ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Δεν κοιμάστε αρκετά; Κλείστε την τηλεόραση (και όχι μόνο)

Τεχνολογία εναντίον ξεκούρασης: σημειώσατε 1. Η εξάρτηση του σύγχρονου ανθρώπου από την τηλεόραση, το κινητό τηλέφωνο και τον υπολογιστή πληρώνεται με έλλειψη ύπνου, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Δεν κοιμάστε αρκετά; Κλείστε την τηλεόραση (και όχι μόνο)

Βλέπετε τηλεόραση πριν πάτε για ύπνο; Παίζετε βιντεοπαιχνίδια έως αργά τη νύχτα; Δεν παραλείπετε να διαβάσετε τα e-mails σας και να ελέγξετε το κινητό σας πριν σβήσετε το φως; Πρόκειται για συνήθειες που αποδεικνύονται βλαβερές για την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου, στερώντας πολύτιμες ώρες ξεκούρασης. Αυτό είναι το συμπέρασμα πρόσφατης έρευνας που διεξήγαγε ο αμερικανικός Εθνικός Οργανισμός Ύπνου (NSF).

Περίπου το 95% των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα του NSF, δήλωσε ότι χρησιμοποιεί κάποιου είδους ηλεκτρονική συσκευή πριν πέσει στο κρεβάτι, ενώ περίπου τα δύο τρία παραδέχτηκαν ότι δεν κοιμούνται επαρκώς κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

Γιατί κοιμόμαστε λιγότερο
Όπως εξήγησε ο Charles Czeisler από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, η εισβολή της τεχνολογίας στην κρεβατοκάμαρα έχει ολέθριες συνέπειες αναφορικά με την ποσότητα ύπνου, αφού η έκθεση στο τεχνητό φως λίγο πριν από την κατάκλιση μπορεί να αυξήσει την αίσθηση της υπερδιέγερσης και να καταστείλει την παραγωγή μελατονίνης, της περίφημης ορμόνης του ύπνου.

Τα άτομα της μέσης ηλικίας (46-64) ήταν αυτά που δήλωσαν σε μεγαλύτερο ποσοστό ότι παρακολουθούν τηλεοπτικά προγράμματα κάθε βράδυ, ενώ περισσότερο από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων μεταξύ 13-18 ετών, και το 28% των νεαρών ενηλίκων (19-29) αφιέρωναν χρόνο πριν από τον ύπνο για να παίξουν βιντεοπαιχνίδια. Επιπλέον το 61% ανέφερε ότι χρησιμοποιούσε τον υπολογιστή τουλάχιστον μερικά βράδια κάθε εβδομάδα.

Οι τεχνολογικές συσκευές δεν σταματούν να λειτουργούν ούτε κατά τη διάρκεια της νύχτας. «Ένα στα δέκα παιδιά αναφέρει ότι ξυπνά από μηνύματα που παίρνει στο κινητό αφού έχει κοιμηθεί. Οι άνθρωποι δεν κλείνουν το κινητό τους» , σχολιάζει ο Czeisler, τονίζοντας ότι η δυνατότητα της συνεχούς επικοινωνίας αποβαίνει τελικά εις βάρος του ύπνου.

Η ηλικιακή ομάδα 13-18 ήταν αυτή που στερούνταν περισσότερο τον ύπνο, με το 22% να περιγράφει τον εαυτό του ως «νυσταγμένο», σε σύγκριση με το 9% των μεσηλίκων.
Σύμφωνα με το NSF, η έλλειψη ύπνου έχει σοβαρές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής, επηρεάζοντας αρνητικά τη δουλειά, τη διάθεση, την οικογένεια, το σεξ και την υγεία.

Ποια είναι η λύση για όνειρα γλυκά;
Οι ειδικοί συνιστούν να αφαιρέσουμε από το υπνοδωμάτιο όλες τις συσκευές που πιθανόν να διαταράξουν τον ύπνο μας, ή τουλάχιστον να χρησιμοποιούμε τη λειτουργία της απενεργοποίησης κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Πηγή: Reuters

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

σχετικά άρθρα

SPONSORED LINKS

"Μία είναι η απόδειξη του «μπορώ»: το «κάνω»"

Marie von Ebner-Eschenbach, Γερμανίδα γνωμικογράφος

  • 1640 - Τέλος της Ιβηρικής Ένωσης: η Πορτογαλία ανακηρύσσει βασιλιά τον Ιωάννη Δ' τερματίζοντας μία περίοδο 60 ετών προσωπικής ένωσης των στεμμάτων της Ισπανίας και της Πορτογαλίας
    1797 - Συλλαμβάνεται στην Τεργέστη ο Ρήγας Φεραίος μαζί με το συνεργάτη του Χριστόφορο Περραιβό.
    1913 - Η Κρητική Πολιτεία ενώνεται επισήμως με την Ελλάδα
    1988 - H Μπεναζίρ Μπούτο γίνεται η πρώτη γυναίκα ηγέτης μουσουλμανικής χώρας στο Πακιστάν
    2002 - Δημιουργία της Ελληνικής Βικιπαίδειας
    Παγκόσμια Ημέρα κατά του AIDS

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v