Απίστευτα ψυχολογικά κόλπα που πιάνουν πάντα

Στις σχέσεις σου και στη δουλειά σου, θυμήσου αυτούς τους απλούς βασικούς κανόνες για να πηγαίνουν πάντα όλα καλά.
 

Απίστευτα ψυχολογικά κόλπα που πιάνουν πάντα

Τρεις επιλογές, όχι δύο

Κλασικό κόλπο του μάρκετινγκ, που πιάνει πάντα: Φαντάσου ότι πουλάς έναν καφέ, 1€. Δίνεις στους πελάτες σου την επιλογή μεγαλύτερου μεγέθους, με 1,50€ και όλοι παίρνουν τον μικρό καφέ, επειδή είναι φθηνότερος. Αν τους παρουσιάσεις, όμως, μια τρίτη επιλογή, ένα τρίτο, ακόμα πιο μεγάλο μέγεθος, με 1,75€ αντί για 2€, όλοι θα επιλέξουν αυτό, γιατί φαίνεται να συμφέρει περισσότερο. Αυτό η ψυχολογία λέει πως δουλεύει και όταν θέλεις να «πουλήσεις» μια ιδέα, σε ένα meeting της δουλειάς για παράδειγμα: Πάντα να παρουσιάζεις τρεις επιλογές, αντί για δύο.

Η αρχή είναι όντως το ήμισυ του παντός

Αν έχεις, όπως οι περισσότεροι άνθρωποι, την τάση να χαζεύεις και να αναβάλεις τις δουλειές σου, αυτό το κόλπο μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο: Υποσχέσου στον εαυτό σου πως θα κάνεις ένα διάλειμμα αμέσως μόλις αφιερώσεις 5 λεπτά στη δουλειά που έχεις να κάνεις. Αν έχεις να γράψεις, γράψε απλώς την πρώτη παράγραφο, αν έχεις να καθαρίσεις το σπίτι κάνε μόνο ένα γρήγορο πέρασμα με τη σκούπα, και πάει λέγοντας. Ακόμα και αν όντως κάνεις το διάλειμμα αμέσως μετά (και δεν παρασυρθείς και αποφασίσεις αφού ξεκίνησες να τελειώνεις) η δουλειά θα βγει πολύ πιο γρήγορα μετά, γιατί θα επιστρέψεις σε αυτήν έχοντας τελειώσει ήδη ένα μέρος της.

Δείξε αληθινό ενθουσιασμό

Αν, ας πούμε, χαιρετάς τους συναδέλφους σου εγκάρδια, θέλεις πραγματικά να μάθεις τι κάνουν, δεν απαντάς το απαίσιο «καλά-εσύ» που ακούγεται σαν να έχει στο τέλος τελεία αντί για ερωτηματικό, δείχνεις δηλαδή γνήσιο ενδιαφέρον, έχεις περισσότερες πιθανότητες να σε συμπαθήσουν και να χτίσεις σε βάθος χρόνου καλύτερες, πιο βαθιές σχέσεις μαζί τους.

Το τελείωμα είναι που μένει

Μπορεί να το έχεις προσέξει, μπορεί και όχι, κακό δεν κάνει να το υπενθυμίσουμε: Το τελευταίο πράγμα που ακούς σε μια συζήτηση/ ανακοίνωση/ εκφώνηση δελτίου ειδήσεων είναι συνήθως αυτό που σου μένει. Γι’ αυτό στο σχολείο μας έπρηζαν ότι το σημαντικότερο πράγμα σε μια έκθεση είναι ο επίλογος –«πρόλογο μπορεί να μην έχει, επίλογο δεν μπορεί», το θυμάσαι ελπίζουμε. Αυτό ισχύει σε όλα, από τις καθημερινές σου συναναστροφές μέχρι τη σύσκεψη της εταιρείας και μια συνέντευξη για δουλειά: Το καλύτερο χαρτί σου, αυτό που θες ο συνομιλητής σου να συγκρατήσει, κράτα το για το τέλος.

Πηγή: Brightside

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v