ΔΙΑΤΡΟΦΗΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

10 τροφές για να νιώσεις τέλεια

Ποια είναι τα αντικαταθλιπτικά και τα τονωτικά της Φύσης; Δέκα τρόφιμα που πρέπει να βάλετε στο πιάτο σας για να νιώσετε καλύτερα.

10 τροφές για να νιώσεις τέλεια

Μπορεί η καλή διάθεση να είναι κατ’ εξοχήν στο χέρι μας και στον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τη ζωή, όμως περνά και από το πιάτο μας μέσα από τρόφιμα τα οποία αυξάνουν την παραγωγή συγκεκριμένων ορμονών, όπως η σεροτονίνη και οι ενδορφίνες.

Οι ορμόνες αυτές συνδέονται άμεσα με την καλή διάθεση και η έκκρισή τους μας «ανεβάζει».

Ποια τρόφιμα λοιπόν δρουν ως φυσικά αντικαταθλιπτικά;

Λιπαρά ψάρια



Οι σαρδέλες, το σκουμπρί, οι ρέγγες και ο σολομός, έχοντας σημαντικές δόσεις ω-3 λιπαρών οξέων, συνδέονται με την καλύτερη διάθεση και μνήμη.

Καρύδια

Είναι πλούσια σε αμινοξέα, μαγνήσιο και «καλά» λιπαρά, τα οποία σε συνδυασμό επιταχύνουν τη δράση των νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο και κατά συνέπεια μειώνουν το αίσθημα θλίψης.

Λιναρόσπορος



Τόσο ο σπόρος όσο και το έλαιό του είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα και αντιοξειδωτικά, συνδυασμός που όπως αναφέραμε παραπάνω ενισχύει την καλή διάθεση.

Μαύρη σοκολάτα

Σταθερή αξία για καλή διάθεση, η μαύρη σοκολάτα διεγείρει την παραγωγή ενδορφινών, ενώ περιέχει σεροτονίνη. Όσο πιο «μαύρη» τόσο το καλύτερο.

Τζίντζερ



Μαζί με την κανελα και το κάρι, η θαυματουργή αυτή ρίζα αυξάνει τη θερμοκρασία του σώματος και βελτιώνει τη κυκλοφορία του αίματος, αυξάνοντας την παραγωγή ενδορφινών.

Τσίλι

Οι κόκκινες πιπεριές που «φουντώνουν» τον ουρανίσκο μας χάρη στην ουσία καψαϊκίνη, προκαλούν μέσα από την… κάψα την απελευθέρωση ενδορφινών, αφού στέλνουν μήνυμα στον εγκέφαλο αντίστοιχο με αυτό του πόνου.

Μπανάνα



Αν τη φάτε βράδι θα παρατηρήσετε ότι σας βοηθά στον ύπνο. Η μπανάνα είναι πλούσια σε τριπτοφάνη, ένα αμινοξύ το οποίο βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου και συμβάλλει στην απελευθέρωση σεροτονίνης.

Βρώμη

Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και σελήνιο, ένα μέταλλο το οποίο βελτιώνει τη διάθεση και μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης.

Όσπρια

Το φυλλικό οξύ και η βιταμίνη Β12 θεωρούνται απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για την πρόληψη της κατάθλιψης. Τα όσπρια – όπως και τα φυλλώδη λαχανικά – έχουν σημαντικές ποσότητες και από τα δύο.

Τροπικά φρούτα

Παπάγια, ακτινίδια και μάνγκο είναι πλούσια σε ένζυμα και ιχνοστοιχεία, ο συνδυασμός των οποίων αυξάνει την έκκριση ενδορφινών.

N. Γ.

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Όσο συνεχίζεις να γεννιέσαι, δεν πειράζει να πεθαίνεις και καμιά φορά."

Orson Scott Card, Αμερικανός συγγραφέας επιστ. φαντασίας

  • 1920 - Ψηφίζεται η 19η Αναθεώρηση του Συντάγματος των Η.Π.Α., η οποία παραχωρεί δικαίωμα ψήφου στις γυναίκες.
    1928 - Μεγάλη επιδημία δάγκειου πυρετού μαστίζει την Ελλάδα. Καταμετρήθηκαν 16 θάνατοι ανά 24ωρο
    1941 - Ο Αδόλφος Χίτλερ ανακαλεί την ευθανασία όσων πάσχουν από πνευματικά νοσήματα και αναπηρίες
    1960 - Κυκλοφορεί το πρώτο αντισυλληπτικό χάπι
    1991 - Ο Πρόεδρος της ΕΣΣΔ, Μιχαήλ Γκορμπατσώφ, «φυλακίζεται» στο σπίτι του από πραξικοπηματίες

© 2002-2018 MEDIA2DAY