Πώς θα διεκδικήσεις αποζημίωση από τα κούριερ

Το δέμα σου έρχεται πιο αργά κι από χελώνα με αρθριτικά που ξεκίνησε από το Γιβραλτάρ; Υπάρχουν λύσεις.
Πώς θα διεκδικήσεις αποζημίωση από τα κούριερ
Παρήγγειλες δωράκι μια βδομάδα πριν τα Χριστούγεννα και ακόμα να το λάβεις; Μπαίνουν στο μυαλό σου σκέψεις να παραγγείλεις από σήμερα κιόλας λαμπάδα για το προσεχές Πάσχα; Δεν είσαι ο μόνος.

Η κατάσταση με τα κούριερ είναι σε αρκετές περιπτώσεις εξοργιστική, και οι καθυστερήσεις μεγάλες. Τι μπορείς να κάνεις λοιπόν;

Τι δικαιούμαι;

Σύμφωνα με τον χάρτη υποχρεώσεων προ τους καταναλωτές των εταιρειών ταχυμεταφορών που έχει φτιάξει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και μπορείς να βρεις εδώ, αν το δέμα σου καθυστερήσει πέραν του συμφωνημένου χρονικού διαστήματος, η ταχυδρομική επιχείρηση ταχυμεταφορών καταβάλλει αποζημίωση ίση με 6€ για κάθε μέρα καθυστέρησης, με «ταβάνι» τα 100 ευρώ.

Για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου ενός δέματος πάλι, καταβάλλεται ελάχιστη αποζημίωση 100€ και μέγιστη αποζημίωση 400€ και επιστροφή του καταβληθέντος ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή.

Σημείωσε όμως, πως η εκάστοτε αποζημίωση καταβάλλεται στο κατάστημα από όπου παρήγγειλες και μόνο αν αυτό αποποιηθεί την αποζημίωση, τότε μπορείς να τη διεκδικήσεις ως παραλήπτης.

Πώς θα το διεκδικήσω;

Οι εταιρείες ταχυμεταφορών είναι υποχρεωμένες να έχουν χάρτη υποχρεώσεων προς τους καταναλωτές, μέσα στον οποίο να προβλέπεται αυτή η αποζημίωση.

Από εκεί και πέρα, όμως, μπαίνουν πάρα πολλά πράγματα στη μέση, όπως μας πληροφορεί η Γενική Γραμματέας του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, κ. Ευαγγελία Κεκελέκη 

Για παράδειγμα, άλλες αποζημιώσεις δίνονται από τις ταχυμεταφορές, άλλες από τις ταχυδρομικές υπηρεσίες. «Η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική και γι’ αυτό καλούμε τον κόσμο να γίνουν μέλη ώστε να τους βοηθήσουμε στη διεκδίκηση της καταγγελίας τους», αναφέρει η ίδια.

Για να μην χάσεις λοιπόν την μπάλα (ή το δέμα σου), έχει νόημα να γίνεις μέλος σε κάποια ένωση, η οποία θα αναλάβει την περίπτωσή σου. Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), αλλά και άλλες πιστοποιημένες στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή ενώσεις, αναλαμβάνουν να διεκδικήσουν εκ μέρους σου την αποζημίωση, σε εξωδικαστική διαδικασία, με μοναδική προϋπόθεση να είσαι μέλος, έτσι ώστε να μπορούν βάσει νόμου να επεξεργαστούν τα προσωπικά σου δεδομένα.

Οι συνδρομές είναι ετήσιες και αρκετά χαμηλές. Για παράδειγμα, στην περίπτωση του ΚΕΠΚΑ ανέρχεται στα 25€ ετησίως.

Θα πάρει χρόνο;

Οι καταγγελίες αυτή τη στιγμή στις ενώσεις είναι χιλιάδες και σε συντριπτική πλειοψηφία αφορούν καθυστέρηση στην παράδοση των δεμάτων, με ένα μικρότερο ποσοστό να αφορά την απώλεια ενός δέματος.

Όπως πληροφορούμαστε από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος, τα αιτήματα μέχρι στιγμής διεκπεραιώνονται κανονικά, με κάποιες μικρές καθυστερήσεις λόγω μεγάλου όγκου, αλλά και ξαφνικής εμφάνισης του προβλήματος.

Όσον αφορά τον μέσο όρο αναμονής, ποικίλει κατά περίπτωση. Συνήθως τα αιτήματα διεκπεραιώνονται άμεσα, το πολύ σε 1-2 εργάσιμες, όμως πρέπει να τονίσουμε πως για να "κλείσει" μια καταγγελία, θα πρέπει να υπάρχει και απάντηση από τον προμηθευτή.

Τι να προσέχω;

Αρχικά, έχε κατά νου πως οι καθυστερήσεις αφορούν την ημερομηνία που δίνει ο προμηθευτής. Αν για παράδειγμα έχεις αγοράσει ένα προϊόν που αναγράφεται ότι θα αποσταλεί μέσα σε 4-10 εργάσιμες, και το δέμα έρθει σε 11 εργάσιμες, τότε και μόνο δικαιούσαι να κάνεις καταγγελία.

Πολύ σημαντικό είναι επίσης να τυπώσεις οτιδήποτε αφορά τη συναλλαγή σου με το κατάστημα ή να το κρατήσεις σε ηλεκτρονικό αρχείο, ώστε να μπορεί να αναπαραχθεί σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά. Από email επιβεβαίωσης παραγγελίας, μέχρι αποστολή αριθμού παρακολούθησης για το κούριερ.

Τέλος, φρόντισε να ενημερώνεσαι σωστά για τους όρους και προϋποθέσεις αγοράς ενός προϊόντος. Πολλά πράγματα «κρύβονται», στα ψιλά γράμματα. Και ο Διάολος στις λεπτομέρειες, βεβαίως βεβαίως.

Ναι, αλλά βαριέμαι να ασχοληθώ

Μπορεί τα παραπάνω να σου φαίνονται ταλαιπωρία. Μπορεί και να είναι. Όμως όσο παραδίνουμε τα όπλα, τόσο δίνουμε χώρο σε πάσης φύσεως εκμετάλλευση μας ως καταναλωτές. «Αν ο καταναλωτής θέλει να κάθεται στον καναπέ, αυτά τα προβλήματα θα τα βρίσκει μπροστά του. Αν όμως γεμίσει με καταγγελίες τη Γραμματεία και τον Συνήγορο του Καταναλωτή, αν γίνει μέλος στις Ενώσεις ώστε να μεγαλώσουμε τη φωνή του, τότε υπάρχει ελπίδα», καταλήγει η κ. Κεκελέκη.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v