ΕΥΕΞΙΑΑΣΚΗΣΗ

”Νέα” γυμναστική για ηρεμία και χαλάρωση

Ασκήσεις γράμμωσης, αρμονικά συνδυασμένες με στοιχεία χορού και γιόγκα. Με δύο λέξεις: Ιαματική γυμναστική. Μάθετε για το ρηξικέλευθο σύστημα ασκήσεων που υπό τους ήχους μουσικής βελτιώνει την εμφάνισή σας θεραπεύοντας ταυτόχρονα οργανικές δυσλειτουργίες.

”Νέα” γυμναστική για ηρεμία και χαλάρωση

πηγή: Iatronet.gr

της Αναστασίας Κουλένκο (*)

Η ιαματική γυμναστική είναι ένα σύστημα ασκήσεων που συνδυάζει αρμονικά στοιχεία χορού, γιόγκα, ασκήσεων γράμμωσης και αντι-γυμναστικής.

Οι παραπάνω τεχνικές έχουν σκοπό να βοηθήσουν το σώμα να αποκτήσει σωστή στάση, δύναμη, ευκινησία, ευλυγισία και ισορροπία. Να καλλιεργήσει την ικανότητα σωστής χρήσης του σώματος, απομακρύνοντας τις εντάσεις της καθημερινότητας και βελτιώνοντας την υγεία γενικότερα.

Το μάθημα ιαματικής γυμναστικής αποτελείται από τέσσερα μέρη: ζέσταμα, στάσεις, ενδυνάμωση και χαλάρωση.

Επίσης προσαρμόζεται ανάλογα με τη φυσική κατάσταση, την ηλικία, τις προσωπικές ανάγκες και τις σωματικές δυνατότητες του καθενός.

Η μουσική και οι ήχοι που συνοδεύουν το μάθημα επιλέγονται με βάση τις ανάγκες και τον ειδικό σκοπό του κάθε μαθήματος. Οι επιδράσεις των ασκήσεων της ιαματικής γυμναστικής είναι αισθητές σε όλα τα συστήματα του ανθρώπινου οργανισμού:

* Δίνουν μεγαλύτερη ελαστικότητα στις αρθρώσεις κάνοντάς τες πιο δυνατές και ελαστικές. Ευθυγραμμίζουν τη σπονδυλική στήλη φροντίζοντας να είναι πιο εύκαμπτη και αυξάνουν τη ροή του αίματος που χρησιμεύει για την απομάκρυνση των αλάτων από τις κλειδώσεις.

* Καλλιεργούν επιμήκεις σωστά γραμμωμένους μυς, ελεύθερους από ένταση, λειτουργικούς στις καθημερινές δραστηριότητες.

* Βελτιώνουν την εμφάνιση κάνοντας το σώμα πιο καλλίγραμμο και με ανανεωμένη όψη.

* Βελτιώνεται η κυκλοφορική απόδοση του οργανισμού που επιτρέπει τον πιο αργό σφυγμό και τη χαμηλότερη πίεση. Η ροή του αίματος και τα αγγεία μέσα από τους οποίους εισέρχεται καθαρίζουν και γίνεται μία διαδικασία αποτοξίνωσης.

* Τονώνεται η ροή του αίματος προς τα πεπτικά όργανα καλυτερεύοντας την πεπτική ικανότητα.

* Βελτιώνεται η ψυχική διάθεση.

Η αναπνοή στην ιαματική γυμναστική είναι αργή και ρυθμική, συνήθως συνδεδεμένη με την κίνηση. Όταν η αναπνοή είναι αργή ο νους χαλαρώνει. Το αποτέλεσμα είναι πιο ήρεμο και πιο γαλήνιο μυαλό.

Η ιαματική γυμναστική συμπεριλαμβάνει ασκήσεις χαλάρωσης. Η νευρική ένταση είναι το κύριο πρόβλημα της εποχής μας, η χαλάρωση είναι το πολύτιμο αντίδοτο.

Βοηθάει να έρθει κανείς σε επαφή με το σώμα σαν μία αδιάσπαστη ολότητα, να επικοινωνήσει και να ακούσει τα μηνύματά του.

Η Terez Berdera που επινόησε την αντι-γυμναστική, επισήμανε: ”Για να αισθάνεται κανείς καλά μέσα στο σώμα του, πρέπει πρώτα απ’ όλα να δέχεται, να αντιλαμβάνεται και να αναπτύσσει τις αισθήσεις του”. Ο Francois Delsarte, θεωρητικός του εκφραστικού χορού, παρομοίασε τις αισθήσεις με το κρασί και το ανθρώπινο σώμα με το αγγείο. ”Το ακριβότερο κρασί χύνοντας από το μπουκάλι χάνεται αν δεν υπάρχει το αγγείο να το δεχτεί”.

Όταν το σώμα είναι κουρασμένο ή άρρωστο, είναι δύσκολο να κάνουμε θετικές σκέψεις και να έχουμε καλή διάθεση. Ο Ρόμπερτ Νατζέμυ, αφιερωμένος στη γιόγκα και την υγεία, λέει πως ”κάθε σωματική ενόχληση είναι αιτία διανοητικής αναταραχής. Συγχρόνως και τα διανοητικά προβλήματα αντανακλώνται στο σώμα”.

Αν δεχτούμε αυτή την ολιστική προσέγγιση, αποκτάμε ευθύνη για την υγεία μας και χαρά για τη ζωή.

(*) Η κ. Κουλένκο είναι εναλλακτική θεραπεύτρια και δασκάλα χορού.

πηγή: Iatronet.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Πάντα είμαστε λιγότερο μόνοι απ’ όσο νομίζουμε."

Philippe Sollers, Γάλλος συγγραφέας

  • 2002 - Ελλάδα: Σταματάει η χρήση της δραχμής μετά από μια περίοδο 2 μηνών από την ημέρα που ξεκίνησε η χρήση του ευρώ.

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2