όπως εικόνες επικίνδυνης οδήγησης από μεθυσμένους οδηγούς. Στην συνέχεια, αφού περίμεναν μισή ώρα, 20 από αυτούς έπαιξαν Tetris για δέκα λεπτά, άλλοι 20 έπαιξαν ένα παιχνίδι γνώσεων και οι υπόλοιποι 20 δεν έκαναν απολύτως τίποτα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως όσοι έπαιξαν Tetris, είχαν λιγότερα flashbacks από τις άσχημες εικόνες που είχαν δει από αυτούς που δεν έκαναν τίποτα, ενώ όσοι έπαιξαν το παιχνίδι γνώσεων είχαν τα περισσότερα flashbacks από όλους.

Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως τα παιχνίδια που βασίζονται στο οπτικό περιεχόμενο, όπως το Tetris, βοηθούν στο να μην επανέρχονται τραυματικές εικόνες στο μυαλό. «Πιστεύουμε πως αυτό συμβαίνει επειδή το Tetris ανταγωνίζεται πηγές που χρησιμοποιούν την ίδια οπτική μνήμη. Αν το Tetris δεν απασχολούσε αυτή την οπτική μνήμη, το έδαφος θα ήταν ελεύθερο για τα flashbacks να έρθουν στο μυαλό μας», δήλωσε η Emily Holmes.

Προφανώς, η απλότητα στην οποία εστίασαν οι κατασκευαστές του Tetris, με τα γεωμετρικά σχήματα να σχηματίζουν ένα είδος puzzle, βοηθά το μυαλό με επίσης απλό τρόπο να απασχοληθεί και να μην επαναφέρει τραυματικές εμπειρίες ή εικόνες. Δεν συμβαίνει το ίδιο με τα παιχνίδια γνώσης, αφού αυτά δεν χρησιμοποιούν τους ίδιους μηχανισμούς του εγκεφάλου. Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα λεκτικά παιχνίδια αλληλεπιδρούν με τους μηχανισμούς του εγκεφάλου που σχετίζονται με νοηματικούς μηχανισμούς, και είναι πολύ πιθανό να επιβάλλουν την δημιουργία αναμνήσεων.

Θα μπορούσε, τελικά, λένε οι ερευνητές, η συγκεκριμένη έρευνα να καταλήξει σε χρήσιμες εξελίξεις για τους ασθενείς με μετατραυματικές διαταραχές (post-traumatic stress disorder). «Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να γίνει κατανοητή η ανθρώπινη μνήμη και το πώς θα μπορούσαμε να την καθοδηγήσουμε με θετικό τρόπο», καταλήγει η Emily Holmes.

ΠηγήABCnews

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Η λογική στους ερωτευμένους είναι σαν τον δαυλό μέσα στην ομίχλη. Φωτίζει, αλλά δεν διαλύει."

Φραγκίσκος Βάκων, Άγγλος φιλόσοφος

  • 1095 - Την τελευταία ημέρα του Συμβουλίου του Κλερμόν, ο Πάπας Ουρβανός Β΄ ορίζει τον επίσκοπο Αντεμάρ του Πουί και τον κόμη Ραϊμόνδο Δ' της Τουλούζης ως επικεφαλής της Α' Σταυροφορίας στους Αγίους Τόπους.
    1520 - Ο Φερδινάνδος Μαγγελάνος, περνώντας από τον πορθμό που σήμερα φέρει το όνομά του, γίνεται ο πρώτος Ευρωπαίος εξερευνητής που φτάνει στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω του Ατλαντικού Ωκεανού.
    1582 - Ο 18χρονος Ουίλλιαμ Σαίξπηρ και η 26χρονη Ανν Χάθαγουεϊ πληρώνουν 40 αγγλικές λίρες για να βγάλουν άδεια γάμου.
    1814 - Οι «Τάιμς του Λονδίνου» είναι η πρώτη εφημερίδα που κάνει χρήση ατμοκίνητου πιεστηρίου για την εκτύπωσή της.
    1821 - Ο Παναμάς κηρύσσει την ανεξαρτησία του από την Ισπανία.
    1895 - Διεξάγεται ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτων στην Αμερική. Συμμετέχουν 6 αυτοκίνητα, τρέχουν για 55 μίλια, και ο νικητής αναπτύσσει μέση ταχύτητα 7 μιλίων την ώρα.
    1910 - Ο Ελευθέριος Βενιζέλος κερδίζει τις εκλογές, με 307 από τις 362 έδρες της Βουλής.
    1964 - Εκτόξευση του αμερικανικού διαστημοπλοίου Mariner 4, του πρώτου που μετέδωσε κοντινές εικόνες του πλανήτη Άρη

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v