ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

Jingles: Τα διαφημιστικά τραγούδια που αγαπήσαμε

Συγκεντρώνουμε 20 από τα πιο αναγνωρίσιμα ελληνικά jingles από τα ‘70s μέχρι σήμερα και κάνουμε… μουσικό διάλειμμα για διαφημίσεις.

Jingles: Τα διαφημιστικά τραγούδια που αγαπήσαμε

του Γιώργου Κόκουβα

Θυμάστε τις εποχές που κανείς δεν άλλαζε κανάλι ή δεν έφευγε μπροστά από την οθόνη της τηλεόρασής του όταν το πρόγραμμα έκανε «διάλειμμα για διαφημίσεις»; Πιθανότατα ήταν επειδή η διαφήμιση βρισκόταν στην χρυσή της εποχή και φρόντιζε να δημιουργήσει «προσωπικότητα» στο κάθε προϊόν, αναθέτοντας σε συνθέτες να σκαρώσουν κολλητικά jingles.

Είτε σε ορχηστρική μορφή, είτε σε μορφή στίχων-motto που σιγοτραγουδούσαν οι πρωταγωνιστές της διαφήμισης, είτε ολόκληρα τραγούδια που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τις εμπορικές ραδιοφωνικές επιτυχίες, τα χρυσά τζινγκλάκια της παρακάτω λίστας μας έχουν μείνει αξέχαστα.

Είναι οι εποχές που βγαίναμε κεφάτοι από το supermarket, που μπαίναμε σ’ έναν κόσμο μαγικό με έναν φραπέ, που ακολουθούσαμε την καρδιά μας και περιμέναμε τον πιανίστα να κλέψει την νύφη, που η μικρή τερέζα πατούσε το Τέζα. Από τα απλοϊκά ‘80s μέχρι τα χρυσά ‘90s και τα λιγοστά αλλά πιο σύγχρονα jingles του σήμερα, συγκεντρώνουμε 20 από τα πιο εμβληματικά διαφημιστικά τραγούδια που είδαμε στην ελληνική τηλεόραση.

Σημείωση: Θυμηθείτε περισσότερα για την εποχή των χρυσών jingles, μέσα από τις συνεντεύξεις τριών εκ των κυριότερων δημιουργών του είδους σε παλαιότερο αφιέρωμα του In2life

«Είναι κεφάτη»

Οι νοικοκυρές των ‘80s είχαν προφανώς τους λόγους τους να χαμογελούν όταν έβγαιναν από το supermarket.

«Δείξτε τα χέρια σας τώρα»

Αιθέρια φωνητικά, αρκετές γνωστές φωνές του ελληνικού πενταγράμμου συγκεντρωμένες σε μια «χορωδία» και πολλά χέρια υψωμένα χαρακτηρίζουν αυτό το θρυλικό τραγουδάκι που συνόδευε διαφήμιση για απορρυπαντικό πιάτων.

«Κάνε μια στάση, μπες κι εσύ σ’ έναν κόσμο μαγικό»

Το jingle του Γιάννη Ψιμόπουλου με φωνητικά της Ξένιας Γεωργιάδη είναι μία από τις σπάνιες περιπτώσεις που διαφημιστικό τραγούδι έγινε τεράστια επιτυχία και στο ραδιόφωνο – οι ακροατές το ζητούσαν μαζικά από τις εκπομπές της εποχής, όσο απολάμβαναν φυσικά τον φραπέ τους.

«Πάει, πάει και πού δεν πάει»

Η γνωστή κρέμα γάλακτος πάει παντού και με όλα, και το jingle του διαφημιστικού της σποτ φρόντιζε να μας το θυμίζει κατ’ επανάληψη. Ούτε μία, ούτε δύο αλλά… 24 φορές μετρήσαμε την λέξη «πάει» στην παραπάνω διαφήμιση!

«Follow your heart»

Το ουίσκι που μας έμαθε πώς να διαλύουμε έναν γάμο και να κλέβουμε τη νύφη (με ένα πιάνο και ένα scotch on the rocks, αν μας ρωτάτε) δημιούργησε «ντόρο» την εποχή που πρωτοπροβλήθηκε η διαφήμιση. Κι αυτό επειδή η φωνή έμοιαζε πολύ με της Annie Lennox, κάτι που στάθηκε αιτία να κυκλοφορήσουν δημοσιεύματα που υποστήριζαν πως οι Eurythmics είχαν τραγουδήσει για ελληνική διαφήμιση. Ήταν μεγάλη η έκπληξη όλων, όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο συνθέτης του τραγουδιού Γιάννης Πηλιούρης, όταν αποκάλυψε πως στα φωνητικά δεν ήταν άλλη από τη Λία Βίσση.

«Την απίθανη γεύση να πίνεις, αν θες σαν τον Carnation να γίνεις»

Οι περιπέτειες του Carnation άλλαζαν ανά εποχή, αλλά πάντα ο τελικός στίχος παρέμενε ο ίδιος. Παραπάνω βλέπετε μία από τις πρώτες διαφημίσεις του, με τον Carnation να σώζει την Ρόζα την αγελάδα από το τρένο, ενώ εδώ θα δείτε να σώζει τη Λόλα από τους Γκλούτον και εδώ την περιπέτεια στη θάλασσα, όπου «ένα καλαμάκι τ’ αλλάζει όλα».

«Σερενάτα και πάσης Ελλάδος»

Πάνω-κάτω σοκολάτα, Σερενάτα των γηπέδων, ανηλίκων μα και παίδων, Σερενάτα της τάξης, της πράξης, του ωδείου, της ωραίας, της παρέας, της ομάδος, Σερενάτα και πάσης Ελλάδος – άμα λάχει να ‘ουμ». Αν πείτε πως δεν θυμάστε αυτό το τραγουδάκι, ψεύδεστε. Και τρώτε (σοκοφρέτες) και ψεύδεστε.

«Θέλεις πάντα Κόκα Κόλα»

Το πιο επιτυχημένο ίσως jingle της Coca Cola δημιουργήθηκε το 1993. Το παραπάνω τραγούδι αποτελεί την ελληνική διασκευή της καμπάνιας «Always Coca Cola» και αποτελεί άλλη μία ένδειξη της διαφημιστικής τακτικής της εποχής: Η προσαρμογή του ονόματος του προϊόντος στο τραγούδι, έτσι ώστε να επαναλαμβάνεται συνεχώς και να συνδυαστεί στο μυαλό του υποψήφιου καταναλωτή με τον ευχάριστο σκοπό της μελωδίας.

«Είναι το πιο νόστιμο σε φέτες τυρί»

Το La vache qui rit σημαίνει «η αγελάδα που γελά», αλλά φυσικά στην Ελλάδα διαδόθηκε από στόμα σε στόμα ως «Λαβάς τυρί» - και έτσι το σιγοτραγουδούσαμε οι περισσότεροι, παραφράζοντας άθελά μας τους στίχους του παραπάνω jingle.

«Η θεία Όλγα ξέρει»

Η θεία Όλγα τριγυρνούσε και ήλεγχε αν οι εκπαιδευόμενες νοικοκυράδες της έμαθαν το μυστικό για ξέξασπρα ρούχα. Και η μίνι-χορωδία στο βάθος επαναλάμβανε τραγουδιστά κάθε τόσο πως «η θεία Όλγα/ η θεία Όλγα ξέρει».

«Τοπ-τοπ-τοπ: Νόστιμο ξύδι για το φαγητό»

Το όνομα του προϊόντος προσφερόταν για ηχητικά παιχνίδια κι έτσι έγινε επαναλαμβανόμενο χορευτικό μοτίβο, όπως στην παραπάνω ‘80s διαφήμιση ή σε αυτή εδώ την ‘90s εκδοχή της, στην οποία προστέθηκε και ο στίχος «νόστιμο ξύδι για το φαγητό/ είναι μονάχα το ξύδι Τοπ». 

«Όνομα κι εξυπηρέτηση»

Το Ράδιο Κορασίδη ήταν εγγύηση, καθώς δεν ήταν απλώς «όνομα και πράγμα» αλλά «όνομα κι εξυπηρέτηση». Το αντιλαμβανόμαστε και από την σούπερ προσφορά του παραπάνω spot, με την έγχρωμη τηλεόραση 14 ιντσών μόνο 39.000 δραχμές.

«Μεγαλώνει, μεγαλώνει γερά παιδιά»

Από τις πιο χαρακτηριστικές διαφημίσεις της ασπρόμαυρης ελληνικής τηλεόρασης, αυτή του «Γάλα Βλάχας Εβαπορέ», συνδυάζει δύο επιτυχημένους στίχους: Αφενός το «τρέξε, τρέξε μικρούλη» που συνδέθηκε με τη φιγούρα του Νίκου Γκάλη και αφετέρου το «μεγαλώνει γερά παιδιά», στίχος που επικράτησε στην διαφημιστική ταυτότητα του προϊόντος για πολλές δεκαετίες. 

«Τιτιριτιτι Αιγαίο»

Η Μαριάννα Τόλη χορεύει με την «ποδιά Αιγαίο» της και καλεί όλες τις μαθήτριες των ‘70s να κάνουν το ίδιο, με όπλο ένα από τα πιο χαρούμενα τζιγνκλάκια της εποχής.

«Η σκούπα Philips ρουφάει τη σκόνη»

Η φοβερή ιδιότητα της σκούπας αυτής ήταν να ρουφάει τη σκόνη/να ρουφάει τη σκόνη/να ρουφάει τη σκόνη… από μακριά κι αθόρυβα, γι’ αυτό και μπήκε σε χιλιάδες νοικοκυριά και έγινε μέχρι και παρωδία από τον Μάρκο Σεφερλή

«Μια κατσαριδούλα, η μικρή Τερέζα»

Το τραγουδάκι που από τις αρχές των ‘80s έδωσε όνομα στις κατσαρίδες του… σπιτιού διατηρήθηκε στον τηλεοπτικό «άερα» για περισσότερο από μία δεκαετία. Στο παραπάνω διαφημιστικό, βλέπετε μία από τις πρώτες εκδοχές της διαφήμισης, όπου η μικρή Τερέζα σε μορφή καρτούν βάζει τα καλά της και το αβυσσαλέο φόρεμά της και ετοιμάζεται να βγει, αλλά πατάει το Τέζα… και τέζα.

«Κουτί κουτί κουτί και τι κουτί κουτί»

Στις εποχές της ασπρόμαυρης τηλεόρασης, προφανώς ήταν πρωτοποριακό μια μπύρα να βγει όχι μόνο σε μπουκάλι, αλλά και σε κουτί. Και τι κουτί: Κουτί-κουτί-κουτί!

«Το άρωμα του Κουάντο δεν το ‘χει όμως κανένα»

Την εικόνα της μαμάς και των παιδιών να μυρίζουν ευτυχισμένοι τις αφράτες πετσέτες τους θα την βρείτε σε πολλά διαφημιστικά μαλακτικών. Το άρωμα του Κουάντο δεν το’χει όμως κανένα άλλο.

«Σήμα καμπάνα»

Από τις πρόσφατες διαφημιστικές παραγωγές, σίγουρα ξεχωρίζει αυτή εδώ η διασκευή του Γιάννη Ψιμόπουλου στο πασίγνωστο «Copacabana» από το οποίο προέκυψε το επίσης πλέον πασίγνωστο «Σήμα Καμπάνα» εταιρίας κινητής τηλεφωνίας.

Διαφημίσεις Jumbo

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την «αυτοκρατορία» των σύγχρονων jingles – ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών. Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις διαφημίσεων που είτε τις λατρεύεις είτε τις μισείς, αλλά σίγουρα τις συζητάς, κι αυτό είναι η μεγαλύτερη επιτυχία ενός διαφημιστή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Η πραγματική τέχνη της μνήμης είναι η τέχνη της προσοχής."

Σάμουελ Τζόνσον, Άγγλος συγγραφέας

  • 2003 - Το διαστημικό λεωφορείο «Κολούμπια» απογειώνεται για την τελευταία του πτήση στο διάστημα. Θα διαλυθεί 16 μέρες αργότερα, εισερχόμενο στη γήινη ατμόσφαιρα.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2