Ο εθισμός στο Facebook είναι γένους… θηλυκού

Το γυναικείο φύλο εμφανίζεται πιο επιρρεπές στον εθισμό στο Facebook, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, η οποία εντόπισε τα συμπτώματα που χτυπούν το καμπανάκι και δείχνουν πότε κάποιος είναι… υπέρ του δέοντος αφοσιωμένος στα social networks.
Ο εθισμός στο Facebook είναι γένους… θηλυκού
Αν δεν το έχετε ήδη κάνει homepage, σίγουρα ένα από τα πρώτα clicks μόλις βάλετε σε λειτουργία τον υπολογιστή ή το κινητό σας είναι εκείνο που θα σας οδηγήσει στο Facebook. Πόσο απέχει όμως η καθημερινή «συνήθεια» από τον εθισμό;

Ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Μπέργεν στην Σουηδία αποφάσισαν να το εξακριβώσουν και μελέτησαν την συμπεριφορά και τα αισθήματα 423 φοιτητών σε σχέση με το Facebook.

Τα ευρήματά τους; Αρκετοί από τους συμμετέχοντες εμφάνισαν καθαρά σημάδια «εθισμού στο Facebook», αντίστοιχου με αυτόν που νιώθουν όσοι είναι εθισμένοι στα ναρκωτικά, στο αλκοόλ και σε άλλες χημικές ουσίες. Οι πιο επιρρεπείς στην εξάρτηση από το Facebook ήταν οι νεότεροι από τους συμμετέχοντες, όσον αφορά την ηλικία και οι γυναίκες, όσον αφορά το φύλο.

Πιο συχνά έτειναν να χρησιμοποιούν το site όσοι έπασχαν από κοινωνικές ανασφάλειες και άγχος, πιθανότατα γιατί το βρίσκουν ευκολότερο να χρησιμοποιούν την τεχνολογία παρά να επικοινωνούν εκ του σύνεγγυς με κάποιον άλλο, υποστηρίζουν οι επιστήμονες.

Η μελέτη σημειώνει επίσης πως οι πιο εξωστρεφείς εκ των συμμετεχόντων ανήκουν επίσης στα πιθανά «addicts» του κοινωνικού δικτύου, ενώ οι πιο οργανωμένοι και φιλόδοξοι διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να εθιστούν, αφού τείνουν να χρησιμοποιούν το Facebook περισσότερο για επαγγελματικούς λόγους ή για σκοπούς δικτύωσης.

Παράλληλα, οι μελετητές δημιούργησαν την «Σκάλα Εθισμού στο Facebook», μια νέα λίστα από έξι κριτήρια, για το καθένα από τα οποίο η απαντήσεις κυμαίνεται ανάμεσα στο «πολύ σπάνια» και το «πολύ συχνά». Οι κατηγορίες της σκάλας περιλαμβάνουν κριτήρια όπως το αίσθημα ανάγκης για το Facebook, οι αποτυχημένες ή όχι προσπάθειες να περιοριστεί η χρήση του site και η ενόχληση όταν δεν είναι δυνατή η πρόσβαση σε αυτό. Τέσσερα «συχνά» ή «πολύ συχνά» αρκούν, σύμφωνα με τους συγκεκριμένους επιστήμονες, για να κατατάξουν κάποιον στους εθισμένους στο δίκτυο του Zuckerberg.

Πηγή: Telegraph
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v