Νέα υπηρεσία «εντοπισμού» ετοιμάζει το Facebook

Έτοιμη είναι η νέα υπηρεσία «Places» του Facebook, που θα επιτρέπει στους χρήστες να δίνουν άμεσα το γεωγραφικό τους στίγμα. Οι διαφημιστικές εταιρίες τρίβουν τα χέρια τους.
Νέα υπηρεσία «εντοπισμού» ετοιμάζει το Facebook
Το μεγαλύτερο «club» ηλεκτρονικής κοινωνικής δικτύωσης -ή απλώς Facebook- αποκάλυψε το νέο «εργαλείο» που ετοίμασαν οι «εγκέφαλοι» της εταιρίας με το όνομα «Places». Οι περίπου 500 εκατομμύρια χρήστες θα έχουν σύντομα τη δυνατότητα να εκπέμπουν την τοποθεσία στην οποία βρίσκονται ανά πάσα στιγμή, καθώς και να εντοπίζουν τους φίλους τους με γεωγραφική ακρίβεια.

Η καινούρια υπηρεσία εντοπισμού τοποθεσίας θα γίνει προσβάσιμη αρχικά στις ΗΠΑ μέσω του Facebook mobile και του σχετικού εργαλείου των iPhones. Αργά η γρήγορα τα νέα θα διαδοθούν και πολλοί χρήστες θα δελεαστούν από το νέο «παιχνίδι» που στήνει το Facebook.

«Αυτή η προοπτική είναι αρκετά ενδιαφέρουσα από πλευράς marketing, αλλά αρκετά τρομακτική από πλευράς καταναλωτών», δήλωσε ο Ken Johns, στέλεχος της διαφημιστικής εταιρίας Brunner.

Και πραγματικά, τα νέα αυτά φέρνουν για άλλη μια φορά στο προσκήνιο το ζήτημα του σεβασμού των προσωπικών δεδομένων, τα οποία φαίνεται να καταπατούνται από το Facebook, σύμφωνα με τους επικριτές του.

Το όνειρο των απανταχού διαφημιστών δεν είναι άλλο από το να γνωρίζουν στοιχεία για κάθε υποψήφιο καταναλωτή ξεχωριστά. Τα μέρη στα οποία κινείται ο καθένας δηλώνουν πολλά για τις προτιμήσεις του και για το status της εμπορικότητας κάθε τοποθεσίας. Το «Facebook Places» θα αποτυπώνει με σαφήνεια σε ποια καταστήματα, εστιατόρια, μπαρ κλπ βρίσκεται ο καταναλωτής, δίνοντας μια νέα προοπτική για στρατηγικό marketing στο εμπόριο.

Το marketing μέσω γεωγραφικού εντοπισμού δεν είναι νέο στις διαφημιστικές εταιρίες, καθώς πολλές από αυτές είχαν κάνει ανάλογες προσπάθειες στο παρελθόν. Οι αμερικανικές διαφημιστικές Foursquare, Gowalla και Yelp είναι μεταξύ αυτών που δοκίμασαν να «μελετήσουν» το προφίλ των καταναλωτών μέσω των τοποθεσιών όπου αυτοί κινούνται. Ασφαλώς, ποτέ δεν κατάφεραν να πραγματοποιήσουν το εγχείρημά τους σε μαζικό επίπεδο, κάτι που το Facebook είναι πλέον ικανό να φέρει εις πέρας σε μια νύχτα.

Πάντως, ο οραματιστής του Facebook Mark Zuckerberg τόνισε ότι η υπηρεσία «Places» θα επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται με τους φίλους τους το πού βρίσκονται για κοινωνικούς λόγους και όχι για διαφημιστικούς, καθώς προς το παρόν το Facebook δεν σκοπεύει να κερδίσει χρήματα από το "Places". «Η λογική της υπηρεσίας δεν είναι να δημοσιοποιείς την τοποθεσία σου σε όλο τον κόσμο, αλλά να τη μοιράζεσαι με το δίκτυο των φίλων σου», συμπλήρωσε ο Michael Sharon, ένας από τους υπεύθυνους του κοινωνικού δικτύου.

Γι’ αυτό και τα «μυαλά» του Facebook ανακοίνωσαν ότι η υπηρεσία θα είναι ασφαλώς προαιρετική, αλλά και με προεπιλεγμένη την δημοσιοποίηση της τοποθεσίας μόνο μεταξύ των φίλων του κάθε χρήστη.

Το σίγουρο είναι ότι οι ρυθμίσεις ασφαλείας του site γίνονται όλο και πιο περίπλοκες, καθώς το Facebook προχωρά συνεχώς σε ανανεώσεις των υπηρεσιών του και του προφίλ του. Προσοχή λοιπόν, γιατί ο «Μεγάλος Αδελφός» του 2010 μπορεί να βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα status updates σας και στις ρυθμίσεις του προφίλ σας.

Γ.Κ.
Πηγή: FT.com
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v