Μαυροδάφνη: Μια εμφιαλωμένη δεσποινίς… ετών 65!
                                        «Πώς τολμάς νεαρέ μου, έχω τα χρόνια της μητέρας σου, ξέρεις!» μου φάνηκε ότι την άκουσα να λέει καθώς την ζύγιαζα στα χέρια μου, έτοιμος για τα μεγάλα αποκαλυπτήρια. Όχι, μην πάει το μυαλό σας στο πονηρό… Όσο να’ ναι, όμως, ένιωθα δέος, καθώς ήμουν έτοιμος να ανοίξω μία συλλεκτική φιάλη Μαυροδάφνης του 1944...
                                    
                                    
                                    
                                                                        
                                    
                                         
                                                
 Η Μαυροδάφνη είναι ταυτισμένη με την σύγχρονη ιστορία του ελληνικού κρασιού, από τότε που, λίγο μετά τα μέσα του 19 αιώνα, ο Γουσταύος Κλάους έδωσε στο σκούρο σταφύλι της Αχαΐας το όνομα της λατρεμένης μελαχρινής ντόπιας μνηστής του. Η έμπνευση της οινοποίησης της Μαυροδάφνης όπως την ξέρουμε σήμερα ανήκει στον Κλάους, ο οποίος το 1854 εγκαταστάθηκε στην Πάτρα και στη συνέχεια ίδρυσε την οινοποιία Achaia-Clauss, με στόχο την παραγωγή και εμπορία της Μαυροδάφνης. Η Μαυροδάφνη είναι ένας επιδόρπιος οίνος που δημιουργείται με την προσθήκη αλκοόλ κατά την διάρκεια της αλκοολικής ζύμωσης. Με τον τρόπο αυτό το κρασί αποκτάει υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, διατηρώντας όμως τα φυσικά σάκχαρα, αλλά και αρκετά πρωτογενή αρώματα του σταφυλιού.
Η Μαυροδάφνη είναι ταυτισμένη με την σύγχρονη ιστορία του ελληνικού κρασιού, από τότε που, λίγο μετά τα μέσα του 19 αιώνα, ο Γουσταύος Κλάους έδωσε στο σκούρο σταφύλι της Αχαΐας το όνομα της λατρεμένης μελαχρινής ντόπιας μνηστής του. Η έμπνευση της οινοποίησης της Μαυροδάφνης όπως την ξέρουμε σήμερα ανήκει στον Κλάους, ο οποίος το 1854 εγκαταστάθηκε στην Πάτρα και στη συνέχεια ίδρυσε την οινοποιία Achaia-Clauss, με στόχο την παραγωγή και εμπορία της Μαυροδάφνης. Η Μαυροδάφνη είναι ένας επιδόρπιος οίνος που δημιουργείται με την προσθήκη αλκοόλ κατά την διάρκεια της αλκοολικής ζύμωσης. Με τον τρόπο αυτό το κρασί αποκτάει υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, διατηρώντας όμως τα φυσικά σάκχαρα, αλλά και αρκετά πρωτογενή αρώματα του σταφυλιού.  Αυτό άλλωστε μαρτυράει και η γαλάζια ταινία που φέρει κάθε φιάλη Μαυροδάφνης, η οποία αφορά στην ένδειξη οίνου ΟΠΕ, που είναι και η ανώτατη κατηγορία ποιότητας στο ελληνικό κρασί. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η κατανάλωση (και η εικόνα) της Μαυροδάφνης βρίσκονται σε ύφεση, κυρίως στην ελληνική αγορά. Αυτό συμβαίνει επειδή η Μαυροδάφνη είναι κρασί που δεν χρησιμοποιείται στο τραπέζι με το φαγητό, αλλά πίνεται ως λικέρ, ή συνδυάζεται πολύ προσεκτικά με επιλεγμένα τρόφιμα. Για τον ίδιο λόγο η κατανάλωση επιδόρπιων οίνων στην Ελλάδα είναι γενικά περιορισμένη, και μονοπωλείται κυρίως από κρασιά και αποστάγματα εισαγωγής. Κατ’ επέκταση, το marketing που γίνεται γύρω από την Μαυροδάφνη είναι σχεδόν ανύπαρκτο, καταδικάζοντάς την σε παράταση της αφάνειας και χαμηλής προτίμησής της στην αγορά.
Αυτό άλλωστε μαρτυράει και η γαλάζια ταινία που φέρει κάθε φιάλη Μαυροδάφνης, η οποία αφορά στην ένδειξη οίνου ΟΠΕ, που είναι και η ανώτατη κατηγορία ποιότητας στο ελληνικό κρασί. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, η κατανάλωση (και η εικόνα) της Μαυροδάφνης βρίσκονται σε ύφεση, κυρίως στην ελληνική αγορά. Αυτό συμβαίνει επειδή η Μαυροδάφνη είναι κρασί που δεν χρησιμοποιείται στο τραπέζι με το φαγητό, αλλά πίνεται ως λικέρ, ή συνδυάζεται πολύ προσεκτικά με επιλεγμένα τρόφιμα. Για τον ίδιο λόγο η κατανάλωση επιδόρπιων οίνων στην Ελλάδα είναι γενικά περιορισμένη, και μονοπωλείται κυρίως από κρασιά και αποστάγματα εισαγωγής. Κατ’ επέκταση, το marketing που γίνεται γύρω από την Μαυροδάφνη είναι σχεδόν ανύπαρκτο, καταδικάζοντάς την σε παράταση της αφάνειας και χαμηλής προτίμησής της στην αγορά. 





 
 
