Μυστικά ξενοδοχείων: Όσα δεν θα ήθελαν να ξέρετε

Από τις προσφορές που θα βρείτε μόνο online μέχρι τη διαφορά που θα πετύχετε στην τιμή πόρτας αν εμφανιστείτε χωρίς κράτηση, μικρά και μεγαλύτερα μυστικά που τα ξενοδοχεία θα προτιμούσαν να μην ξέρετε.
Μυστικά ξενοδοχείων: Όσα δεν θα ήθελαν να ξέρετε
Πόσο έγκαιρα συμφέρει να κάνετε κράτηση στις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων για να πετύχετε καλύτερες τιμές; Τι γίνεται με τις online προσφορές; Έχουν όντως οι μηχανές αναζήτησης τις καλύτερες τιμές –και αν ναι, πώς βγάζουν κέρδος αυτοί που υπόσχονται ότι δεν σας χρεώνουν κανένα ποσοστό κράτησης; Οι απαντήσεις δεν είναι πάντα τόσο προφανείς όσο θα φανταζόταν κανείς για μια πελατοκεντρική βιομηχανία, που παρ’ όλα αυτά προτιμά σε ορισμένες περιπτώσεις να κρατά τα μυστικά της.

Οι προσφορές online

Σίγουρα, το internet και η στροφή ενός ολοένα και μεγαλύτερου κοινού ταξιδιωτών σε αυτό, έκανε καλό στα ξενοδοχεία, όσον αφορά την αυτάρκεια και την ανεξαρτησία τους. Ο καθένας πλέον μπορεί να βάλει το ξενοδοχείο του σε μια μηχανή αναζήτησης, γλιτώνοντας χρόνο και χρήμα από συνεργασίες με ταξιδιωτικά γραφεία και διαφημίσεις, αλλά και νεκρές περιόδους κατά τις οποίες τα οργανωμένα γκρουπ δεν ταξιδεύουν. Ουδέν καλό αμιγές κακού, όμως: ο ανταγωνισμός online είναι τεράστιος και οι προσφορές γίνονται αναγκαστικά ολοένα και μεγαλύτερες.

Αν δεν είστε εξοικειωμένοι με sites όπως το Booking.com, κανένας receptionist δεν θα σας παραπέμψει στις ηλεκτρονικές του λίστες, από τη στιγμή που έχει την ευκαιρία να σας πουλήσει το δωμάτιο τηλεφωνικά, με την τιμή πόρτας. Δεν είναι μόνο ότι σε τέτοια sites η τιμή είναι συχνά μειωμένη έως και -50%, αλλά και ότι το ξενοδοχείο πληρώνει ένα ποσοστό από το τελικό ποσό που παίρνει από εσάς στο Booking.com, που είναι ουσιαστικά ο μεσάζοντας. Χώρια ότι, από τη στιγμή που θα ανοίξετε την Κερκόπορτά του, θα έχετε την ευκαιρία να συγκρίνετε χιλιάδες ξενοδοχεία στη γύρω περιοχή, πολλά εκ των οποίων ενδέχεται να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες σε χαμηλότερες τιμές από εκείνο με το οποίο μιλάτε τώρα. Εφιάλτης.

Οι δωρεάν (και οι υπόλοιπες) παροχές

Δεν είναι πάντα ξεκάθαρο τι ακριβώς περιλαμβάνεται στην τιμή του δωματίου σας –πέραν ίσως του πρωινού. Το mini bar, το parking, η χρήση του internet και το room service μπορεί να φουσκώσουν τον λογαριασμό σας κατά αρκετά ευρώ, χωρίς να το καταλάβετε. Γι’ αυτό, πριν κλείσετε το δωμάτιο, και ειδικά αν γνωρίζετε εκ των προτέρων ότι θα χρειαστείτε κάποιες από αυτές τις παροχές –το parking και το internet, για παράδειγμα– βεβαιωθείτε ότι έχετε διαβάσει τα ψιλά γράμματα σχετικά με τις χρεώσεις τους, ή ρωτήστε αν περιλαμβάνονται στην τιμή.

Το δωμάτιό σας μπορεί να μην είναι τόσο καθαρό όσο φαίνεται

Εκατοντάδες άτομα περνούν κάθε χρόνο από ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Και μπορεί το προσωπικό και η διεύθυνση να κάνουν τα πάντα για να δείχνει –και εν πολλοίς να είναι– το δωμάτιό σας πεντακάθαρο, υπάρχουν όμως σίγουρα κάποια σημεία τα οποία αν τα κοιτούσατε στο μικροσκόπιο θα αποδεικνύονταν ο τέλειος εφιάλτης του μικροβιοφοβικού. Τα παπλώματα και τα μαξιλάρια, για παράδειγμα, δεν πλένονται μετά από κάθε χρήση –γι’ αυτό υπάρχουν τα σεντόνια και οι μαξιλαροθήκες, ώστε να μπορούν να αλλάζονται.

Αυτό, βέβαια, δεν είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό, αν δεν είστε από εκείνους που κυκλοφορούν με ένα betadin στο χέρι και θεωρούν το bungee jumping λιγότερο τρομακτικό από την χρήση δημόσιας τουαλέτας. Αν είστε, ένα μικρό φιλοδώρημα για την καθαρίστριά σας (η οποία ούτως ή άλλως το αξίζει, ως η πιο κακοπληρωμένη υπάλληλος σε μια βιομηχανία εκατομμυρίων) μπορεί να σας εξασφαλίσει υπηρεσίες ανώτερες του μέσου όρου –συν το κεφάλι σας ήσυχο, που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι και το σημαντικότερο όλων. Αν αποφασίσετε να της το αφήσετε, κάντε το μαζί με ένα σημείωμα –ώστε να ξέρει πως προορίζεται για εκείνη, και δεν είναι απλά κέρματα που ξεχάσατε στο κομοδίνο.

Μπορεί να πετύχετε καλύτερη τιμή αν δεν κάνετε κράτηση

Προσοχή: Μην συνεχίσετε να διαβάζετε αυτήν την παράγραφο, αν δεν είστε από τους ανθρώπους που γενικά έχουν την τύχη με το μέρος τους, ή αν ταξιδεύετε μόνο Δεκαπενταύγουστο και πασχαλινά τετραήμερα. Αφού το ξεκαθαρίσαμε αυτό, μπορούμε να σας πούμε ότι, εκτός περιόδων αιχμής, αν εμφανιστείτε ένα απόγευμα στην πόρτα του ξενοδοχείου, το οποίο θα τυγχάνει να έχει δωμάτια ελεύθερα, η τιμή που θα διαπραγματευτείτε θα είναι σημαντικά χαμηλότερη από την τιμή πόρτας. Προφανώς, κάθε ιδιοκτήτης ξενοδοχείου θα προτιμήσει να νοικιάσει ένα δωμάτιο στη μισή τιμή, από το να μην το νοικιάσει καθόλου. Μία τελευταία εξαίρεση αποτελούν συχνά οι μεγάλες αλυσίδες, οι οποίες έχουν πάγια πολιτική να μην ρίχνουν τις τιμές των δωματίων τους (για λόγους πρεστίζ) ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα έχουν πολλά βράδια κενά δωμάτια.

Οι περιγραφές δεν λένε πάντα όλη την αλήθεια

Και, το κυριότερο, οι επαγγελματικές φωτογραφίες δε λένε πάντα όλη την αλήθεια –ο φωτισμός μπορεί να κάνει θαύματα, κι αν δεν μπορούσε, η επαγγελματική φωτογραφία ως έννοια δεν θα υφίστατο. Τα sites των ξενοδοχείων, όπως και οι περιγραφές τους σε μηχανές αναζήτησης τύπου Booking, δεν έχουν άλλο λόγο ύπαρξης πέραν του να σας πείσουν να κάνετε την κράτησή σας. Αν χρειαστεί να στρογγυλέψουν και λίγο την αλήθεια για να το πετύχουν, μπορείτε να είστε σίγουροι ότι θα το κάνουν –κι εσείς θα το κάνατε. Φράσεις όπως «λίγα λεπτά μακριά από το X αξιοθέατο/ κέντρο της πόλης/ αεροδρόμιο» είναι καμπανάκια ότι πρέπει να σηκώσετε το ακουστικό του τηλεφώνου σας για να ρωτήσετε κατ’ αρχάς πόσο λίγα είναι τα λίγα λεπτά (ο χρόνος είναι σχετικός) και δεύτερον αν αυτή η απόσταση των λίγων λεπτών έχει υπολογιστεί με τα πόδια, με το αυτοκίνητο, ή με υπερηχητικό Learjet.

Αν δεν εντοπίσετε διφορούμενες φράσεις στις περιγραφές, ή δεν έχετε ακάλυπτα ζητήματα ζωτικής σημασίας (π.χ. ότι πρέπει να είστε δίπλα στο αεροδρόμιο, γιατί αλλιώς θα χάσετε την πρωινή σας πτήση) ρίξτε και μια ματιά στα σχόλια και τις αξιολογήσεις των χρηστών του site. Προσοχή, όμως: από τότε που το Trip Advisor και το Booking έκαναν τα σχόλια των χρηστών ευαγγέλιο για την διαδικτυακή κοινότητα των ταξιδιωτών, δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις των ανταγωνιστών που γράφουν σχόλια για να αποτρέψουν υποψήφιους πελάτες από το να κάνουν κράτηση στο απέναντι ξενοδοχείο, κατά το ανέκδοτο με την κατσίκα και τον γείτονα. Ένα σχόλιο που λέει ότι το ξενοδοχείο έχει κατσαρίδες, και το οποίο ακολουθείται από δέκα άλλα χρηστών που δεν τις πρόσεξαν, είτε δεν είναι πολύ αξιόπιστο είτε γράφτηκε πριν την απολύμανση.

Η.Κ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v