ΕΥΕΞΙΑΑΣΚΗΣΗ

Όσα πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις να ασκείσαι

Αποφάσισες να ξεκινήσεις γυμναστική; Καλά έκανες. Δες μερικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να μην τα παρατήσεις, αλλά και να δεις αποτελέσματα.

Όσα πρέπει να ξέρεις πριν ξεκινήσεις να ασκείσαι

Το ξεκίνημα ενός προγράμματος γυμναστικής δεν είναι εύκολη υπόθεση. Στην αρχή θα βαριέσαι, θα θες να τα παρατήσεις, μπορεί ακόμα και να νιώθεις άβολα στο περιβάλλον του γυμναστηρίου, έξω από τα νερά σου.

Μην ανησυχείς, όλος ο κόσμος που τώρα απολαμβάνει τα οφέλη της άσκησης πέρασε από αυτό το στάδιο. Δες μερικές συμβουλές για να ξεκινήσεις σωστά.

Βάλε ρεαλιστικούς στόχους

Θα πάρει χρόνο για να αποκτήσεις τα αποτελέσματα που θες. Επομένως είναι πολύ σημαντικό να «σπάσεις» τον στόχο που έχεις σε μικρότερους για να έχεις το απαραίτητο κίνητρο και να μην τα παρατήσεις.

Να είσαι συνεπής

Η συνέπεια τους πρώτους μήνες είναι πολύ πιο σημαντική από την ένταση της άσκησης. Τα αποτελέσματα θα έρθουν αν έχεις πρόγραμμα που λένε, αποφεύγοντας τα συχνά «σταματάω-ξεκινάω».

Μην το παρακάνεις

Ως αρχάριος θα δεις αποτελέσματα ακόμα και με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια, οπότε μην πας για να τα δώσεις όλα για όλα από την αρχή. Προσπάθησε απλά να αυξάνεις την ένταση όσων κάνεις κατά 10% κάθε εβδομάδα.

Δέξου ότι θα ζοριστείς λιγάκι

Είναι λογικό όταν ξεκινήσεις να γυμνάζεσαι να μη νιώθεις άνετα. Μπορεί να λαχανιάσεις, να νιώσεις κούραση, να ιδρώσεις και να νιώθεις τους μυς σου πιασμένους την επόμενη μέρα. Μην ανησυχείς είναι απολύτως φυσιολογικό.

Πάρε έναν φίλο μαζί

Η άσκηση με παρέα, πέρα από το ότι θα σου δώσει κίνητρο για να αποδώσεις καλύτερα κατά την διάρκειά της, θα σε κάνει επίσης να είσαι πιο τυπικός στις προπονήσεις σου και να μη χάνεις μέρες χωρίς λόγο.

Κάνε καλό ζέσταμα

Είναι το άλφα και το ωμέγα για μια καλή και ασφαλή προπόνηση. Πριν από κάθε είδος άσκησης, ένα σωστό ζέσταμα θα προετοιμάσει κατάλληλα το σώμα σου και τις περιοχές που θα γυμνάσεις για να αποδώσεις καλύτερα. Ταυτόχρονα θα μειώσει την πιθανότητα τραυματισμών.

Η σωστή ώρα

Δεν υπάρχει κατάλληλη ώρα για τη γυμναστική. Για κάποιους το πρωί είναι ό,τι πρέπει, ενώ άλλοι προτιμούν το βράδυ. Το σημαντικό είναι να βρεις ποια ώρα της ημέρας σε βολεύει καλύτερα και έχεις περισσότερη ενέργεια.

Μην τα παρατάς

Όλοι στο ξεκίνημα έχουμε αφορμές για να τα παρατήσουμε. Προσπάθησε να μην ενδώσεις και χρησιμοποίησέ τες για να ξαναδώσεις κίνητρο στον εαυτό σου να συνεχίσει.

Σωστή ενυδάτωση

Το νερό είναι απαραίτητο για να αποδώσεις σωστά, τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια της άσκησης, αλλά και μετά, ιδιαίτερα αν όταν ασκείσαι ιδρώνεις πολύ. Η αφυδάτωση προκαλεί μείωση στην απόδοση σου και μπορεί να είναι ακόμα και επικίνδυνη σε κάποιες περιπτώσεις.

Φάε σωστά

Δε νοείται άσκηση χωρίς την κατάλληλη διατροφική υποστήριξη. Αν η διατροφή σου είναι «ό,τι να’ναι», τότε θα πρέπει σιγά σιγά να φροντίσεις να τη βελτιώσεις κι αυτή, για να έχεις ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

Δοκίμασε κάτι νέο

Ανά τακτά χρονικά διαστήματα δοκίμασε παραλλαγές των βασικών ασκήσεων ή παραλλαγές προπονήσεων και δραστηριότητες που θα σε κάνουν να κρατήσεις το ενδιαφέρον σου και να μη βαριέσαι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
SPONSORED LINKS

"Η υπομονή είναι πικρή, αλλά ο καρπός της είναι γλυκός."

Ζαν-Ζακ Ρουσσώ

  • 1960: Εγκαινιάζεται στη Θεσσαλονίκη το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου.

    1971: Γιώργος Σεφέρης, φιλολογικό ψευδώνυμο του Γεωργίου Σεφεριάδη, έλληνας νομπελίστας ποιητής. (Γεν. 29/2/1900)

© 2002-2021 MEDIA2DAY

Managed Cloud by C2