Οι 10 καλύτερες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου

Μια πρόχειρη λίστα για τη βγάλουμε καθαρή και στο δεύτερο Lockdown με ότι καλύτερο είχε να μας παρουσιάσει ο αγαπημένος ελληνικός σινεμάς!
Οι 10 καλύτερες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου

Όσο κι αν λέμε ότι δεν μοιάζουμε μεταξύ μας, αν ψάξουμε λίγο στις αναμνήσεις μας θα διαπιστώσουμε ότι έχουμε πολλά περισσότερα κοινά από όσα νομίζουμε. Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι οι αγαπημένες ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Ένας από τους βασικούς λόγους δηλαδή, για να σταματήσει η μάχη του τηλεκοντρόλ στα σπίτια όλης της ελληνικής επικράτειας. Για αυτό σου ζητάμε να κάτσεις αναπαυτικά στον καναπέ του σπιτιού σου, τώρα που δεν έχεις και πού αλλού να πας κι εμείς θα σου διαλέξουμε ταινίες για να δεις.

Μια Τρελή Τρελή Οικογένεια

Ντίνος Δημόπουλος στη σκηνοθεσία και Φίνος Φιλμ στην παραγωγή, μιλάμε για συνταγή καλύτερη κι από του Άκη Πετρετζίκη. Βγαλμένη από τις καλύτερες μέρες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, το Μια Τρελή Τρελή Οικογένεια, εκτός από το ασυναγώνιστα ερωτεύσιμο δίδυμο της Τζένης Καρέζη με τον Αλέκο Αλεξανδράκη μάς χάρισε τον πιο ζεν ρόλο της ιστορίας του. Ναι, για την Πάστα Φλώρα μιλάμε σε ένα ξεκαρδιστικό ψυχογράφημα της αθάνατης αγίας ελληνικής οικογένειας.

Της Κακομοίρας

Εμείς μπορεί να μην είχαμε αδερφούς Μαρξ, είχαμε όμως την τύχη να δούμε στο κινηματογραφικό πανί, τα απολαυστικά έργα των αδερφών Γιαννακόπουλου. Εδώ με πρωταγωνιστή τον Κώστα Χατζηχρήστο σαν έναν ισοπεδωτικά αστείο Ζήκο, έχουμε ίσως την πιο εμπνευσμένη κωμωδία που κυκλοφόρησε ποτέ στον πλανήτη Ελλάδα. Πριν λίγο καιρό η ψηφιακή αποκατάσταση της ταινίας ήρθε να δώσει χρώμα στις ασπρόμαυρες αναμνήσεις, χαρίζοντας μας και πάλι πόνους στην κοιλιά με εκείνη την σκουληκαντέρα που έκανε τον Ζήκο μπάνιο, που είχε κάνει και το Πάσχα.

Για ποιον Χτυπάει η Κουδούνα;

Βουτσάς και Παπαγιαννόπουλος δίνουν ρεσιτάλ σε μια ταινία που παραμένει πιο σύγχρονη από ποτέ. Ο Λαμπιρίκος (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος) πνίγεται στα χρέη και με την βοήθεια του υπαλλήλου του σκηνοθετεί την αυτοκτονία του μπας και γλιτώσει από τους δανειστές. Η σωτηρία του προς τον έξω κόσμο είναι μια αυτοσχέδια κουδούνα, την ώρα που στο σπίτι του, όλα πάνε κατά διαόλου και μόνο ο Κώστας Βουτσάς μπορεί να τον σώσει.

Βοήθεια! Ο Βέγγος Φανερός Πράκτωρ 000

Είχαμε την ευτυχία σαν χώρα να γεννηθεί εδώ ο Θανάσης Βέγγος, γιατί κι εμείς χρειαζόμασταν τον Λουί Ντε Φυνές μας! Με τον Θου Βου, ο Βέγγος πέρασε με χρυσά γράμματα το όνομά του στην κινηματογραφική μας ιστορία, σκαρώνοντας έναν ήρωα που τα τερματίζει τα όρια του κινηματογραφικού αυτοσχεδιασμού. Με σπαρταριστές ατάκες κι ένα σωρό ευτράπελα, χάρισε στο κοινό έναν ήρωα που δεν πρόκειται να ξεπεράσει ποτέ.

Η Νεράιδα και το Παλικάρι

Θα μπορούσαμε να μην γράψουμε τίποτα περισσότερο πέρα από την πλέον αγαπημένη ταινία με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Κι όμως το συγκεκριμένο φιλμ, ξεπέρασε τα κινηματογραφικά όρια κι έγινε κομμάτι της κουλτούρας μιας ολόκληρης χώρας. Κι αν δεν μας πιστεύεις, θα μπορούσες απλά να σκεφτείς πόσες φορές έχεις ακούσει ή δει στην ζωή σου την παρακάτω ανυπέρβλητη ατάκα: Από πότε οι νεράιδες βγαίνουν και χορεύουν στη στεριά; – Από τότε που τριγυρίζουν στα λιμάνια όμορφα παλικάρια.

Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες

Δεν γίνεται λογικά να υπάρξει λίστα με τις καλύτερες ελληνικές ταινίες και να μην έχει μέσα το Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες. Πώς θα μπορούσε να συμβεί διαφορετικά, όταν Ντίνος Ηλιόπουλος και Κώστας Χατζηχρήστος κεντάνε στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, στην πιο απολαυστική αποτύπωση που είδαμε ποτέ στο εγχώριο σινεμά του Φοβάται ο Γιάννης το Θεριό και το Θεριό τον Γιάννη.

Ραντεβού στον αέρα

Δεν ξέρουμε για σένα, όμως εμείς είμαστε ξεκάθαρα παιδιά του Γιάννη Δαλιανίδη. Για αυτό κάθε φορά που ακούμε το όνομα του μπαμπά του ελληνικού μιούζικαλ μάς πιάνει μια γλυκιά νοσταλγία για εκείνη την περίοδο που μπροστά από τη μεγάλη τηλεόραση του σαλονιού, παίρναμε οικογενειακώς θέση για να δούμε ακόμη μια φορά, τη Βλαχοπούλου, τον Βουτσά, τη Μάρθα Καραγιάννη και τα άλλα παιδιά που πρωταγωνιστούσαν, τραγουδώντας και χορεύοντας τα υπέροχα τραγούδια του Μίμη Πλέσσα.

Φωνάζει ο Κλέφτης

Για την κωμική ιδιοφυΐα του Ντίνου Ηλιόπουλου, γράψαμε και πιο πάνω, αλλά επειδή μια φορά δεν είναι ποτέ αρκετή, καλό είναι να τα επαναλάβουμε. Κρατώντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο, στο πνευματώδες έργο του Δημήτρη Ψαθά, ερμηνεύει με μοναδικό τρόπο τον έντιμο μα δειλό ανθρωπάκο, που όταν βρίσκει το θάρρος να αποκαλύψει τις κομπίνες που στήνονται στην πλάτη αθώων, καταλήγει στη φυλακή. Τουλάχιστον στην ταινία βρίσκει στο τέλος το δίκιο του.

Το ξύλο βγήκε από τον Παράδεισο

Βουγιουκλάκη και Παπαμιχαήλ ξανά στο πρωταγωνιστικό δίδυμο σε ένα love story, που έκανε ρεκόρ εισιτηρίων και κινηματογραφικών προβολών μιας κι η ιστορία του φτωχού πλην τίμιου κυρίου Φλωρά που τον ερωτεύεται η πλούσια Παπασταύρου, που κοίταζε τη Λαζάρου, που κοίταζε τη Γιαδικάρογλου. Στο τέλος ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς που την είδαμε ακόμη καλύτερα.

Ο Φόβος

Κάπου εδώ, είπαμε να πρωτοτυπήσουμε και να βάλουμε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ελληνικές ταινίες που κυκλοφόρησαν ποτέ, με την υπογραφή ενός σπουδαίου δημιουργού. Ο Κώστας Μανουσάκης είναι δίχως άλλο ο πιο παραγνωρισμένος Έλληνας κινηματογραφιστής εκείνης της εποχής, μιας και το όνομα του θα έπρεπε να αναφέρεται πλάι σε εκείνα του Μιχάλη Κακογιάννη και του Νίκου Κούνδουρου. Ο Φόβος ο οποίος συμμετείχε στα Φεστιβάλ Βερολίνου και Καννών του 1966, είναι ένα εξαιρετικό υπαρξιακό αστυνομικό θρίλερ για ένα οικογενειακό έγκλημα, που όμοιο του είχαμε δει στις καλύτερες μέρες του ευρωπαϊκού σινεμά της εποχής. Η αριστουργηματική τελική σεκάνς της ταινίας με τον χορό του Ανέστη Βλάχου όσο το έγκλημα του αποκαλύπτεται, αρκεί από μόνη της για να μπει σε αυτή τη λίστα. 
Καλή θέαση είπαμε; Το λέμε τώρα!

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v