ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑΠΩΣ ΝΑ...

Τεχνικές αντιμετώπισης του στρες στη στιγμή

Νιώθεις το στρες να σε καταπίνει σαν ένα βαθύ κι ατέλειωτο ποτάμι; Πάρε μια βαθιά ανάσα και ρίξε ένα βλέφαρο σε κάποια tips που θα σε ξε-αγχώσουν στη στιγμή.

Τεχνικές αντιμετώπισης του στρες στη στιγμή

Το στρες αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με αυτό σε καθημερινή βάση. Ο μοντέρνος τρόπος ζωής, η εργασία, η υγεία αλλά και την τελευταία διετία το στρες που προκλήθηκε από την πανδημία είναι κάποιοι από τους σημαντικότερους παράγοντες που συντελούν στην αύξηση του άγχους για το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Παρότι είναι σχεδόν ουτοπικό να φανταστεί κάποιος μια ζωή όπου το στρες θα απουσιάζει πλήρως, είναι ενθαρρυντικό ότι υπάρχουν αποδεδειγμένα τεχνικές μείωσης και καταπολέμησης του.

Μια από τις πιο αποτελεσματικές τεχνικές είναι η φυσική άσκηση η ακόμα πιο απλά η κίνηση  για εκείνους που απεχθάνονται και μόνο το άκουσμα της λέξης γυμναστική. Δεν χρειάζεται να τρέξει κάποιος έναν μαραθώνιο η να συμμετάσχει σε πολύωρο ποδηλατικό γύρο για να αποκομίσει τα ωφελη που υπάρχουν  όταν το σώμα μας είναι σε κίνηση. Για όσους απέχουν από την φυσική άσκηση το περπάτημα ή μια μικρή διαδρομη με το ποδήλατο είναι μια πολύ καλή αρχή μιας και η κίνηση σύμφωνα με πολλές έρευνες μειώνει τα επίπεδα του στρες και βελτιώνει τη διάθεση μας. Αντίθετα η καθιστική ζωή ενδεχομένως να προκαλέσει αύξηση του στρες και διαταραχές στον ύπνο μεταξύ άλλων.

Η επόμενη τεχνική συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την προαναφερθείσα και πολλοί αποδίδουν σε αυτή την καλή τους διάθεσή και την αντιμετώπιση του άγχους ειδικά στις περιόδους εγκλεισμού λόγω καραντίνας. Πρόκειται για τις θαυματουργές ιδιότητες της φύσης και της παρουσίας μας σε εκείνη είτε για φυσική άσκηση είτε ακόμα και για ένα δεκάλεπτο αποσυμπίεσης από την καθημερινότητα απλά σε ένα πάρκο της πόλης. Τα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές αναφορές στην Δασοθεραπεια, ένας όρος που έκανε πρώτη φορά την εμφάνισή του στην Ιαπωνία τη δεκαετία του 1980, που πολύ απλά είναι ο περίπατος σε δάσος έτσι ώστε να συνδεθούμε με την φύση και να δημιουργηθεί ένα αίσθημα ευεξίας.

Η δραστική μείωση του χρόνου που αφιερώνουμε μπροστά  σε μια οθόνη είναι άλλη μια τεχνική που πιθανότατα θα συνδράμει στο να απαλλαγούμε από το στρες. Αρκετοί επιστήμονες έχουν συνδέσει την χρήση του κινητού με αυξημένο στρες ενώ τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επίσης σε αρκετές περιπτώσεις αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική μας υγεία. Αντικαθιστώντας τον χρόνο που περνάμε κοιτώντας μια οθόνη με το να συναντηθούμε η έστω να μιλήσουμε τηλεφωνικά με την οικογένεια και τους φίλους μας είναι ακόμα ένα όπλο στην φαρέτρα μας για την αντιμετώπιση του στρες. Μοιραστείτε τους προβληματισμούς σας με το κοινωνικό σας δίκτυο καθώς η ουσιαστική επικοινωνία με αυτό μας βοηθάει σε πολλές περιπτώσεις να βγούμε από το αδιέξοδο και να προσεγγίσουμε τα πράγματα από άλλη σκοπιά.

Για όσους έχουν ήδη κάποιο κατοικίδιο στο σπίτι τους ο ποιοτικός χρόνος μαζί τους είναι μια τεχνική που σύμφωνα με την επιστήμη έχει πολύ θετική επιρροή στην ψυχική μας υγεία. Όταν αγκαλιάζουμε η χαϊδεύουμε το κατοικίδιο μας, το σώμα μας εκκρίνει ωκυτοκίνη, γνωστή και ως ορμόνη της αγάπης, η οποία συνδέεται με την καλή διάθεση. Επιπλέον, όσοι είναι ιδιοκτήτες σκύλων και βγαίνουν βόλτα μαζί τους επωφελούνται διπλά μιας και χάρη στους φίλους τους “αναγκάζονται” να περπατήσουν με τα γνωστά όπως προαναφέραμε οφέλη της κίνησης.

Η επόμενη μέθοδος αντιστρες με γρήγορα αποτελέσματα δεν διεκδικεί δάφνες καινοτομίας αλλά είναι απο τις πιο αποδοτικές. Πρόκειται για την μουσική και την χαλάρωση που προσφέρει σε στιγμές έντονου στρες. Επιλέξτε είτε απαλή μουσική είτε οικεία και αγαπημένα σας τραγούδια καθώς έχουν αποδεδειγμένα θεραπευτικές δυνάμεις. Η μουσική μπορεί να μειώσει τους παλμούς της καρδιάς αλλά και την αρτηριακή πίεση και είναι αρωγός στην προσπάθεια μας να χαλαρώσουμε όταν είμαστε στρεσαρισμένοι. Άλλες τεχνικές τις οποίες πολλοί επαγγελματίες ψυχικής υγείας προτείνουν είναι οι βαθιές ανάσες, ο διαλογισμός, η υγιεινή διατροφή και ο επαρκής ύπνος. Όλα τα παραπάνω βοηθούν σε κάποιο βαθμό στον αγώνα κατά του στρες αλλά για κάποιον που νιώθει ότι χρειάζεται την βοήθεια κάποιου ατόμου καταρτισμένου στο αντικείμενο τότε η καλύτερη λύση είναι να απευθυνθεί σε επαγγελματία ψυχικής υγείας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Ένα βιβλίο διαβασμένο από χίλιους διαφορετικούς ανθρώπους είναι χίλια διαφορετικά βιβλία."

Αντρέι Ταρκόφσκυ, Ρώσος σκηνοθέτης

  • 337 - Πεθαίνει ο Μέγας Κωνσταντίνος, αυτοκράτορας της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και ισαπόστολος.
    1813 - Γεννιέται ο Ρίχαρντ Βάγκνερ, Γερμανός μουσουργός.
    1825 Πεθαίνει η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, αγωνίστρια της Ελληνικής Επανάστασης.
    1885 - Πεθαίνει ο Βικτόρ Ουγκώ, Γάλλος συγγραφέας.
    1917 - Γεννιέται ο Στέλιος Ανεμοδουράς, συγγραφέας του Μικρού Ήρωα.
    1960 - Στη νότιο Χιλή σημειώνεται ο ισχυρότερος σεισμός που έχει καταγραφεί, 9,5 βαθμοί της κλίμακας Ρίχτερ.
    1963 - Πραγματοποιείται δολοφονική επίθεση εναντίον του βουλευτή της Ε.Δ.Α., Γρηγόρη Λαμπράκη, στη Θεσσαλονίκη. Ο Λαμπράκης εξέπνευσε στις 27 Μαΐου.

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v