ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΠΩΣ ΝΑ...

25 διευθύνσεις και αριθμοί για να βρείτε το δίκιο σας

Πού πρέπει να απευθυνθείτε σε περίπτωση αισχροκέρδειας εις βάρος σας; Σε ποιον αριθμό θα καταγγείλετε παράνομο περιεχόμενο στο διαδίκτυο και πώς θα βρείτε το δίκιο σας σε ζητήματα Μέσων Μαζικής Μεταφοράς; Ακολουθούν 25 φορείς για να απευθυνθείτε επί παντός επιστητού.

25 διευθύνσεις και αριθμοί για να βρείτε το δίκιο σας

του Γιώργου Κόκουβα

Σίγουρα σκέφτεστε πως σε μια χώρα σαν αυτή που μας… πληγώνει, δύσκολα βρίσκει κανείς το δίκιο του. Εμείς πιστεύουμε πως οφείλει – πρώτα απ’ όλα στον εαυτό του – να προσπαθεί. Να μην κάθεται με σταυρωμένα χέρια όταν βγαίνει για ψώνια και έρχεται αντιμέτωπος με την αισχροκέρδεια. Να μην μένει άπραγος όταν βλέπει να καταπατώνται δικαιώματα ανθρώπων με ειδικές ανάγκες. Να μην αφήνει την κατάσταση στην μοίρα της.

Γι’ αυτό και συγκεντρώνουμε τις τηλεφωνικές γραμμές, τις online φόρμες, τους οργανισμούς και τα σωματεία στα οποία μπορούμε να απευθυνόμαστε για κάθε διαφορετικό ζήτημα που απασχολεί την καθημερινότητά μας ως πολίτες, ώστε να κάνουμε τον κόσμο μας, αν όχι λίγο καλύτερο, έστω λίγο πιο ενεργό.

*Η αρχή των πάντων
Δεν είναι άλλη από το να απευθύνεστε κατευθείαν στην εταιρία, την επιχείρηση ή τον φορέα με τον οποίο ανέκυψε το πρόβλημα που σας απασχολεί. Με δύο λέξεις, «δελτίο παραπόνου». Το ξέρουμε ότι δεν πιστεύετε πως θα πιάσει τόπο η γραπτή γκρίνια σας στην ίδια την αιτία του κακού, αλλά πολλές φορές το ψάρι… δεν βρωμάει από το κεφάλι. Με άλλα λόγια, συχνά το πρόβλημα είναι οι υπάλληλοι μιας εταιρίας και όχι η γενικότερη πολιτική της, και με το γραπτό σας παράπονο μπορεί να γνωστοποιήσετε στην διοίκηση ζητήματα που δεν γνώριζε ότι υπάρχει. Σε εστιατόρια και καταστήματα που αντιμετωπίζετε άσχημα περιστατικά, λοιπόν, ζητήστε επί τόπου μια φόρμα παραπόνου

*Φορείς μετακίνησης
Στις περιπτώσεις φορέων όπως οι ακόλουθοι, στην ίδια λογική με τα δελτία παραπόνων, μπορείτε να «ζητήσετε τα ρέστα» ως εξής:
-ΟΑΣΑ: Τα δρομολόγια μειώνονται, οι απεργίες αυξάνονται, οι γραμμές των Μέσων εξαφανίζονται, κι εσείς μένετε στον δρόμο να ταλαιπωρείστε. Ευτυχώς, το τμήμα δημοσίων σχέσεων και παραπόνων του ΟΑΣΑ – κι αυτό το μάθαμε από πρώτο χέρι- δεν είναι εξίσου χάος με το δίκτυο κυκλοφορίας του: Εδώ θα βρείτε την online φόρμα παραπόνων, όπου μπορείτε να σημειώσετε ημέρα, ώρα, Μέσο και το περιστατικό που θέλετε να καταγγείλετε. Μέσα στις επόμενες ημέρες, ειδοποιήστε με mail, αλλά και με συμβατικό ταχυδρομείο, πως το αίτημά σας προωθείται στους αρμόδιους, και λαμβάνετε λίγες ημέρες αργότερα μία επίσημη απάντηση/δικαιολόγηση/απολογία.
-ΟΣΕ: Η γραμμή παραπόνων λειτουργεί από Δευτέρα ως Παρασκευή (7.30-15.00) και αντιστοιχεί στον αριθμό 210 5270762. Δυστυχώς –επίσης από πρώτο χέρι, ξέρουμε πως- η TRAINOSE είναι χειρότερο χάος από τον ΟΑΣΑ, και οι εξωφρενικές καθυστερήσεις πλέον θεωρούνται «φυσιολογικές». Ωστόσο, εμείς δεν σταματάμε να σχηματίζουμε τον παραπάνω αριθμό και να το επισημαίνουμε. Τέλος, σας θυμίζουμε ότι για καθυστερήσεις άνω της μίας ώρας, δικαιούστε επιστροφή χρημάτων σε μορφή πιστωτικού κουπονιού για το επόμενο εισιτήριό σας. Μην το αφήσετε ανεκμετάλλευτο.

*Ινστιτούτο Καταναλωτή: Για ζητήματα που στρέφονται ενάντια στα δικαιώματα του καταναλωτή, το ΙΝΚΑ δέχεται απορίες και παράπονα στο [email protected], ενώ εδώ θα βρείτε και έτοιμες φόρμες για ζητήματα που ανακύπτουν ανά περιόδους, όπως επί παραδείγματι για κινήματα εναντίον της υποχρεωτικής χρήσης της κάρτας αποδείξεων και το ένα ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας. Περισσότερα στοιχεία επικοινωνίας με το ΙΝΚΑ θα βρείτε εδώ

*Συνήγορος του Καταναλωτή: Η συγκεκριμένη αρχή αναλαμβάνει την άμεση και ανέξοδη διαμεσολάβηση για τη φιλική διευθέτηση διαφορών των καταναλωτών ή των ενώσεών τους με προμηθευτές του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις καταγγελίες τους κατά προμηθευτών για ζητήματα που θεωρούν ότι θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλειά τους ή συνιστούν προσβολή των οικονομικών συμφερόντων τους, είτε μέσω φόρμας υποβολής αναφοράς είτε με τους τρόπους που αναλύονται εδώ (μέσω φαξ, ταχυδρομείου, email στο [email protected] ή πηγαίνοντας οι ίδιοι στα γραφεία της Αρχής). Εδώ θα δείτε την διαδικασία της έρευνας μετά την καταγγελία σας και εδώ ένα υπόδειγμα αναφοράς προς τον Συνήγορο. 

*Γενική Γραμματεία Καταναλωτή: Άλλος ένας φορέας για τα δικαιώματα του καταναλωτή, αυτή τη φορά ο επίσημος φορέας του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Μπορείτε να συμπληρώσετε αυτή τη φόρμα σε περίπτωση που αντιμετωπίσατε κάποιο πρόβλημα ως καταναλωτής ή να καλέσετε στον αριθμό 1520 (τις καθημερινές, από τις 9.00 ως τις 15.00).

*ΕΚΠΟΙΖΩ: Τέλος, όσον αφορά τις καταναλωτικής φύσης καταγγελίες σας, υπάρχει και η εναλλακτική της Ένωσης Καταναλωτών – Ποιότητα της Ζωής, όπου μπορείτε να απευθύνεστε για κατηγοριοποιημένες καταγγελίες-διαμαρτυρίες, όπως για παράδειγμα σε τράπεζες ή ασφαλιστικές εταιρίες. Μάθετε περισσότερα εδώ

*Συνήγορος του Πολίτη: Για υποθέσεις κοινωνικής προστασίας, ποιότητας ζωής, δικαιωμάτων και ισότητας των ανθρώπων, και όλα όσα μπορείτε να δείτε εδώ, μπορείτε να συντάξετε αναφορά προς τον Συνήγορο του Πολίτη, ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ

*Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών: Μέσω της ειδικής φόρμας της ΕΕΤΤ μπορείτε να πραγματοποιείτε καταγγελίες για ζητήματα τηλεπικοινωνιών, ήτοι για τις διαφορές σας με εταιρίες τηλεφωνίας και παρόχους ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Εδώ θα δείτε τις αρμοδιότητες της ΕΕΤΤ και εδώ για τα θέματα για τα οποία δεν είναι αρμόδια, με αντίστοιχη παραπομπή στους κατάλληλους φορείς.

*Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης: Ναι, με αυτόν τον τρόπο επιβάλλονται τα πρόστιμα στο τηλεοπτικά προγράμματα. Θιγμένοι τηλεθεατές απευθύνονται στο ΕΣΡ και καταγγέλλουν κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό ή πρόγραμμα που θεωρούν προσβλητικό. Οι καταγγελίες πραγματοποιούνται στο email [email protected] , ενώ τηλεφωνικά μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Συμβούλιο στο 2131502300-1. Περισσότερες πληροφορίες, εδώ

*Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών: Η συγκεκριμένη Αρχή είναι αρμόδια για την διασφάλιση της επικοινωνίας μας και να εξετάζει την πιθανότητα υποκλοπών που αφορά κινητή ή σταθερή τηλεφωνία, διαδίκτυο ή ταχυδρομικές υπηρεσίες. Η φόρμα καταγγελίας βρίσκεται εδώ ενώ εδώ θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τις καταγγελίες, τα ερωτήματα και την ενημέρωση προς πολίτες και παρόχους για θέματα απορρήτου. 

*Αστυνομικές επιλογές: Αστυνομία δεν είναι μόνο το 100. Για επιμέρους ζητήματα μπορείτε να απευθύνεστε στους εξής αριθμούς:
-109: Καταγγελίες σχετικές με ναρκωτικά
-171: Επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν Έλληνες και μη τουρίστες, σε ελληνική, αγγλική, γαλλική και γερμανική γλώσσα
-170, 1964 και 1014: Επικοινωνία με την αντιτρομοκρατική υπηρεσία
-11012: Εδώ μπορείτε να κάνετε καταγγελίες σχετικές με οικονομικά θέματα αλλά και με θέματα που αφορούν την δίωξη του ηλεκτρονικού εγκλήματος. Μπορείτε επίσης να στείλετε τις καταγγελίες σας στο [email protected].
-11414: Εδώ μπορείτε να καταγγείλετε περιστατικά ρατσιστικής βίας και επιθέσεις σε μετανάστες. Για θέματα μεταναστών μπορείτε επίσης να κάνετε online καταγγελίες στην Ένωση Μεταναστών Ελλάδος, εδώ

*Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: Στην περίπτωση που θεωρείτε ότι θίγεται κατά οποιονδήποτε τρόπο η προστασία των προσωπικών σας δεδομένων, μπορείτε να προσφύγετε στην συγκεκριμένη Αρχή, είτε για καταγγελίες είτε για σχετικά ερωτήματα. Εδώ θα βρείτε το σχετικό έντυπο καταγγελίας και ερωτήματος, το οποίο μπορείτε να στείλετε ταχυδρομικώς, με φαξ, αυτοπροσώπως στα γραφεία της Αρχής ή ηλεκτρονικά, εφόσον εγγραφείτε στην ιστοσελίδα http://www.dpa.gr . Η κάθε υπόθεση, θα διερευνάται μόνο εφόσον δεν είναι αόριστη, αβάσιμη ή ανώνυμη, και τελικά η Αρχή μπορεί να επιβάλλει μόνο διοικητικές κυρώσεις στον καταγγελλόμενο ή να παραπέμψει την υπόθεση στην αρμόδιο Εισαγγελέα.

*Safeline: To Safeline.gr υλοποιείται από τον Ινστιτούτο Πληροφορικής του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και από το SAFENET, και δέχεται καταγγελίες για το παράνομο περιεχόμενο που μπορεί να συναντήσετε στο διαδίκτυο, ηλεκτρονικά, μέσω αυτής της φόρμας.

*Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο: Το Παρατηρητήριο Παραπλανητικής Διαδικτυακής Διαφήμισης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος δέχεται αναφορές μέσω αυτής της φόρμας, για περιπτώσεις που… άλλα σας έταζε η παρουσίαση του ξενοδοχείου και άλλα βρήκατε όταν βρεθήκατε σε αυτό. 

*ΣΔΟΕ: Για περιπτώσεις οικονομικών εγκλημάτων – ή απλώς αν κάποιος επιχειρηματίας δεν σας δώσει απόδειξη για την αγορά σας, μπορείτε να καλείτε το 1517 ή να στέλνετε email στο [email protected]

*Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων: Στην τηλεφωνική γραμμή 1521 μπορείτε να πραγματοποιείτε καταγγελίες και αναφορές για ζημιές σε δημόσια έργα, από λακκούβες μέχρι ευρύτερες φθορές σε δρόμους, φρεάτια και υποδομές.

*Χαμόγελο του Παιδιού: Στην γραμμή SOS 1056 μπορείτε να αναφέρετε περιστατικά που αφορούν την ασφάλεια, την υγεία και την ψυχολογία των παιδιών, είτε ανώνυμα είτε επώνυμα.

*Παράπονα για οδηγούς ταξί: Στο 1019 μπορείτε να αναφέρετε παραβάσεις των οδηγών ταξί, όπως άρνηση μίσθωσης, αγένεια, αυθαίρετη χρέωση κλπ.

*Συμπολίτες με αναπηρία: Στην γραμμή 1889 του υπουργείου Μεταφορών πραγματοποιούνται αναφορές καθώς και ενημέρωση για τα προβλήματα που συναντούν στις μετακινήσεις τους οι άνθρωποι με αναπηρίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Μια άδικη ειρήνη είναι προτιμότερη από έναν δίκαιο πόλεμο."

Κικέρων, Ρωμαίος ρήτορας & πολιτικός

  • 1952 - Ο Νικόλαος Πλαστήρας αναλαμβάνει Πρωθυπουργός της Ελλάδος

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v