Στο βεστιάριο του Χόλιγουντ

Η Vivian Leigh δεν θα ήταν η Scarlett O’Hara χωρίς τα φορέματά της, και τα ξωτικά του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών δεν θα έμοιαζαν βγαλμένα από τη φαντασία του Τόλκιν χωρίς τα αέρινα ρούχα τους. Μια ματιά στα κοστούμια που έγραψαν κινηματογραφική ιστορία.
Στο βεστιάριο του Χόλιγουντ
Ακριβώς όπως το casting, ήτοι ποιος ηθοποιός παίρνει ποιον ρόλο, τα σκηνικά ή η κατεύθυνση από την οποία τραβά η κάμερα, έτσι και τα κοστούμια μπορούν να αναδείξουν ή να καταστρέψουν μια ταινία. Το γεγονός ότι είναι από τα λίγα πράγματα που δεν συζητάμε βγαίνοντας από την σκοτεινή αίθουσα («πω πω ρε φίλε, τι κοστούμια ήταν αυτά!») αποδεικνύει ότι η δουλειά του ενδυματολόγου είναι διπλά δύσκολη, διότι καλείται να «φτιάξει ατμόσφαιρα» με υλικά τα οποία θα προσέξουν ελάχιστοι.

Για του λόγου το αληθές, δοκιμάστε να περιγράψετε με λεπτομέρεια ένα από τα κοστούμια του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Όχι; Μήπως να φανταστείτε την ταινία με διαφορετικά, λιγότερο προσεγμένα στη λεπτομέρεια, κοστούμια; Ωραία. Τώρα που καταλάβατε τι εννοούμε, ακολουθήστε μας σε μια βόλτα στα χολιγουντιανά βεστιάρια και (ξανα)θαυμάστε μαζί μας τα καλύτερα κοστούμια όλων των εποχών.



Ο William Travilla, σχεδιαστής κοστουμιών της 20th Century Fox, «έντυσε» την Marilyn Monroe σε οκτώ διαφορετικές ταινίες. Κανένα από τα ρούχα της, όμως, δεν έχει χαραχθεί στη συνείδηση του κοινού όσο αυτό από τα Επτά Χρόνια Φαγούρα.



Η Alexandra Byrne εμπνέεται και σχεδιάζει το πορτοκαλί φόρεμα-υπερπαραγωγή για την Cate Blanchett που ερμηνεύει την Βασίλισσα Ελισάβετ στο Elizabeth: The Golden Age του 2007. Το κοστούμι εκτίθεται στο Victoria & Albert Museum.



Αριστερά, η Jenny Beavan και ο John Bright αποτυπώνουν υπέροχα την ατμόσφαιρα εποχής στα φορέματα της Helena Bonham Carter ως Lucy Honeychurch στο Δωμάτιο με Θέα του 1985. 

Δεξιά, η Ellen Mirojnick ντύνει… γδύνοντας (ή μήπως γδύνει ντύνοντας;) την Sharon Stone στο Βασικό Ένστικτο, υπογράφοντας άλλη μία all time classic σειρά ανδρικών φαντασιώσεων.



Αριστερά, σε μία από τις πλέον επικές παραγωγές του Hollywood των ‘60s, η Liz Taylor ενδύεται (στην κυριολεξία) την Κλεοπάτρα, και τα κοστούμια της Irene Sharaff σίγουρα δεν παίζουν μικρότερο ρόλο από τα εκφραστικά μάτια της «Βασίλισσας».

Δεξιά, ο Κόμης Hubert De Givenchy, ιδρυτής του ομώνυμου οίκου μόδας, σχεδιάζει το κοστούμι της Audrey Hepburn κι εκείνη περνά στο πάνθεον των πιο sexy chic κινηματογραφικών ηρωίδων ως Holly Golightly στο Breakfast at Tiffany’s.



Από αριστερά προς τα δεξιά:

Για τις τρεις ταινίες του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, η ενδυματολόγος Ngila Dickson (που είχε σχεδιάσει παλαιότερα, μεταξύ άλλων, τα κοστούμια για τον Ηρακλή και την Ζήνα) δούλεψε με μια ομάδα 50 ατόμων, για να φτιάξουν 150 κοστούμια για καθεμιά από τις εννέα κουλτούρες/ φυλές της τριλογίας.

Το πράσινο φόρεμα που φορούσε η Keira Knightley ως Cecelia Tallis στο Atonement το 2007 ψηφίστηκε το καλύτερο κοστούμι ταινίας όλων των εποχών, από τους αναγνώστες του Time. Σχεδιάστρια είναι η Jacqueline Durran, που είχε επίσης αναλάβει τα κοστούμια του Pride & Prejudice.

Τα πράσινα φορέματα φαίνεται πως έχουν την τιμητική τους στα βεστιάρια του Χόλιγουντ. Το πράσινο φόρεμα της Vivian Leigh ως Scarlett O’Hara στο Όσα Παίρνει ο Άνεμος, σχεδιασμένο από τον Walter Plunkett, φιλοξενείται στην έκθεση Hollywood Costumes του Victoria & Albert Museum.



Η Nicole Kidman ως Satine στο Moulin Rouge αιωρείται στην κούνια της με το κοστούμι που της χάρισε μια θέση στο πάνθεον των ανδρικών φαντασιώσεων. Υπεύθυνη για την δημιουργία του ήταν η Catherine Martin, γυναίκα του σκηνοθέτη Baz Luhrmann.

Επιμέλεια: Ηρώ Κουνάδη
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v