ΤΕΧΝΕΣΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Θανάσης Μακρής: Ράθυμο... «Γυμνό» στην Γκαλερί Έκφραση

Μετά τα "Τοπία" του, ο Θανάσης Μακρής ζωγραφίζει παραστατικά και ταυτόχρονα αφαιρετικά, με πινελιές που παραπέμπουν στον ιμπρεσιονισμό, γυναικεία σώματα, στην δεύτερη ατομική του έκθεση στην Γκαλερί Έκφραση.

του Γιάννη Ασδραχά

«Οι γυναίκες ξαπλώνουν καθώς η ζωγραφική γίνεται τελετουργία συμφιλίωσης με τον θάνατο, οι μορφές διασχίζουν τον χώρο ως βάρκες, ως ιερά σκέλεθρα στο μεταίχμιο της ύπαρξης, πλέουν μέσα στην ανθρώπινη μοίρα» σημειώνει ο ζωγράφος Θανάσης Μακρής για τη διαδικασία «χαρτογράφησης» του πάνω στο ένδυμα της γυναικείας ψυχής, το σώμα, που θα παρουσιάσει από την 1η Μαρτίου στους χώρους της γκαλερί «Έκφραση-Γιάννα Γραμματοπούλου».

Με τίτλο «Γυμνό» ο Θανάσης Μακρής ανοίγει στους χώρους της γκαλερί τον δεύτερο κατά σειρά θεματικό κύκλο που είναι αφιερωμένος στις ενότητες του έργου στο οποίο αφοσιώθηκε τελευταία. Πριν τα θηλυκά σώματα βρουν την θέση τους στις επιφάνειες του εικαστικού χώρου ο ζωγράφος παρουσίασε τη σειρά «Τοπία». Τα έργα που απάρτιζαν την πρώτη ενότητα εφάπτονται απλά στον ειδικό προσδιορισμό της τοπιογραφίας.

Όσο για την σύνδεση αυτών των θεματικών, ο Θανάσης Μακρής διευκρινίζει ότι «τοπίο και γυμνό σώμα επιβάλλουν διαφορετικούς νόμους πειθαρχίας όταν ζωγραφίζεις. Το τοπίο επιτρέπει αφαιρετικές ζωγραφικές ερμηνείες, το γυμνό σώμα επιβάλλει το σχήμα του, τη δομή του». Ενώ θεωρεί ότι στο σύνολο τους τα έργα της έκθεσης είναι μια «άσκηση για την κατανόηση των εκφραστικών ορίων που θέτει ένα συγκεκριμένο θέμα, πόσο διαφοροποιεί και σε ποιο βαθμό “αλλοιώνει” τον ζωγραφικό χώρο».

Στα έργα που απαρτίζουν τη σειρά «Γυμνό» ο καλλιτέχνης σε ένα «αόρατο» σκηνικό χώρο περιγράφει τα γυναίκεια σώματα σε στάσεις ράθυμες που αποπνέουν μία ανεπιτήδευτη ηδυπάθεια. Απεικονίσεις παραστατικές και ταυτόχρονα αφαιρετικές, με προεκτάσεις που ταυτίζονται με το ιμπρεσιονιστικό κίνημα. Τη συγκεκριμένη σειρά έργων ο καλλιτέχνης την θεωρεί ως το αποκύημα μιας «άσκησης για την κατανόηση των εκφραστικών ορίων που θέτει ένα συγκεκριμένο θέμα και το κατά πόσο διαφοροποιεί και σε ποιο βαθμό "αλλοιώνει" το ζωγραφικό χώρο». Επίσης, αυτή η έκθεση σηματοδοτεί για την δουλειά του Θανάση Μακρή το πέρασμα από τα μικρά στα μεγάλα τελάρα, πράγμα που συμβάλλει στο συγκεκριμένο προβληματισμό.

Ο Θανάσης Μακρής γεννήθηκε στην Καλαμάτα το 1955. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με δάσκαλο το Γιάννη Μόραλη. Έχει παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις στις αίθουσες: Ώρα, Titanium, Έκφραση (Γλυφάδα), Χρύσα (Κατερίνη), Μιράντα (Ύδρα), Τζάμια-Κρύσταλλα (Χανιά), Έκφραση Γιάννα Γραμματοπούλου (Αθήνα), Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, Έψιλον (Θεσσαλονίκη), Χρυσόθεμις και Πινακοθήκη Μοσχανδρέου (Μεσολόγγι). Έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές εκθέσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Info:
Αίθουσα τέχνης «Έκφραση- Γιάννα Γραμματοπούλου», Βαλαωρίτου 9α, Aθήνα
Από 1η έως και 19 Μαρτίου.
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 11.00-14.00, 18.00-21.00, Σάββατο 11.00-14.00. Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Ένα βιβλίο διαβασμένο από χίλιους διαφορετικούς ανθρώπους είναι χίλια διαφορετικά βιβλία."

Αντρέι Ταρκόφσκυ, Ρώσος σκηνοθέτης

  • 337 - Πεθαίνει ο Μέγας Κωνσταντίνος, αυτοκράτορας της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και ισαπόστολος.
    1813 - Γεννιέται ο Ρίχαρντ Βάγκνερ, Γερμανός μουσουργός.
    1825 Πεθαίνει η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, αγωνίστρια της Ελληνικής Επανάστασης.
    1885 - Πεθαίνει ο Βικτόρ Ουγκώ, Γάλλος συγγραφέας.
    1917 - Γεννιέται ο Στέλιος Ανεμοδουράς, συγγραφέας του Μικρού Ήρωα.
    1960 - Στη νότιο Χιλή σημειώνεται ο ισχυρότερος σεισμός που έχει καταγραφεί, 9,5 βαθμοί της κλίμακας Ρίχτερ.
    1963 - Πραγματοποιείται δολοφονική επίθεση εναντίον του βουλευτή της Ε.Δ.Α., Γρηγόρη Λαμπράκη, στη Θεσσαλονίκη. Ο Λαμπράκης εξέπνευσε στις 27 Μαΐου.

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v