Hummer: Ενα ”θηρίο” στους δρόμους!

Από τα πεδία μάχης στους αθηναϊκούς δρόμους, η διαδρομή μπορεί να φαίνεται δύσκολη, αλλά το Hummer τη διένυσε (και αυτή). Οι off road επιδόσεις του καταπλήσσουν, αφού πριν το Hummer αρχίσει να... τα βρίσκει σκούρα θα έχει επέμβει το ένστικτο αυτοσυντήρησης του οδηγού. Η δυσκολότερη αποστολή που μπορείτε να αναθέσετε στο θηριώδες τζιπ; Το... παρκάρισμα!

του Άρη Δαμουλάκη

Αν συναντήσετε στο δρόμο ένα Hummer το πιθανότερο είναι πως θα... τρομάξετε. Όχι γιατί απαραιτήτως οδηγείται από... δραπέτες, αλλά γιατί ο όγκος του θηριώδους τζιπ αρκεί από μόνος του ώστε να προκαλέσει ”σοκ και δέος”.

Το Hummer έγινε ευρέως γνωστό στον πόλεμο του Κόλπου, αποτελώντας έναν από τους μόνιμους συντρόφους των αμερικανικών στρατευμάτων που προέλαυναν στην ιρακινή έρημο.

Η General Motors, που εξαγόρασε την κατασκευάστρια εταιρία, παρουσίασε την πολιτική του έκδοση με την ονομασία Η2, που όμως είχε πιο πολλά κοινά σημεία με άρμα μάχης παρά με όχημα συμβατικών πινακίδων: Τεράστιες διαστάσεις, 6λιτρος κινητήρας, και τιμή που στη χώρας μας υπερβαίνει τα 100.000 ευρώ. Εν ολίγοις λίγο - πολύ εκτός ελληνικής πραγματικότητας.

Ωστόσο, όσοι ήθελαν πάντοτε να καθίσουν στο βολάν ενός Hummer, αλλά έβρισκαν το Η2 λιγάκι... too much, έχουν πλέον τη δυνατότητα να αγοράσουν το μικρότερο Η3.

Μικρότερο κατ’ όνομα, όμως (σχεδόν) όλα τα υπόλοιπα SUV/τζιπ της αγοράς φαίνονται ”μινιατούρα” μπροστά του, για να μην αναφερθούμε σε οχήματα υπολοίπων κατηγοριών (πλην τριαξονικών, λεωφορείων κλπ), που στο φανάρι μπορεί και να βλέπουν μόνο τους πρόβολους του οχήματος.

Το μόνο σίγουρο λοιπόν είναι πως με ένα Hummer στο δρόμο όλοι οι επίδοξοι ”Ράμπο” θα ξεχωρίσουν, όχι μονάχα λόγω της σπανιότητας του μοντέλου, αλλά κυρίως λόγω του όγκου, που για το Η3 μεταφράζεται σε σχεδόν 5 μέτρα μήκος και από δύο μέτρα πλάτος και ύψος αντίστοιχα.

Επίσης, σίγουρες είναι οι απίστευτες εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος, ικανές να συναγωνιστούν μόνο τη φαντασία του κατόχου. Η αναρριχητική του ικανότητα αγγίζει τις 60 μοίρες, το μέγιστο ύψος κίνησης σε υδάτινο κώλυμα ανέρχεται στα 610 mm και η γωνία ράμπας (κάτι σαν οδήγηση υπό κλίση) στις 40 μοίρες.

Στην πράξη, πριν το Hummer αρχίσει να... τα βρίσκει σκούρα θα έχει επέμβει το ένστικτο αυτοσυντήρησης του οδηγού. Αξίζει ακόμα να σημειώσουμε τις κορυφαίες για την κατηγορία γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και διαφυγής, που βρίσκονται στις 37,5, 23,5 και 35,5 μοίρες αντίστοιχα.

Αντίθετα, στην πόλη το τζιπ φαίνεται να βρίσκεται ”έξω από τα νερά του”, καθώς οι μεγάλες διαστάσεις περιορίζουν σημαντικά τις δυνατότητες ελιγμών, ενώ ούτε λόγος να γίνεται για παρκάρισμα.

Το μικρότερο Hummer ”φορά” έναν κινητήρα 3,5 λίτρων που αποδίδει 220 ίππους και επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 σε περίπου 10 sec. Διαθέτει (προφανώς) μόνιμη τετρακίνηση, ενώ τόσο το κεντρικό, όσο και το πίσω διαφορικό ”κλειδώνουν”. Διατίθεται με 4τάχυτο αυτόματο ή εναλλακτικά 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Το εσωτερικό είναι μεν ”πολυτελές” (δερμάτινες επενδύσεις, cruise control, 4 αερόσακοι και πληθώρα άλλων στοιχείων), αλλά μάλλον αμερικανικής αισθητικής και δύσκολα θα σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό, δεδομένο που αποτελεί μειονέκτημα για το τζιπ, καθώς η επιλογή οχήματος αναλόγου κατηγορίας τείνει να κρίνεται πολλές φορές με όρους prestige και γοήτρου, παρά αποκλειστικά με τις off road δυνατότητες.

Το Hummer ”έρχεται” σε δύο εκδόσεις (Base, Luxury) με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 57.900 ευρώ και να φθάνουν έως τα 69.100 ευρώ για την έκδοση Luxury με το αυτόματο κιβώτιο. Σε κάθε περίπτωση, οι εκδόσεις με το μηχανικό κιβώτιο κοστίζουν περίπου 2.500 ευρώ λιγότερο. Το μοντέλο διατίθεται από την Cadillac Hellas.

Aξίζει να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του H3 για να δείτε τις εκτός δρόμου δυνατότητες του οχήματος.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v