ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Ανακαλύφθηκε πρωτεΐνη που προστατεύει από τη γρίπη

Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν πρωτεΐνη που επιτίθεται στον ιό της γρίπης, μετριάζοντας τα συμπτώματα και προστατεύοντας τον οργανισμό.

Ανακαλύφθηκε πρωτεΐνη που προστατεύει από τη γρίπη

Πρωτεΐνη που μπορεί να μετριάσει τα συμπτώματα της γρίπης, αλλά και τη θνησιμότητα που προκαλείται από αυτήν και άλλες μολυσματικές ασθένειες, ανακάλυψαν αμερικανοί ερευνητές.

Όπως αναφέρεται στη σχετική δημοσίευση στο επιστημονικό έντυπο Journal of Leukocyte Biology, οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Μέριλαντ διαπίστωσαν ότι η ρετροκυκλίνη-101 (RC-101) έχει τη μοναδική ιδιότητα όχι μόνο να στοχεύει τον ίδιο τον ιό της γρίπης αλλά και την επιβλαβή φλεγμονή που προκαλεί.

«Πιστεύουμε ότι η πρωτεΐνη μπορεί να μας οδηγήσει σε νέα φάρμακα που θα είναι πιο ισχυρά στη μάχη καταπολέμησής της, όπως επίσης και κατά της φλεγμονής» εξηγεί κύριος συγγραφέας της έρευνας Ντάνιελ Τζ. Πραντνερ, ερευνητής στο Τμήμα Μικροβιολογίας και Ανοσολογίας του αμερικανικού πανεπιστημίου.

Στο πλαίσιο της έρευνας, ο Δρ Πράντνερ και οι συνεργάτες τους μελέτησαν την επίπτωση της RC-10 σε ανθρώπινα κύτταρα και σε ένα ζωικό μοντέλο γρίπης χρησιμοποιώντας ποντίκια. Η RC-10 είχε δύο θετικές επιπτώσεις στα ανθρώπινα ανοσοκύτταρα: πρώτον, εμπόδιζε τον ιό της γρίπης να μολύνει τα κύτταρα και δεύτερον, εμπόδιζε τη φλεγμονή που κρύβεται πίσω από τα περισσότερα συμπτώματα της γρίπης, όπως ο πυρετός, ο πόνος, ο λήθαργος και η δύσπνοια. «Αυτή η διπλή δράση είναι μοναδική», σημειώνει ο Δρ Πράντνερ.

Στο ζωικό μοντέλο, οι ερευνητές μόλυναν δύο ομάδες ποντικιών με μια δόση γρίπης, ικανή να επιφέρει θάνατο. Εν συνεχεία του χορήγησαν στη μια ομάδα RC-10 δύο ημέρες μετά τη λοίμωξη για συνολικά πέντε ημέρες και στην άλλη εικονικό σκεύασμα. Η ομάδα παρέμβασης είχε λιγότερο σοβαρά συμπτώματα γρίπης και μειωμένο ποσοστό θνησιμότητας. Στην ομάδα ελέγχου το 90% των ποντικιών πέθανε, ενώ στην ομάδα παρέμβασης μόλις το 20%.

Αν και η RC-10 δεν υπάρχει στον ανθρώπινο οργανισμό, υπάρχει όμως σε άλλα θηλαστικά μπορεί να παράσχει ισχυρή αντιϊική προστασία. Οι ερευνητές εικάζουν ότι ο άνθρωπος την έχασε στην πορεία της βιολογικής εξέλιξή τους.

Πηγή: In.gr