Βασίλης Αμανατίδης: Η χρηστικότητα και η χρησιμότητα της ποίησης
Όσο για το πρόσφατο βιβλίο μου, το «7: ποίηση για video games»: επιχειρεί –αν και υποκλινόμενο λατρευτικά προς το έντυπο βιβλίο, αφού και αυτό είναι είδος σώματος– να προτείνει ταυτόχρονα και άλλους τρόπους “ανάγνωσης” του ποιητικού. Ακόμη και η εξωτερική αισθητική αυτού του βιβλίου σε ωθεί αρχικά να το αντιμετωπίσεις ως ένα ελαφρώς παράξενο πράγμα, που κάπως θα ξεβολέψει τις αναγνωστικές συνήθειες. Πηγαίνοντας προς τα μέσα, βλέπεις την επεξεργασμένη τυπογραφία να ενώνεται με την καταγεγραμμένη προφορικότητα κ.λπ. Ταυτόχρονα, το site γύρω από το βιβλίο έρχεται να υπονοήσει ότι ο ποιητής δεν είναι παρά ένας σχεδιαστής, με τον εαυτό του ως υλικό προς δόμηση. Όσο για τις performances, που κάποιες φορές δοκιμάζω πάνω σε υλικό του βιβλίου, κάτι επιθυμούν να πουν για την οικειότητα και το ανοίκειο που δημιουργείται μεταξύ του ποιητή, του ποιήματός του, και του κοινού που παρευρίσκεται. Αυτό το «τζιζ» με ενδιαφέρει εξαιρετικά. Συνολικά, τώρα, αυτός ο συμπλεκτικός επιμερισμός πραγμάτων γίνεται για να πω: το «ολόκληρο» είναι μία ουτοπία, όμως το «μαζί» (ακόμη και όταν είναι επισφαλές) είναι μία δυνατότητα. Και τελικά, πως όλα αυτά είναι ταυτόχρονες παρουσίες και εμφανίσεις δυνατοτήτων. Μία ποιητική χειρονομία δεν χρειάζεται να εγκλωβιστεί στον μανιχαϊσμό του «είτε αυτό είτε εκείνο». Η «επιτέλεση» της ποίησης (η performance με την ευρύτερη έννοια) βρίσκεται κάπου ανάμεσα στις γλώσσες και στις τέχνες. Καταλήγω, ωστόσο, πάντα στη γραφή, μα διευρυμένα. Μου αρέσει να σκέφτομαι πως όλα είναι γραφή: ακόμη και μία παρουσία στον χώρο.