Είναι πολλά τα λεφτά από τον οινοτουρισμό!...

Για την ακρίβεια, είναι πάρα πολλά! Και δεν έχουμε την πολυτέλεια να τα περιφρονήσουμε. Καλό είναι λοιπόν να μελετήσουμε πώς το κάνουν οι κορυφαίοι του κλάδου και να το κάνουμε εξίσου καλά ή και - γιατί όχι; - καλύτερα!

Πέρασα μια εβδομάδα στην Τοσκάνη και γύρισα πριν λίγες μέρες, με πολλές καινούριες εμπειρίες. Γιατί μπορεί την περιοχή να την ξέρω καλά και να την επισκέπτομαι συχνά ως επαγγελματίας - είτε ως μέλος δημοσιογραφικής αποστολής είτε ως διοργανωτής κάποιου οινο-γαστρονομικού ταξιδιού - αυτή όμως ήταν η πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό που βρέθηκα εκεί ως απλός οινοτουρίστας.

Τι σημαίνει, λοιπόν, επαγγελματικός οινοτουρισμός; Για να δω τι θα πρωτοθυμηθώ: απίστευτη πληροφόρηση σε ΟΛΕΣ τις πλατφόρμες (από πλαστικοποιημένους χάρτες μέχρι ειδικές σελίδες στο Twitter και εφαρμογές για iphone και iPad). Άψογη σήμανση με πινακίδες (και με δορυφορικούς χάρτες). Πλήρως επισκέψιμα οινοποιεία ακόμα και στο απόγειο της περιόδου των διακοπών όλης της Ιταλίας, με οργανωμένες ξεναγήσεις (τουλάχιστον) στα Αγγλικά. Αλληλο-κάλυψη μεταξύ εστιατορίων, οινοποιείων και ξενοδοχείων, έτσι ώστε ο ένας να μπορεί να παρέχει πληροφορίες για τον άλλον. Μαθήματα οινογνωσίας αλλά και τοπικής κουζίνας για κάθε επίπεδο και σε κάθε γλώσσα. Δυνατότητα οργανωμένων εκδρομών για κάθε γούστο και προϋπολογισμό. Ταβέρνες και εστιατόρια που στηρίζουν την τοπική και παραδοσιακή γαστρονομία, με λίστες κρασιών διεθνών προδιαγραφών. Α, και το κυριότερο: σωστές τιμές ΠΑΝΤΟΥ, που δεν φοβίζουν τον πελάτη, του δίνουν κίνητρο να δοκιμάσει νέες εμπειρίες και να απολαύσει καινούρια πράγματα και, πάνω απ' όλα, προσδίδουν αξία στα χρήματά του.

Και βέβαια τα αποτελέσματα δεν κρίνονται από τις δικές μου εντυπώσεις. Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους: Σύμφωνα λοιπόν με επίσημα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν πρόσφατα, το 2009 επισκέφτηκαν την Ιταλία 6 εκατομμύρια οινοτουρίστες από το εξωτερικό (αυξημένοι κατά 20% από τα προηγούμενα χρόνια), ενώ οι Ιταλοί οινοτουρίστες άγγιξαν τα 20 εκατομμύρια. Οι δημοφιλέστεροι οινοτουριστικοί προορισμοί της χώρας ήταν (με τη σειρά) η Τοσκάνη, το Πιεμόντε, το Βένετο, η Ούμπρια και η Πούλια. Οι πιο πολλοί από αυτούς που τις επισκέφτηκαν δεν ήταν άνθρωποι με γνώση ή/και εμπειρία στο κρασί, αλλά απλοί τουρίστες που χρησιμοποίησαν το κρασί ως μία όμορφη αφορμή για να ανακαλύψουν προορισμούς, γεύσεις, μνημεία και αξιοθέατα, αλλά και να αγοράσουν κρασιά και τοπικά προϊόντα. Οι περισσότεροι περιηγήθηκαν σε οινοποιεία, αμπελώνες και δρόμους κρασιού, ενώ σε αντίστοιχο ποσοστό επισκέφθηκαν εστιατόρια, τοπικές αγορές, μαγαζιά και γιορτές και φεστιβάλ φαγητού και κρασιού. Και επειδή τελικά όλα έτσι υπολογίζονται, απέφεραν στην Ιταλική οικονομία 1.8 δισεκατομμύρια ευρώ!

Σε επόμενες δημοσιεύσεις, τόσο εδώ όσο και στον Οινοχόο, θα μοιραστώ μαζί σας εντυπώσεις από κάποια από τα μέρη που επισκέφθηκα - είτε για πρώτη, είτε για πολλοστή φορά - και τα οποία αξίζει να δει κάθε επισκέπτης στην περιοχή. Για την ώρα όμως θέλω να μας προβληματίσει (με την καλή έννοια) το κεφάλαιο Ελληνικός Οινοτουρισμός για να συνειδητοποιήσουμε ότι, εκτός από απολαυστική ενασχόληση, μπορεί να γίνει σημαντικός πόρος και πηγή εισοδήματος για την Ελλάδα, στα πρότυπα των ξένων χωρών.

Συνεχίζεται...
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v