Scott Pilgrim vs. The World: Η ποπ κουλτούρα στα καλύτερά της

Καταιγιστικό χιούμορ, άψογος ρυθμός, αναπάντεχα σκηνοθετικά ευρήματα και καλές ερμηνείες. Η νέα ταινία του Έντγκαρ Ράιτ κινείται με άνεση μεταξύ manga, video game και ρομαντικής κωμωδίας, πετυχαίνοντας τον στόχο της: να μας διασκεδάσει.
Scott Pilgrim vs. The World: Η ποπ κουλτούρα στα καλύτερά της
του Λουκά Τσουκνίδα

Για όσους από εμάς γεμίζουν τις συζητήσεις, τα κείμενα και το χιούμορ τους με φρενήρεις, σκόρπιες και ασύνδετες, φαινομενικά, αναφορές στην ποπ κουλτούρα, ο Έντγκαρ Ράιτ δεν μπορεί να κάνει τίποτα αποτυχημένο. Αφού, λοιπόν, το γλέντησε με τα φιλαράκια του, Σάιμον Πεγκ και Νικ Φροστ, στο “Shaun of the Dead” και το “Hot Fuzz” είπε να δοκιμαστεί κάπου αλλού, μεταφέροντας στην οθόνη ένα δυτικού τύπου μάνγκα ονόματι “Scott Pilgrim vs. The World”. Ο βρετανός ταξιδεύει στο Τορόντο, όπου το γλεντάει και πάλι: ανακατεύει τις φόρμες, διογκώνει τους χαρακτήρες, κοροϊδεύει και αυτοσαρκάζεται χωρίς, όμως, να ξεχνά την παρουσία του θεατή. Μαζί του, το γλεντάμε κι εμείς.

Ο Σκοτ Πίλγκριμ (Μάικλ Σέρα) είναι ένας έφηβος απ' το Τορόντο που έχει τελειώσει το σχολείο κι είναι στο στάδιο του ψαξίματος γενικότερα, αλλά κυρίως στον αισθηματικό τομέα, ο οποίος είναι αυτός που μας ενδιαφέρει. Νόμιζε ότι είχε βρει τον έρωτα της ζωής του, αλλά εκείνη, η Ένβι Άνταμς (Μπρι Λάρσον), τον παράτησε για μια καριέρα στη μουσική κι αυτός, μέλος του μελαγχολικού ποπ γκρουπ Sex Bob-omb, έπεσε στο πρώτο πιπίνι που βρήκε μπροστά του, την κινεζούλα Νάιβς Τσάου (Έλεν Γουόνγκ) που τον έχει ερωτευτεί τρελά. Βέβαια, όλοι όσοι ενδιαφέρονται για 'κείνον, η κουτσομπόλα κι επικριτική αδερφή του Στέισι (Άνα Κέντρικ), ο γκέι συγκάτοικός του Γουάλας (Κίραν Κάλκιν) κι όλη η μπάντα του, του λένε ν' αφήσει την πιτσιρίκα ήσυχη για να μην την πληγώσει και να προσπαθήσει να ξεπεράσει την Ένβι με μια ενήλικη γκόμενα, από 'κείνες που ενδέχεται και να σε πληγώσουν ξανά.

Τότε, μπαίνει στη ζωή του η Ραμόνα Φλάουερς (Μέρι Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ), μια νεοϋορκέζα που βρέθηκε στο Τορόντο για να ξεφύγει από έναν υπερβολικά κτητικό πρώην και μια περίεργη ομάδα ανθρώπων που αποτελείται από όλους τους πρώην της και στοιχειώνει την ερωτική ζωή της. Ο Σκοτ την πατάει μαζί της κι αποφασίζει να πληγώσει τη Νάιβς και να προχωρήσει με τη ζωή του, όταν ανακαλύπτει ότι αυτό δεν είναι καθόλου εύκολο. Οι 7 κακοί πρώην της Ραμόνα δεν αστειεύονται και για να την κάνει δική του πρέπει να τους νικήσει όλους σε μια σειρά μονομαχιών μέχρι θανάτου.
 
[Το trailer της ταινίας]


Το “Scott Pilgrim vs. The World”, πίσω απ' την εκθαμβωτική βιτρίνα που θυμίζει τεράστιο βίντεο γκέιμ ή εφηβικό όνειρο, αγχωτικό και περιπετειώδες μαζί, είναι μια ιστορία ενηλικίωσης καθόλου διαφορετική από άλλες πιο ρεαλιστικές, ρομαντικές, κωμικές ή δραματικές. Ο Σκοτ αρνείται να μεγαλώσει και να δεχτεί ότι, όσο καλόβολος, τρυφερός κι εσωστρεφής κι αν είναι, δεν παύει να αποτελεί δυνητικά απειλή για τα αισθήματα των άλλων ανθρώπων και πρέπει να μάθει να τα υπολογίζει χωρίς να τα περνά μέσα απ' το φίλτρο της προσωπικής του ευδαιμονίας.

Η πιτσιρίκα που τον λατρεύει του είναι αδιάφορη, αλλά και ακίνδυνη, ενώ ικανοποιεί και την ανάγκη του να τον θαυμάζουν. Η Ραμόνα έρχεται στη ζωή του για να τον αφυπνίσει και να τον αναγκάσει να μάθει να αντιμετωπίζει τους εμπλεκόμενους στις υποθέσεις του κατά πρόσωπο, έστω κι αν είναι σε μια μονομαχία ως το θάνατο. Ο Σκοτ πρέπει να μάθει να κοιτάζει προς τα έξω, να καταλαβαίνει τη θέση των άλλων και τι ακριβώς είναι αυτό που ζητά ένα κορίτσι σ' έναν ενήλικο σύντροφο.

Ο Έντγκαρ Ράιτ έχει στα χέρια του ένα πολύ καλό πρωτογενές υλικό με το ομώνυμο βιβλίο του Μπράιαν Λι Ο' Μάλι, το οποίο, όμως, εκτείνεται σε έξι τόμους κι έπρεπε να διασκευαστεί σε ένα σενάριο δύο ωρών. Ο Βρετανός κι ο συνεργάτης του Μάικλ Μπακόλ, τα καταφέρνουν υπέροχα σ' αυτόν τον τομέα, στήνοντας μια αφήγηση ούτε υπερβολικά πυκνή ούτε αισθητά ασύνδετη, αφού κρατά τον Σκοτ Πίλγκριμ διαρκώς στο επίκεντρο χωρίς να "ρίχνει" κανέναν απ' τους δευτερεύοντες χαρακτήρες.
 
Όλοι έχουν τις στιγμές τους και μένουν στη μνήμη για μία τουλάχιστον ατάκα, ενώ κάνουν τον κεντρικό χαρακτήρα να μοιάζει αληθινός και απτός μέσα σ' αυτό το σουρεαλιστικό σκηνικό όπου περιφέρεται. Το χιούμορ είναι καταιγιστικό κι οι ασταμάτητες ειρωνικές αναφορές στην μοδάτη εναλλακτική κουλτούρα σε κάνουν ν' αναρωτιέσαι σε τι βαθμό αποτελούν υπόγεια αυτοκολακεία.

Η σκηνοθεσία του Ράιτ είναι χειρουργική, με άψογο ρυθμό και αναπάντεχα ευρήματα, ενώ το μοντάζ και η αισθητική σε αρπάζουν απ' το λαιμό και σε βάζουν πότε σε ένα μάνγκα, πότε σε μια ρομαντική κωμωδία και πότε σε ένα βίντεο γκέιμ. Ο Μάικλ Σέρα είναι αναμενόμενα καλός σε μια γνώριμή του περσόνα, ενώ η Μέρι Ελίζαμπεθ Γουίνστεντ (η τσιρλίντερ απ' το “Death Proof” δηλαδή) υπέροχη στο ρόλο της μοιραίας γυναίκας της ζωής του Σκοτ. Ο Κίραν Κάλκιν συμπληρώνει το τρίο με μια πληθωρική κωμική παρουσία, ενώ οι ηθοποιοί που παίζουν τους κακούς πρώην δείχνουν να το διασκεδάζουν πολύ, απ' τον Κρις Έβανς μέχρι και τον, πιστό σε κάθε ευκαιρία για μια ακόμη γελοία εμφάνιση, Τζέισον Σβάρτσμαν.

Με λίγα λόγια, το “Scott Pilgrim vs. The World” είναι μια υπερδιασκεδαστική ταινία φαντασίας με ένα κλισέ, εφηβικό, αλλά εντελώς οικείο σε όλους μας δραματικό υπόβαθρο.

Βγαίνουν ακόμη:
- Το δράμα “The American”, μια τυποποιημένη ταινία για έναν τυποποιημένο χαρακτήρα, καλοπαιγμένη και καλογυρισμένη, αλλά εξαιρετικά αδιάφορη.
- Το ενδιαφέρον οικογενειακό δράμα της Λίζα Τσολοντένκο “The Kids are All Right”, η ταινία τρόμου “The Last Exorcism”, η ταινία κινουμένων σχεδίων “Legend of the Guardians: The Owls of Ga`Hoole” και το ντοκιμαντέρ της Λουκίας Ρικάκη “Όνειρα σε άλλη γλώσσα”.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v