Η εναλλακτική αφίσα… εκτίθεται και αντεπιτίθεται!

Η γραφιστική συναντά τον κινηματογράφο, και ένας γραφίστας εκφράζει το μεράκι του μέσα από τις συνθέσεις κινηματογραφικών αφισών. Ο Γιώργος Ανδρεάδης έχει ετοιμάσει… Rotten Movie Posters και μας μιλά για την έκθεσή του, στο πλαίσιο του 2ου Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου.
του Γιώργου Κόκουβα

Όταν η γραφιστική διαπιστώνει την μεγάλη της αγάπη για τον κινηματογράφο, μπαίνει για λίγο (ως πολύ) στην υπηρεσία του. Και τότε ένας σινεφίλ γραφίστας αφιερώνει μέρος του ελεύθερου χρόνου του για να εφαρμόσει τα επαγγελματικά «κόλπα» του στην τέχνη της κινηματογραφικής αφίσας.

Ο Γιώργος Ανδρεάδης, ο δημιουργός των εναλλακτικών κινηματογραφικών αφισών που μπορείτε να δείτε στο PhotoGallery του δημοσιεύματος, θα φιλοξενείται από τις 30 Μαΐου ως τις 22 Ιουνίου στο Μαγκαζέ (Αιόλου 33, τηλ: 210 3243740), όπου θα εκτίθενται οι εξαιρετικές του συνθέσεις, και μιλά στο in2life για την κινηματογραφική του έμπνευση.

«Το project ξεκίνησε από την μεγάλη αγάπη που τρέφω για τον κινηματογράφο – βλέπω πολλές ταινίες κάθε εβδομάδα», μας λέει ο Γιώργος Ανδρεάδης όταν τον ρωτάμε πώς προέκυψε η σειρά σινε-αφισών. «Στην δουλειά μου εργάζομαι ως γραφίστας, αλλά δεν μου δίνονται τα περιθώρια να εκφράσω όλη μου τη δημιουργικότητα», αναφέρει, και μας εξηγεί πώς οι αγαπημένες του ταινίες – τολμάμε να πούμε και δικές μας – απέκτησαν αφίσες… made in Greece, χωρίς τις εμπορικές επιταγές της κινηματογραφικής βιομηχανίας, αλλά καθαρά από το μεράκι ενός καλλιτέχνη.

Ο Ταξιτζής φιγουράρει με την μοϊκάνα του που αναγράφει τον τίτλο της ταινίας, ο Εξορκιστής σχηματίζει έναν «ανίερο» σταυρό, ο Σκοτεινός Ιππότης συναντά τα χείλη του Τζόκερ και ο Μαύρος Κύκνος «ψαλιδίζει» με τα μέλη του σαν άλλος «μπαρτονικός» ήρωας. «Βασίστηκα πολύ στο κίνημα της μινιμαλιστικής αφίσας, η οποία κρατά σαν κεντρικό χαρακτηριστικό ένα βασικό στοιχείο της ταινίας για να τραβήξει την προσοχή του θεατή. Το νόημα της αφίσας φανερώνεται μόνο σε όσους έχουν δει την συγκεκριμένη ταινία, διαφορετικά δεν θα την “καταλάβουν”», μας λέει ο Γιώργος.

Όπως μας εξηγεί, αυτού του είδους οι αφίσες, που συγγενεύουν με τις αφίσες του ευρωπαϊκού σινεμά, ο οποίος μας συνηθίζει σε πιο εικαστικές συνθέσεις, πρωτοεμφανίστηκαν στην δεκαετία του ’60 και του ’70 – τις συναντάμε λ.χ. στις ταινίες του Χίτσκοκ. Φυσικά, το χάσμα μεταξύ αυτού του είδους και του χολιγουντιανού σινεμά, όπου η αφίσα πρέπει να υπακούει σε εμπορικά πρότυπα είναι τεράστιο.

Στην ερώτησή μας αν η τέχνη του αφισέρ είναι υποτιμημένη στην χώρα μας, ο Γιώργος Ανδρεάδης χαμογελά και απαντά: «Όλη η οπτική επικοινωνία είναι υποτιμημένη στην Ελλάδα. Και δεν μιλώ μόνο για τον κινηματογράφο – όπου κι αν πας, θα δεις κακές αφίσες».

Το σίγουρο είναι πως στο Μαγκαζέ, για τις επόμενες τρεις εβδομάδες, δεν θα δούμε κακές αφίσες. Θα δούμε όλες εκείνες τις συνθέσεις που μπορείτε να δείτε στο PhotoGallery του δημοσιεύματος, κι ακόμη περισσότερες. Οι πιστοί σινεφίλ δεν πρέπει να χάσετε την έκθεση για ακόμη έναν λόγο – Η έκθεση αποτελεί μέρος του 2ου Αθηναϊκού Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου, με τις προβολές του οποίου συνδυάζεται ιδανικά η «αφισο-βόλτα». Οι συμμετοχές εκατοντάδες, οι προβολές ακόμη περισσότερες - δείτε το πρόγραμμα του Φεστιβάλ εδώ

Info:
Movie Posters Rotten Series, του Γιώργου Ανδρεάδη
Magaze, Αιόλου 33, τηλ: 210 3243740
30/5 ως 22/6
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v