ΕΥΕΞΙΑΥΓΕΙΑ

Βασικά tips για ασφαλείς καλοκαιρινές διακοπές

Το καλοκαίρι μπήκε για τα καλά και οι περισσότεροι από εμάς ετοιμαζόμαστε να "ορμήξουμε" στους θερινούς μας προορισμούς, στη θάλασσα ή το βουνό. Ωστόσο κίνδυνοι για την υγεία μας ελλοχεύουν παντού. Πώς θα τους αποφύγουμε;

Βασικά tips για ασφαλείς καλοκαιρινές διακοπές

του Νικόλα Γεωργιακώδη

«Μη μπεις με άδειο στομάχι!», «Βάλε καπέλο, θα σε χτυπήσει ο ήλιος!», «Μην πας εκεί μέσα στα ψηλά τα χόρτα, έχει φίδια!» Ποιος δεν έχει ακούσει ξανά και ξανά από τους γονείς του στην παιδική του ηλικία τις παραπάνω φράσεις; Τελικά είχαν δίκιο η άδικο; Είτε είστε του… βουνού, ή της… θάλασσας οφείλετε να προσέξετε ορισμένα βασικά πράγματα και για τις δύο τοποθεσίες. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές «επιβίωσης» για ένα ήρεμο καλοκαίρι χωρίς τρεξίματα!

Πάμε… θάλασσα;

Σε μία χώρα με τόσες παραλίες όπως είναι η Ελλάδα είναι λογικό η θάλασσα να είναι ο υπ’αριθμόν ένα καλοκαιρινός προορισμός. Ήλιος, αμμουδιά, καταγάλανα νερά, εικόνες μαγευτικές, αλλά και ενίοτε επικίνδυνες. Ας έχουμε λοιπόν υπόψιν μας τα εξής:

• Θα το έχετε ακούσει από παντού και ισχύει: Δεν βουτάμε ΠΟΤΕ με γεμάτο στομάχι. Δυστυχώς, πολλοί επίδοξοι κολυμβητές παραβαίνουν αυτόν τον κανόνα και βουτάνε στην θάλασσα αφού πρώτα έχουν «βουτήξει» σε ένα δελεαστικό πιάτο! Αν εν πάση περιπτώσει δε μπορείτε να αντισταθείτε, προτιμήστε ένα ελαφρύ γεύμα, πλούσιο σε υδατάνθρακες (2/3 του γεύματος) αφού αυτοί αφομοιώνονται ευκολότερα από τον οργανισμό και προσφέρουν ενέργεια, και φτωχό σε λίπη και η πρωτεΐνη (1/3 του γεύματος), θρεπτικά στοιχεία που χρειάζονται μέχρι και 4 ώρες για να αφομοιωθούν από τον οργανισμό.
Αν δεν αισθάνεστε καλά αποφύγετε το κολύμπι. Ναυτία , ζαλάδα, πονοκέφαλος είναι τα συμπτώματα που θα πρέπει να μας αποτρέπουν από το κολύμπι, καθώς πολλά ατυχήματα στην θάλασσα είχαν σαν αίτιο τα παραπάνω.
Μεγάλη προσοχή στις άγνωστες θάλασσες. Αφήστε τον ρόλο του Ροβινσώνα για κάποιον άλλο. Απότομα βαθιά νερά και ρεύματα μπορούν να μετατρέψουν την θέλησή σας για εξερεύνηση σε εφιάλτη.
Το νυχτερινό μπάνιο όσο ειδυλλιακό και αν ακούγεται εγκυμονεί κινδύνους κυρίως λόγω της περιορισμένης ορατότητας.
Μην κολυμπάτε υπό την επήρεια αλκοόλ. Αν επιλέξετε να πιείτε λιγάκι παραπάνω καλύτερα να αποφύγετε το κολύμπι, αφού το αλκοόλ εκτός του ότι μειώνει σημαντικά τον χρόνο αντίδρασης, μας κάνει να υπερεκτιμάμε αρκετές φορές τις δυνάμεις και τις ικανότητές μας.
Φροντίστε να έχετε πάντα μαζί σας ένα μίνι-φαρμακείο πρώτων βοηθειών, για πάσης φύσεως τσιμπήματα από τσούχτρες, σφήκες κτλ, αλλά και για πιθανούς τραυματισμούς στην παραλία.
• Στον παραπάνω εξοπλισμό προσθέστε και μία αντηλιακή κρέμα με αρκετά μεγάλο δείκτη προστασίας, όπως επίσης και ένα ενυδατικό γαλάκτωμα. Καλό το μαύρισμα, αλλά τις επικίνδυνες ώρες (12-3), ο κίνδυνος εγκαύματος είναι μεγάλος, αφού οι βλαβερές ακτίνες UV υφίστανται την μικρότερη δυνατή απορρόφηση από την ατμόσφαιρα. Και ναι μπορείτε να πάθετε εγκαύματα ΚΑΙ μέσα στο νερό. Το γαλάκτωμα θα σας ανακουφίσει από το κάψιμο, εφόσον τα… «καταφέρατε»!
• Αν σας έπιασε μανία για ρακέτες ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα κάτω από τον ήλιο φροντίστε να φοράτε καπέλο, η ηλίαση παραμονεύει με όλα τα επακόλουθά της (ζαλάδα, δέκατα, υπνηλία κτλ.). Αν πάλι η εικόνα με το καπελάκι δεν ταιριάζει στο image σας, τότε τουλάχιστον προσπαθήστε να βρέχετε ανα τακτά χρονικά διαστήματα τα μαλλιά σας.
• Άτομα με σοβαρές παθήσεις πρέπει πρώτα να συμβουλεύονται τον γιατρό τους και να ζητούν την άδειά του για κολύμπι.

Πάμε… Βουνό;

Για όσους τώρα η θάλασσα δεν αποτελεί καλοκαιρινό προορισμό, αλλά ο βουνίσιος αέρας είναι κίνητρο για ξεκούραστες διακοπές, ιδού ορισμένες βασικές συμβουλές ορεινής «επιβίωσης»:

Φροντίστε αν κάνετε κάποιο extreme sport στο βουνό (πεζοπορία, rafting, αναρρίχηση) να έχετε πλήρη εξοπλισμό και επιτήρηση από επαγγελματίες για να μην δείτε το… βουνό ανάποδα! Δεν είναι λίγα τα ατυχήματα επίδοξων ορειβατών με υπερβολική αυτοπεποίθηση. Καλύτερα διαλέξτε να συμμετέχετε σε γνωστά groups που διοργανώνουν τέτοιου είδους εξορμήσεις και εγγυούνται για την ασφάλειά σας.
• Η εικόνα του γάργαρου νερού που ξεπηδάει από το ρυάκι μπορεί να φαντάζει ονειρική, αλλά δεν είναι. Ορισμένα νερά είναι ακατάλληλα προς πόση και καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε κάποιον ντόπιο πριν τα δοκιμάσετε. Καλό θα ήταν επίσης να έχετε μαζί σας και ταμπλέτες απολύμανσης νερού, μπορεί να χρειαστούν.
Προσοχή στο άναμμα φωτιάς. Δεν θέλει πολύ για να λαμπαδιάσετε και σεις και το βουνό μαζί. Φροντίστε να έχετε μαζί στην παρέα κάποιον που να ξέρει, αν και το καλύτερο θα ήταν να χρησιμοποιήσετε γκαζάκια, πάλι με προσοχή.
• Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ένα κουτί πρώτων βοηθειών είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο.
Μάθετε ορισμένα πράγματα για την χλωρίδα και την πανίδα του τόπου που θα επισκεφτείτε. Φίδια, δηλητηριώδη έντομα, αλλεργία σε συγκεκριμένα φυτά, μπορούν να σας ταλαιπωρήσουν αρκετά δίνοντας άδοξο τέλος στις διακοπές σας. Η φιλοζωία είναι αρετή, αλλά μπορεί να αποβεί επικίνδυνη. Μην προσπαθήσετε να πιάσετε φιλίες με μη κατοικίδια ζώα. Υπάρχει λόγος που ονομάζονται έτσι. Σεβαστείτε την φύση και αυτή θα σας χαρίσει απλόχερα τις ομορφιές της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Η ισχυρογνωμοσύνη είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας της θέλησης να υποκαταστήσει δια της βίας τη νοημοσύνη."

Άρθουρ Σοπενχάουερ, Γερμανός φιλόσοφος

  • 1756 - Γεννιέται ο Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, Αυστριακός συνθέτης.
    1832 - Γεννιέται ο Βρετανός συγγραφέας και φωτογράφος Λιούις Κάρολ.
    1945 - Ως πρώτο των κυρίων στρατοπέδων του στρατοπέδου συγκέντρωσης Άουσβιτς απελευθερώνεται το Άουσβιτς ΙΙΙ Μόνοβιτς από τον 60ο Στρατό, επικεφαλής του οποίου είναι ο συνταγματάρχης Πάβελ Κουρότσκιν.
    2006 - Ο Μανουέλ Σελάγια ορκίζεται Πρόεδρος της Ονδούρας.

© 2002-2022 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2

v