Το ελληνικό design στην εποχή των «τεράτων»
Εκεί που οι υπόλοιποι μιζεριάζουν, το ελληνικό design κατακτά τον κόσμο. Η dream team των Beetroot μιλά στο in2life για τέρατα που κάνουν θαύματα, για την αξία ενός ροζ σφυριού και για τις χαμένες ευκαιρίες του Εργοτέλη στο ακαλαίσθητο πολιτικό σκηνικό.

«Δεν θέλαμε να κάνουμε μια αυτοαναφορική έκθεση με το ήδη υπάρχον έργο μας – αυτό το είχαν δει ήδη, γι’ αυτό και μας βράβευσαν», μας λέει ο επί χρόνια συνεργάτης και προσφάτως επίσημα μέλος της ομάδας, Πάρις Μέξης. «Προτιμήσαμε να στείλουμε ένα μήνυμα, κόντρα στο ρεύμα και τον διασυρμό της Ελλάδας στην Γερμανία, με δούρειο ίππο την ελληνική μυθολογία», συμπληρώνει και μας λέει ότι ο όρος «τέρας» δεν είναι πάντα αρνητικός. «Αποδώσαμε την αλληγορία μας με χιούμορ. Η έκθεσή μας ήθελε να πει “Δεν είναι όλοι οι Έλληνες τεμπέληδες και λαμόγια. Κι εμείς Έλληνες είμαστε, κι εμείς αυτά τα “τέρατα” είμαστε, κοιτάξτε τι μπορούν να κάνουν τα τέρατα”», μας λέει.
Όπως μας λέει άλλωστε, έχουμε δυστυχώς την τάση να παγιδευόμαστε στην εικόνα μας και στην οικογενειακή μας παράδοση. «Από την γραφιστική μέχρι την πολιτική. Ακόμη και η ψήφος πολλών Ελλήνων, δεν εξαρτάται ακόμα από την “παράδοση της οικογένειας”;», ρωτά με νόημα. «Σκεφτείτε τα υπέροχα, πρωτοποριακά ρούχα του Γιώργου Ελευθεριάδη που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτά σχεδιαστών του εξωτερικού. Είμαστε ακόμα στο σημείο που ο Έλληνας πρέπει να ξεπεράσει την οικογενειακή παράδοση, να συγκρουστεί και να αντιταχθεί σε αυτή για να φτάσει στην επιλογή αυτών των πρωτοποριακών ρούχων με την σκέψη “τι θα πει η (παραδοσιακή) οικογένεια”».
«Το ερώτημα είναι, γιατί να κάνεις το σφυρί ροζ; Κι εδώ μπαίνει το ζήτημα της επικοινωνίας. Το design δεν είναι άχρηστο: Αν υπάρχει μια μερίδα του πληθυσμού με μικρότερη μυϊκή δύναμη, όπως οι γυναίκες, φτιάχνεις ένα πιο ελαφρύ σφυρί και το βάφεις ροζ, γιατί προσπαθείς να επικοινωνήσεις το μήνυμα “αυτό είναι το κατάλληλο σφυρί για σένα, μη φοβάσαι να το χρησιμοποιήσεις”. Γι’ αυτό και το design είναι απαραίτητο». 




