ΔΙΑΤΡΟΦΗΔΙΑΤΡΟΦΗ & ΥΓΕΙΑ

Όσα πρέπει να ξέρετε για τα light προϊόντα

Τι είναι τα «ελαφριά» προϊόντα και ποιες παγίδες μπορεί να κρύβουν; Ο σωστός τρόπος για να τα καταναλώσουμε.

Όσα πρέπει να ξέρετε για τα light προϊόντα

Λιγότερα λιπαρά, λιγότερη ζάχαρη, λιγότερες θερμίδες. Τα light προϊόντα αποτελούν μια μοντέρνα… ευκολία στην διατροφή μας, την οποία μπορούμε να εκμεταλλευτούμε προς όφελος της σιλουέτας μας.

Τι θα πρέπει να προσέξουμε όμως στην κατανάλωσή τους;

Τι είναι τα light προϊόντα;

Πρόκειται για προϊόντα από τα οποία έχει αφαιρεθεί ένα ποσοστό ή και ολόκληρο το λίπος τους ή προϊόντα από τα οποία έχει αφαιρεθεί ένα ποσοστό ή το σύνολο των σακχάρων τους και έχει αντικατασταθεί από άλλες ουσίες, συνήθως υποκατάστατα ζάχαρης/γλυκαντικά. Μπορεί να είναι γαλακτοκομικά, αλλαντικά, παγωτά, αναψυκτικά, σάλτσες  κ.α.

Είναι θρεπτικά;

Τα light γαλακτοκομικά διατηρούν την περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά στοιχεία. Στο κομμάτι των αλλαντικών όμως, ισχύει ό,τι και στις κανονικές εκδοχές τους: τα επεξεργασμένα κρέατα δεν παύουν να είναι επεξεργασμένα, επομένως καλό θα ήταν να επιλέγουμε light αλλαντικά από ολόκληρα κομμάτια κρέατος, όπως π.χ. η γαλοπούλα.

Μπορούν να μας βοηθήσουν στο αδυνάτισμα;

Ναι, αρκεί να μην το παρακάνουμε με την κατανάλωσή τους. Το γεγονός ότι τα light προϊόντα δεν παχαίνουν δε σημαίνει ότι μπορούμε να τα υπερκαταναλώνουμε. Όπως κάθε προϊόν, έτσι και αυτά, έχουν θερμίδες – μειωμένες δε σε σχέση με τα πλήρη, όμως θερμίδες. Η υπερβολική κατανάλωσή τους λοιπόν μπορεί εν τέλει να καταλήξει χειρότερη απ’ ό,τι αν καταναλώναμε τις πλήρεις εκδοχές τους.

Υπάρχουν light τρόφιμα χωρίς θερμίδες;

Υπάρχουν σε μικρό ποσοστό και είναι κατά κύριο λόγο τα αναψυκτικά, και κάποια κρύα ροφήματα. Όλα τα υπόλοιπα στερεά ή υγρά light τρόφιμα έχουν θερμίδες και μάλιστα σε σεβαστό αριθμό.

Τι πρέπει να προσέξω;

Αρχικά, να τσεκάρετε ότι τα light που επιλέξατε, εκτός από λιγότερο λίπος ή/και ζάχαρη, έχουν και λιγότερες θερμίδες από το αντίστοιχο κανονικό προϊόν και να τα καταναλώνετε στην ίδια ποσότητα που θα καταναλώνατε το αντίστοιχο πλήρες τρόφιμο. Κοιτάτε πάντα τις ταμπέλες των προϊόντων αυτών, δίνοντας έμφαση:

• Στις θερμίδες

• Στο ποσοστό λίπους

• Στα θρεπτικά στοιχεία, όπως βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες

• Στην ποσότητα χοληστερόλης

• Στην περιεκτικότητα ή μη σε ζάχαρη

Τέλος, να μην αυξάνετε τις ποσότητες των άλλων τροφίμων επειδή κάποια τρόφιμα που καταναλώνετε είναι «ελαφριά».

Ωραία, τι κρατάω λοιπόν από τα παραπάνω;

Για να χάσετε/διατηρήσετε ένα υγιές βάρος, θα πρέπει να ακολουθείτε ισορροπημένη διατροφή που να περιέχει τροφές από όλες τις ομάδες και σε ορισμένες μερίδες, χωρίς αποκλεισμό τροφίμων. Τα light προϊόντα μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τον στόχο σας, αρκεί να τα χρησιμοποιήσετε «έξυπνα» και όχι σε υπερβολικό βαθμό.

Ν.Γ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

"Τίποτα δεν κάνει έναν άνθρωπο τόσο ξεπερασμένο όσο το να επικρίνει τη νεότερη γενιά."

Adlai Stevenson, 1900-1965, Αμερικανός πολιτικός

  • 1656 - Η Αγγλία και η Γαλλία υπογράφουν ειρηνευτική συμφωνία.
    1789 - Ιδρύεται το αμερικανικό Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
    1919 - Η ημερήσια εφημερίδα «Καθημερινή» εκδίδεται στην Αθήνα.

© 2002-2019 MEDIA2DAY