ΔΙΑΤΡΟΦΗΒΙΤΑΜΙΝΕΣ & ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Πώς μας ωφελεί το μουρουνέλαιο;

Πλούσιο σε ω-3 λιπαρά, αλλά και βιταμίνες, το μουρουνέλαιο είναι ένα αρκετά ωφέλιμο συμπλήρωμα διατροφής. Πώς βοηθά στην υγεία μας;

Πώς μας ωφελεί το μουρουνέλαιο;

Σίγουρα θα το έχετε δει να διαφημίζεται στην τηλεόραση από εταιρίες όπως η Mollers και η Power Health. Τι είναι το μουρουνέλαιο και τι προσφέρει στην υγεία μας;

Τι είναι;

Σε αντίθεση με τα ιχθυέλαια τα οποία προέρχονται από τη σάρκα ψαριών όπως ο τόνος, η ρέγκα και ο μπακαλιάρος, το μουρουνέλαιο προέρχεται από το ψάρι μουρούνα ή γάδος και συγκεκριμένα από το συκώτι του. Έχει λιγότερη περιεκτικότητα σε ω-3 λιπαρά οξέα (περίπου 8% EPA και 10% DHA έναντι 18% και 12% του ιχθυελαίου), είναι όμως πιο πλούσιο σε βιταμίνες Α και D σε σχέση με τα ιχθυέλαια.

Συγκεκριμένα 1 κ.γλ. (5ml) μουρουνέλαιο έχει 40 θερμίδες, 4,5 γρ. λίπος, 890mg ω-3 λιπαρά οξέα, 2,1 γρ. μονοακόρεστα λιπαρά, 1 γρ. κορεσμένα λιπαρά, 1 γρ. πολυακόρεστα λιπαρά και παρέχει το 90% της ΣΗΠ (συνιστώμενη ημερήσια ποσότητα) βιταμίνης Α και το 113% της ΣΗΠ βιταμίνης D.

Το μουρουνέλαιο ξεκίνησε να χρησιμοποιείται στα 60s ως πηγή βιταμίνης D στην βόρεια Ευρώπη, όπου η ηλιοφάνεια ήταν περιορισμένη λόγω της μεγάλης διάρκειας του χειμώνα.

Πώς ωφελεί τον οργανισμό;

Η βιταμίνη Α έχει σημαντικά οφέλη για το σώμα, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης υγιούς όρασης, της καλής λειτουργίας του εγκεφάλου και του δέρματος. Επίσης, μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη Α μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης γλαυκώματος. Η βιταμίνη D από την άλλη πλευρά, διατηρεί υγιή τα οστά ρυθμίζοντας την απορρόφηση του ασβεστίου. (1, 2)

Τα ω-3 λιπαρά οξέα στο μουρουνέλαιο μπορούν να βοηθήσουν το σώμα να καταστείλει τις πρωτεΐνες που προκαλούν χρόνιες φλεγμονές, ενώ οι βιταμίνες που αναφέραμε πιο πάνω έχουν και ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, η οποία καταστέλλει τη φλεγμονή εξουδετερώνοντας τις βλαβερές ελεύθερες ρίζες.  

Σε κάποιες έρευνες, τα ω-3 λιπαρά οξέα φαίνονται επίσης να βοηθούν στην μείωση των φλεγμονών στις αρθρώσεις, γεγονός που μειώνει τον πόνο και απαλύνει κάπως τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας. (1, 2

Όσον αφορά την καρδιακή υγεία, έχει φανεί πως όσοι καταναλώνουν συχνά ψάρι έχουν μειωμένο κίνδυνο, χάρη (ξανά) στα ω-3 λιπαρά, τα οποία φαίνεται να μειώνουν τα τριγλυκερίδια στο αίμα, να ρίχνουν την πίεση, να αυξάνουν την καλή χοληστερόλη και να προλαμβάνουν το σχηματισμό αθηρωματικής πλάκας.

Στο ψυχολογικό κομμάτι, τα ωμέγα-3 λιπαρά στο μουρουνέλαιο μπορούν να μειώσουν σε μικρό βαθμό τα συμπτώματα του άγχους και της κατάθλιψης. (1, 2)

Πώς το λαμβάνουμε;

Το μουρουνέλαιο κυκλοφορεί σε κάψουλες και σε υγρή μορφή. Η συνιστώμενη δοσολογία είναι περίπου 1-2 κ.γλ ανά ημέρα ή 1-2 κάψουλες ανά ημέρα. Υψηλότερη δόση δεν συνίσταται, καθώς προκαλούν αυξημένη πρόσληψη βιταμίνης Α. Επίσης, αν και πολύ υγιεινό, το μουρουνέλαιο δρα ως αραιωτικό του αίματος επομένως θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν το πάρετε αν λαμβάνετε φάρμακα για την πίεση ή αντιπηκτικά. Τέλος, οι έγκυες θα πρέπει να πάρουν τη συμβουλή του γιατρού τους μιας και τα υψηλά  επίπεδα βιταμίνης Α πιθανώς να προκαλέσουν βλάβες στο έμβρυο.

Πηγή: Healthline

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Τα ταξίδια είναι μαγευτικά μόνο σε ανασκόπηση."

Paul Theroux, Αμερικανός συγγραφέας

  • 1909 - Γεννιέται ο Ευγένιος Ιονέσκο, Γαλλο-Ρουμάνος θεατρικός συγγραφέας.
    1917 - Η εφημερίδα The Guardian δημοσιεύει τη μυστική συμφωνία Σάικς–Πικό του 1916 μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας για το μοίρασμα των εδαφών της Μέσης Ανατολής.
    1942 - Κάνει πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη η ταινία Καζαμπλάνκα, με τους Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Ίνγκριντ Μπέργκμαν.

© 2002-2020 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2