Οι καλύτερες φωτογραφίες του 2012

Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters δημοσίευσε το δικό του φωτογραφικό αφιέρωμα με τις 99 καλύτερες φωτογραφίες του 2012. Εμείς σας παρουσιάζουμε τις τέσσερεις ελληνικές φωτογραφίες που συμπεριλήφθησαν σε αυτό, καθώς επίσης και αυτές που ξεχωρίσαμε.
Οι καλύτερες φωτογραφίες του 2012
της Μάριελ Μπόμπα

Διανύουμε τις τελευταίες μέρες του 2012 και αναμφισβήτητα οι φωτογραφίες είναι ένα από τα καλύτερα μέσα για να θυμηθεί κανείς τα σπουδαιότερα γεγονότα της χρονιάς. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters έκανε το δικό του φωτογραφικό αφιέρωμα παρουσιάζοντας τις 95 καλύτερες φωτογραφίες της χρονιάς. Μάλιστα τέσσερεις από αυτές τραβήχτηκαν από Έλληνες φωτογράφους, τον Γιάννη Μπεχράκη και τον Γιάννη Κολεσίδη.
 
Στην 32η θέση βρίσκεται μία από τις φωτογραφίες του Γιάννη Μπεχράκη, η οποία τραβήχτηκε στις 22 Μαϊου 2012. Στη φωτογραφία απεικονίζεται ο μάγειρας Μανώλης Ουρανός στο εστιατόριο «Μαύρος Γάτος». Ο ίδιος, αν και σπούδασε πολιτικός μηχανικός, αποφάσισε λόγω της οικονομικής κρίσης να αλλάξει επαγγελματική κατεύθυνση και στράφηκε τελικά στη μαγειρική. Ο φωτογράφος δήλωσε στο πρακτορείο ότι στην αρχή ο Μανώλης ήταν επιφυλακτικός, στη συνέχεια όμως μπαίνοντας στην κουζίνα ένιωσε άνετα και έτσι μπόρεσαν τελικά να πραγματοποιήσουν τη φωτογράφηση, η οποία έγινε στο πλαίσιο του διάσημου project “Jobeless jeneration”.

Την 50η θέση κέρδισε μια φωτογραφία του Γιάννη Κολεσίδη, η οποία απεικονίζει έναν γυμνό διαδηλωτή και τραβήχτηκε στις 9 Οκτωβρίου 2012 κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων στο κέντρο της Αθήνας. Όπως είπε ο φωτογράφος, αν και όλα έδειχναν πώς η πορεία θα ήταν ειρηνική, ξαφνικά άρχισαν τα επεισόδια. «Υπήρχαν γενικευμένες συγκρούσεις στα στενά και τους δρόμους μπροστά από τη Βουλή. Άκουσα χειροκροτήματα και φωνές, γύρισα προς το μέρος απ' όπου προέρχονταν οι επευφημίες και είδα τον γυμνό άντρα να τρέχει. Άρχισα κι εγώ να τρέχω μαζί του και να φωτογραφίζω. Ως προς το συμβολισμό της πράξης αυτής του διαδηλωτή, ο Γιάννης Κολεσίδης δήλωσε «Προφανώς ήθελε να καταδείξει τη "γύμνια" που φέρνουν στην ελληνική κοινωνία, τα νέα μέτρα λιτότητας. Ο διαδηλωτής συνέχισε να τρέχει με τα χέρια ανοιχτά μπροστά από τις δυνάμεις των ΜΑΤ και τη Βουλή, μέχρι που χάθηκε μέσα στο πλήθος».

Η δεύτερη φωτογραφία του Γιάννη Κολεσίδη που περιλαμβάνεται στο αφιέρωμα, απεικονίζει έναν αστυνομικό, ο οποίος συμμετέχει στην πορεία διαμαρτυρίας των Σωμάτων Ασφαλείας. Η συγκεκριμένη φωτογραφία κατέλαβε την θέση και τραβήχτηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2012 . «Βρισκόμουν στην πορεία για να καλύψω τα γεγονότα. Ένα όχημα ήταν παρκαρισμένο ακριβώς μπροστά από το Υπουργείο Οικονομικών. Στο πίσω μέρος του, είχαν στηθεί αυτοσχέδιες, ψεύτικες κρεμάλες», δήλωσε ο Γιάννης Κολλεσίδης στο πρακτορείο. «Οι φωτογράφοι είχαν μαζευτεί γύρω από το βαν, το οποίο προσέγγισα και εγώ. Ένστολοι άρχισαν να αναπαριστούν εικονικές αυτοκτονίες σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Στη συνέχεια επανέλαβαν τη συμβολική αυτή κίνηση, ακριβώς μπροστά από τη Βουλή. Φωτογράφισα τον συγκεκριμένο αστυνομικό, η έκφραση του οποίου είναι ενδεικτική, είχε μια θλίψη ζωγραφισμένη στα μάτια του», πρόσθεσε.

Την 88η θέση κέρδισε άλλη μία φωτογραφία του Γιάννη Μπεχράκη, η οποία τραβήχτηκε στις 18 Απριλίου 2012. Σε αυτήν ο φωτογράφος απαθανάτισε τους υπαλλήλους της βουλής να αντικαθιστούν την ελληνική σημαία με μία καινούρια, καθώς η προηγούμενη είχε σκιστεί. "Ήταν απόγευμα και μόλις είχα σχολάσει. Με την άκρη του ματιού μου, είδα τους υπαλλήλους στην κορυφή του κτιρίου της Βουλής, να προσπαθούν να αντικαταστήσουν τη σημαία», δήλωσε ο φωτογράφος στο πρακτορείο. « Άρχισα κατ΄ ευθείαν να φωτογραφίζω συνεχώς. Το περιστατικό μου θύμισε την περίφημη φωτογραφία από το νησί της Ίβο Τζίμα, που τραβήχτηκε 67 χρόνια πριν».

Κοιτάζοντας το αφιέρωμα, εκτός από τις Ελληνικές φωτογραφίες ξεχωρίσαμε επίσης και μία φωτογραφία που απεικονίζει μαθητές στην Ινδονησία να περνούν μια κατεστραμμένη γέφυρα. Το επικίνδυνο αυτό πέρασμα, έχει καταντήσει πλέον μια συνήθεια για τους μαθητές, ενώ οι ίδιοι θα πραγματοποιούν αυτή τη διαδρομή μέχρις ότου οι αρχές της περιοχής να επιδιορθώσουν τη γέφυρα.

Αίσθηση προκάλεσε ακόμη μια φωτογραφία από την Ινδία, η οποία απεικονίζει μια ανθρώπινη πυραμίδα. Ο καλλιτέχνης τραβώντας τη φωτογραφία από ένα ψηλό σημείο κατάφερε να αποθανατίσει ένα στιγμιότυπο των πιστών στο πλαίσιο ινδουιστικής εκδήλωσης.

Η επόμενη φωτογραφία που προσέξαμε τραβήχτηκε στις 10 Ιουνίου 2012, στο πλαίσιο των συγκρούσεων μεταξύ εθνοτήτων μουσουλμάνων και βουδιστών στο Μιανμάρ. Στη συγκεκριμένη απεικονίζεται κάποιο μέλος της εθνότητας Rakhine, το οποίο κρατώντας ένα αυτοσχέδιο όπλο, απομακρύνεται από τα κατεστραμμένα σπίτια της φυλής.

Από τον τυφώνα Sandy η φωτογραφία του Steve Nesious, απεικονίζει τα απομεινάρια ενός roller coaster. Η φωτογραφία τραβήχτηκε από ένα ελικόπτερο μία μέρα μετά τον τυφώνα, ενώ όπως δήλωσε ο φωτογράφος θεωρεί πως πρόκειται για ένα σουρεαλιστικό θέμα, που δε θα ξεχαστεί εύκολα.

Μπορείτε να δείτε ολόκληρο το φωτογραφικό αφιέρωμα του πρακτορείου κάνοντας κλικ εδώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v