Χρυσές Σφαίρες 2010: Οι νικητές και τα παρασκήνια

Οι νικητές, τα παρασκήνια και ποιοι έπρεπε -κατά την γνώμη μας- να κερδίσουν φέτος τις πολυπόθητες Χρυσές Σφαίρες, η απονομή των οποίων πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο Χόλυγουντ.
Χρυσές Σφαίρες 2010: Οι νικητές και τα παρασκήνια
Δόθηκαν λοιπόν και οι φετινές Χρυσές Σφαίρες, τα βραβεία που απονέμουν οι ξένοι ανταποκριτές που εδρεύουν στο Χόλιγουντ και αποτελούν, σύμφωνα με το κλισέ, προάγγελο των Όσκαρ. Η πολυμελής αυτή κλίκα, εκτός από κινηματογραφικά απονέμει και τηλεοπτικά βραβεία ενώ χωρίζει τις ταινίες σε δύο κατηγορίες: “Δραματική” και “Κωμωδία ή Μιούζικαλ”. Ας ρίξουμε μια ματιά στ' αποτελέσματα κι ας δούμε ποιοι πήραν τα κινηματογραφικά βραβεία και ποιοι έπρεπε να τα πάρουν αντί γι' αυτούς...

Καλύτερη δραματική ταινία αναδείχθηκε το “Avatar” του Τζέιμς Κάμερον, μια στερεοτυπική περιπέτεια με πιασάρικο κεντρικό θέμα, προβλέψιμη πλοκή κι εντυπωσιακά, πρωτότυπα και πανέμορφα τρισδιάστατα CGI. Απ' όσα έχω διαβάσει η πραγματικά δραματική ταινία της λίστας, που εκθειάζεται όπου προβάλλεται, είναι το “Precious: Based On The Novel Push By Sapphire” του σχετικά άγνωστου Λι Ντάνιελς κι έχω την υποψία ότι έπρεπε να είναι κι η νικήτρια.

Καλύτερη κωμωδία ή μιούζικαλ αναδείχθηκε το “The Hangover” του Τοντ Φίλιπς και δε βλέπω πώς θα μπορούσε να χάσει απ' τα υπόλοιπα δεδομένης τη φιλοσοφίας που μοιάζει να διέπει την κατασκευή αυτής της κατηγορίας. Το μόνο που με προβληματίζει είναι η βλακώδης κατ' εμέ κατηγοριοποίηση που χαρακτηρίζει ουσιαστικά το “500 Days of Summer” ελαφριά ταινία και το “Avatar” σοβαρή. Καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων βγήκε, μάλλον ομόφωνα, το “Up” του Πιτ Ντόκτερ και καλύτερη ξενόγλωσση το “White Ribbon” του Χάνεκε αντί για το πολύ πιο εξωστρεφές, επίκαιρο και κατανοητό “Un Prophete” του Ζακ Οντιάρ.

Καλύτερη γυναικεία ερμηνεία σε δραματική ταινία κρίθηκε αυτή της Σάντρα Μπούλοκ στο “The Blind Side” και δεδομένης της πρότερης δράσης της Σάντρα δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι ξεπέρασε τις υπόλοιπες, ακόμη και την φρέσκια Κάρι Μάλιγκαν στο φαινομενικά χαριτωμένο “An Education”. Καλύτερη ανδρική ερμηνεία στην αντίστοιχη κατηγορία κρίθηκε εκείνη του Τζεφ Μπρίτζες στο “Crazy Heart” μετά από μια μάχη με αντάξιους αντιπάλους, πλην του Τόμπι Μαγκουάιρ (Brothers), αν και ο Μόργκαν Φρίμαν είχε ως επιπλέον βάρος τον αβανταδόρικο ρόλο του Νέλσον Μαντέλα (Invictus).

Στην “ελαφριά” κατηγορία, η Μέριλ Στριπ είχε δύο υποψηφιότητες και καμία αντίπαλο κι έτσι πήρε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας σε κωμωδία ή μιούζικαλ για το “Julie & Julia”. Το ανδρικό αντίστοιχο έκλεψε σκανδαλωδώς απ' τους Ματ Ντέιμον (The Informant), Μάικλ Στούλμπαργκ (A Serious Man) και Τζόζεφ Γκόρντον-Λέβιτ (500 Days of Summer) ο Ρόμπερτ Νταόυνι Τζούνιορ για την επίπεδη και προβλέψιμη περσόνα του στο “Sherlock Holmes”.

Για την ερμηνεία της σε δεύτερο γυναικείο ρόλο, ανεξαρτήτως είδους ταινίας, βραβεύτηκε η Μονίκ για το έξτρα-συγκινητικό “Precious: Based On The Novel Push By Sapphire”. Για δεύτερο ανδρικό ρόλο βραβεύτηκε ο Κρίστοφ Βαλτζ που ενσάρκωσε τον αξιομνημόνευτο Στχη Χανς Λάντα στο “Inglourious Basterds” του Ταραντίνο. Ο Τζέιμς Κάμερον αναδείχθηκε καλύτερος στη σκηνοθεσία χάρις στην μαεστρία με την οποία συνδύασε όλα τα τεχνικά κι αφηγηματικά συστατικά του “Avatar” κι ο Τζέισον Ράιτμαν βραβεύτηκε για το σενάριό του “Up in the Air” που αν κρίνω απ' τα προηγούμενά του (Thank you for Smoking, Juno) δε μπορεί να είναι πολύ κατώτερο. Καλύτερο τραγούδι βγήκε το “The Weary Kind” απ' την ταινία “Crazy Heart” με τον Τζεφ Μπρίτζες στο ρόλο ενός τραγουδιστή της κάντρι, ενώ καλύτερη μουσική επένδυση κρίθηκε εκείνη του Μάικλ Τζιακίνο για την καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων το “Up”. Τέλος, για την προσφορά του στο σινεμά, το βραβείο Σεσίλ Μπ. Ντε Μιλ παρέλαβε ο Μάρτιν Σκορτσέζε.

Εν αναμονή των Όσκαρ πια, καλά αποτελέσματα σε όλους.

Λουκάς Τσουκνίδας
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v